Citat:
Ursprungligen postat av
Bajen2013
Den chefen erkände stora brister i utredningen, som fd. Chefsåklagaren Alhem sa; felet var som att en rättsläkate skriver; operera bort en njure istället för hjärtat.
Inte så litet fel alltså. Och då undrar man om man ändrat detta i efterhand, eller bara tycker att man haft span. Vi har ju inte läst någon spaningsrapport i fupen.
Och om de inte kan hålla koll på datum hur ska de ha koll på sina spaningsobjekt?
Jag tror de har haft koll på datumena men att de skapat en efterhandskonstruktion.
Du svamlar, precis som Alhem. Stora brister i utredningen.
Det föreligger inga stora brister i utredningen, det förekommer ett litet misstag i form av att felaktigt datum är angivet på två ställen. Visst, det är olyckligt men ack så jävla vanligt att det sker i varje jävla FUP med så omfattande material.
Rätt datum finns redovisade i FUP, det har jag och FUP-12 redan redovisat i tråden, innan denna man kallades att vittna. Om vi klarade av att hitta rätt datum så borde väl för helvete en advokat klara av det.
Om man som advokat ska bygga ett försvar på sådana här uppgifter så måste man dubbelchecka så man slipper stå med brallorna nedragna i rätten för att man inte klarar av att läsa FUP.
Att du ens påstår att chefen för insatsenheten skulle begå mened i TR men även dölja uppgifter för att skydda MB visar bara på desperation.
Hade de gjort ett misstag så hade det bästa sättet att mörka varit att vidhålla datumen, men nu stod han upp och sa rakt ut att jag har gjort ett misstag. På två ställen har jag skrivit fel datum, men på alla andra ställen står det rätt datum.
Ni går väl jävla långt nu för att komma åt MB så det vida passerar gränsen för konspirationer.