2013-11-14, 10:23
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Tja, vem vet var han fick vatten ifrån. Ja hunden va jobbig för honom. Den bajsade inne och kissade inne, och ylade så han fick klagomål. Så han fick väl ett infall om hur han skulle karva i den efteråt eftersom han googlat på anatomin, och händer av skelett samt lårben. Hua så hemskt.
En del trodde väl att hunden fick stryk så som den skrek. Det är sorgligt att en som inte kan ta hand som sig själv ska ha djur,.
Och så passande att hunden var avlivad, ooops hade bitit i en kabel just efter sista klagomålet.

Jag tror att han skadade hunden, kanske blev lite ånger och försökte plåstra om den, (om nu inte de blodiga kompresserna hade använts för egna skador).
När han insåg vad han gjort så delade han hunden i mindre bitar, därför var älven en bra dumpningsplats. Han kunde knappast skicka en dissekerad hund för kremering.

Synd att föräldrarna inte satte stopp för eländet.

Jag gissar att journalerna berättar en del om hur han skurit i djur, likt det vittnen berättar.
Citera
2013-11-14, 10:23
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Resistansen i en hundkropp är konstant så hur varierar strömmen genom hundkroppen vid olika spänningar?
Resistansen i en hundkropp är inte konstant. Den varierar med vilka delar av kroppen som strömmen går igenom, och hur fuktig dessa delar är. Munnen leder ström mycket bra pga saliven.
Citera
2013-11-14, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Var den finns idag vet jag inte, men detta skrev jag 2013-11-09, 00:43:
Ja, TB innehar i allafall bland annat en VW Lastbil från 1999, så det lär väl vara den.. Jag tycker i alla fall att det är anmärkningsvärt att han gjort sig av med BÅDA bilarna som figurerat mest i tråden. Sålda/övertna till vänner och släkt. Fast TB gillar fordon, äger närmare ett trettiotal..
Citera
2013-11-14, 10:27
Medlem
OliveiraDeFigueiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Citerar du finsk strafflagstiftning?

Fast visst får åklagaren sen länge väcka åtala även i Sverige.

Nope, det där gjorde jag bara för att besserwissertyper som du ska ha något att anmärka på...

Hur går det med dina fynd a la Jönköping83?
Senast redigerad av OliveiraDeFigueira 2013-11-14 kl. 10:30.
Citera
2013-11-14, 10:41
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svullenbuk
Det är ju ryktena som går här i stan!

Katter, grodor, möss m.m. pinat och dissekerat

Tror ni att han planerat dådet, eller att det är ett oplanerat svartsjukemord?
Citera
2013-11-14, 10:44
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saltapinnar
Pappan sa i rätten att KJ är lika med eld.
Vad hade KJ tänkt att göra med VBs kroppsdelar....kan det vara så att han tänkte bränna ner huset.
Varför fixade pappan och KJ släpet,vad var det dom fixade med.....Hade släpet med flytten av VBs kroppsdelar att göra....
Jag får mer o mer en känsla av att pappan vet vad KJ gjort.

Just det, hur står det till med pappan? Han vill till varje pris inte att det här ska drabba släkten, så då kan han göra vad som helst nästan för att slippa skammen, kanske. Boden är litet, kanske agerar föräldrar på en liten ort annorlunda än i storstad?

Förstår inte vad som menas med att KJ är lika med eld?
Citera
2013-11-14, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Resistansen i en hundkropp är inte konstant. Den varierar med vilka delar av kroppen som strömmen går igenom, och hur fuktig dessa delar är. Munnen leder ström mycket bra pga saliven.

Jösses! Hur detaljerat måste man skriva?

220 volt i munnen på en hund som står på en gummiplatta och bara svansen i jord?
Jämföres med 380 volt i munnen på en liggande hund med hakan mot jord?

Eller nej nu är jag förstås sarkastisk för så kanske man inte jämför effekten av olika spänningar genom en kropp.
Citera
2013-11-14, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Och så passande att hunden var avlivad, ooops hade bitit i en kabel just efter sista klagomålet.

Jag tror att han skadade hunden, kanske blev lite ånger och försökte plåstra om den, (om nu inte de blodiga kompresserna hade använts för egna skador).
När han insåg vad han gjort så delade han hunden i mindre bitar, därför var älven en bra dumpningsplats. Han kunde knappast skicka en dissekerad hund för kremering.

Synd att föräldrarna inte satte stopp för eländet.

Jag gissar att journalerna berättar en del om hur han skurit i djur, likt det vittnen berättar.

Har via andra fått höra att han var udda i skolan. Satt och dissikerade grodor mm.
Säkert andra djur som fått sätta livet till också
Citera
2013-11-14, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Tror ni att han planerat dådet, eller att det är ett oplanerat svartsjukemord?

Svårt att säga, men med tanke på vad han och kompisen/kompisarna suttit och diskuterat så kanske detta var det stora eldprovet efter att ha styckat hunden först.

Det att han har plågat djur av olika slag under sin uppväxt har jag hört från flera av varandra oberoende källor.
Citera
2013-11-14, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Just det, hur står det till med pappan? Han vill till varje pris inte att det här ska drabba släkten, så då kan han göra vad som helst nästan för att slippa skammen, kanske. Boden är litet, kanske agerar föräldrar på en liten ort annorlunda än i storstad?

Förstår inte vad som menas med att KJ är lika med eld?

Jag skulle vilja säga att det redan HAR drabbat släkten.. Oavsett om KJ frias eller ej så är redan skadan skedd. Dessutom, pappan gör för sin son vad alla borde göra för sin familj.. Tycker han har uppträtt väldigt korrekt och bra med tanke på den ohyggliga press och ångest som familjen måste genomlida. När man själv har barn förstår man pappan på ett helt annat sätt. Vi föräldrar har inbyggda skyddsmekanismer avsedda att skydda både oss själva och barnen. OAVSETT om vi bor i stora eller små städer. Det är föräldrars ansvar att stötta sina barn till det yttersta, och speciellt i det här fallet, när det finns SÅ många som tvivlar på KJ:s skuld, då vore det "tjänstefel som förälder" att inte tro på den version som är mest gynnsam för sin son. Jag förstår honom i alla fall!
Citera
2013-11-14, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Du menar alltså att du önskar att det vräktes lite mer skit i tidningarna över herr B*rg så att rätten kan ta ett otillbörligt intryck av det? Det var ju också en udda önskan.

Jag vill inte ens att hans namn ska skrivas ut i klartext här. (du glömde asterisken) Jag efterlyser en mer balanserad rapportering från media.
Citera
2013-11-14, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Har du läst FUP så har du missat uttalandet av en expert på elolyckor med hund. En hund är jordad i fyra punkter men en människa i två.
Detta har ältats till det oändliga tidigare -
En hund - eller människa - är inte jordad överhuvudtaget när den står på ett lägenhetsgolv, . (plast, linoleum alt trä)
Om...ja säger om - hunden skulle vara jordad på det sättet via golv, så dör den av hjärtstillestånd - utan minsta blod avlämning. Det är hjärtrytmen som störs vid elchocker. Möjligen kan man se ett ytligt mindre sår vid kontaktpunkter. Men det är pumpen som slocknar och är dödsorsaken.
Men detta scenario - avlidande - kan bara ske om hunden står på diskbänken (jordad) inte på ett lägenhetsgolv. Hunden, blodet och sladden är bara en av många lögner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in