2013-11-14, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brottsfall
Angående uppgiften från FUP om att 22-åringen visste att tejpen satt i håret:

Vid tejpförhör 1 den 26 maj så sa inte 22-åringen något om håret.
Vid tejpförhör 2 den 31 maj så sä han däremot det.

Man kan inte se att polis/åklagare vare sig i maj eller under rättegångsförhör har gjort någon sak av att 22-åringen vid tejpförhör 2 den 31 maj kände till hårtejpen. Såvida inte polis/åklagare är inkompetent slarviga så tolkar jag det som att försvaret någon gång mellan den 26 maj - 31 maj har fått ta del av mer detaljerad information om tejpfyndet på kroppen.

Förhör 26 maj 14:39,
s 1667

s 1668

s 1676

s 1677

Förhör 31 maj 9.51 s 1762

Någon polis bör efter det första förhöret om tejpen ha informerat 22-åringen eller dennes försvarare om var på kroppen tejpen satt. Annars är det ju riktigt klantigt om inte polisen har huggit direkt på varför 22-åringen kände till det här om håret.

Detta kan vara ett klassiskt AS svar.
Han vet att tejpbitarna satt i håret och utgår att då vet de andra det också.
Han vet därför att det var han dom satt dit dem och tänker inte på att nu blir han avslöjad. Han förmedlar ju information.
Citera
2013-11-14, 17:53
Medlem
saltapinnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Tycker det du säger här talar sitt eget språk.
Hunden var honom kär och att bli anklagad för att ha dödat den gör honom upprörd. Kanske dödade han den, kanske inte. Hur som helst blir han berörd.

VB var inte honom kär på samma sätt. Hon var bara en tjej, en måltavla som fick ta hans känslor gentemot henne men kanske också gentemot andra som han tyckt behandlat honom illa. Vi vet ju inte vad hon sagt till honom som triggar honom lien någonting har hänt. Han säger själv att han avskärmar sig när det är för jobbigt....men det kan ju också vara så att han inte känner ånger eller skuld utan hon fick vad hon förtjänade och därför bryr han sig inte.

Det är upp till åklagarna att hitta bevis och han tycker att han städat undan bra och blir därför mkt förvånad då det visar sig att han slarvat. Och KJ kan inte göra fel...därför hittar han på en historia om att det måste vara planterat för HAN skulle aldrig slarva och göra fel. Det är hela tiden någon annans fel till att saker och ting sker, mkt vanligt med det tankesättet vid AS

Tror du KJ kommer att erkänna.
Citera
2013-11-14, 17:56
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brottsfall
Angående uppgiften från FUP om att 22-åringen visste att tejpen satt i håret:

Vid tejpförhör 1 den 26 maj så sa inte 22-åringen något om håret.
Vid tejpförhör 2 den 31 maj så sä han däremot det.

Man kan inte se att polis/åklagare vare sig i maj eller under rättegångsförhör har gjort någon sak av att 22-åringen vid tejpförhör 2 den 31 maj kände till hårtejpen. Såvida inte polis/åklagare är inkompetent slarviga så tolkar jag det som att försvaret någon gång mellan den 26 maj - 31 maj har fått ta del av mer detaljerad information om tejpfyndet på kroppen.

Förhör 26 maj 14:39,
s 1667

s 1668

s 1676

s 1677

Förhör 31 maj 9.51 s 1762

Någon polis bör efter det första förhöret om tejpen ha informerat 22-åringen eller dennes försvarare om var på kroppen tejpen satt. Annars är det ju riktigt klantigt om inte polisen har huggit direkt på varför 22-åringen kände till det här om håret.

Jag vet inte om jag drömt, men jag har för mig att att FU pratar tejp med KJ och när KJ tror att de ska visa en bild på tejp, är det den bild av VB med tejp på hår och hals. Kanske den ocensurerade. KJ reagerar starkt och vill inte se på mer bilder FU har framledes. Förtroendet för FU är borta.

Var har jag läst detta?
Citera
2013-11-14, 17:59
Bannlyst
Oavsett tycker jag att KJ skall tas om hand av sorjande thailandare.

De kanner till metoder att "dra ut pa lidandet" .
Citera
2013-11-14, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Är det bekräftat att tejpen satt i håret då? Jag har bara läst att det fanns hår på tejpen vilket inte riktigt är samma sak.

Det finns bild i FUP, tejpen satt som att den suttit runt halsen, och delvis i håret.
Citera
2013-11-14, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Jag vet inte om jag drömt, men jag har för mig att att FU pratar tejp med KJ och när KJ tror att de ska visa en bild på tejp, är det den bild av VB med tejp på hår och hals. Kanske den ocensurerade. KJ reagerar starkt och vill inte se på mer bilder FU har framledes. Förtroendet för FU är borta.

Var har jag läst detta?

Det står i FUP fast längre fram, långt efter att KJ själv pratat om tejpen i håret. Sidan är märkt 2031 men finns i filen på s2045.
Senast redigerad av Jaecka 2013-11-14 kl. 18:30.
Citera
2013-11-14, 18:02
Medlem
Young children who bite or suck on extension cords can burn their mouth and lips. These burns may cause facial deformities and growth problems of the teeth, jaw, and face. An added danger is that severe bleeding from an artery in the lip may occur when the scab falls off, usually 7 to 10 days after the injury.

http://www.merckmanuals.com/home/injuries_and_poisoning/electrical_and_lightning_injuries/electrical_injuries.html
Citera
2013-11-14, 18:04
Medlem
Tror ni att åklagarna kommer visa upp ett eventuellt mordvapen? En kopia alltså. Och konfrontera KJ med det?
Citera
2013-11-14, 18:05
Medlem
Flutters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z3ndium
FEL!
Det är inte fånigt att tro detta. Jag har säkerligen mycket känsligt i min telefon, men jag har en telefon dedikerad enbart en viss typ av sexuella kontakter. Inte orimligt att en sådan skulle finnas. Skillnaden skulle väl vara att min partner vet om och delar telefonen med mig. Jag vet att flera andra använder sig av liknande knulltelefoner.

Tror du missförstod mig. Det jag menar är att även om man har en telefon för att tjafsa med frugan om vem som ska köpa mjölk och en telefon för att chatta med älskarinnan, så har man inte en telefon för mjölkdiskussioner och flörtar med älskarinnan, och en hemlig telefon för sexchattar med älskarinnan.
Citera
2013-11-14, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saltapinnar
Tror du KJ kommer att erkänna.
Nej, en commander erkänner aldrig. Man visar aldrig ett nederlag.
Citera
2013-11-14, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vem är denna kompis som har sett stämjärnet?

Ale*, airsoftpolaren. Finns i FUP.
Citera
2013-11-14, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Detta kan vara ett klassiskt AS svar.
Han vet att tejpbitarna satt i håret och utgår att då vet de andra det också.
Han vet därför att det var han dom satt dit dem och tänker inte på att nu blir han avslöjad. Han förmedlar ju information.

Jo, men OM det är så att 22-åringen avslöjade att han visste för mycket, då borde polisen ha nappat på det. Men det har inte polisen gjort alls, därför misstänker jag att polisen på något sätt har informerat 22-åringen, medvetet eller av misstag. Polisen har ju gjort en stor sak av att 22-åringen nämnde "bagaget". Polisen påpekade även när 22-åringen vid ett tillfälle använder ordet "verktyg", men ingenstans har polisen påpekat att 22-åringen nämnde "hår" som plats för tejp.

Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru

Var har jag läst detta?

Så kanske det kan vara att dom vid något förhör har visat en bild. Jag letade dock i förhören i anslutning till tejp-prat, men hittade inget så i så fall står det inte om sådan bildvisning i direkt anslutning till tejp-pratet. Däremot visade dom honom en bild från tejprullen i hans badrum.

Men man kan ju leta vidare, använda andra sökord i FUP:en än 'tejp'
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in