2013-11-13, 10:46
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Jag frågade om du tycker det är rimligt att tro? Inte vad du vet.

Jag har ingen aning om ifall det är rimligt att tro att han visste att han hade span.
Citera
2013-11-13, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saltapinnar
Kjs pappa säger så här i rätten, att KJ kan börja med saker och han har många idéer. Men han klarar egentligen inte av att göra någonting färdigt.

Jag uppfattar detta som att han vill säga att hans son hade inte klarat av en styckning.
Jag kan förstå att en förälder inte kan se sitt barn som en styckmördare,men jag tror att pappan fattar att Kj är inblandad.
Han har ju enligt min uppfattning stenkoll på sin son och jag tror också att han vet om något verktyg fattas.
Sen så fattar jag inte hur pappan kan sitta i rätten och svara att han inte tror att hans son är kapabel att oprovocerat ta strypgrepp på en kvinna han är tillsammans med, och hålla så hårt att hon får andnöd.
Hur kan han veta vad hans son gör när han inte är med.
Jag får en känsla av att pappan mkt väl vet om sidor hans son har,även att hans son kan bli arg när han inte får som han vill.
Sen en annan sak jag tänkt på under pappans vittnesmål är att han sa att KJs vänner kallar han Säpo.....Ränner han efter KJ och spanar på han eller vad......Litar han inte ALLS på sin pojk

Har du en son med Asperger? om inte så bör du inte spekulera negativt i varför pappan försöker ha koll på sitt barn.
Citera
2013-11-13, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Jag har ingen aning om ifall det är rimligt att tro att han visste att han hade span.

Jag frågar om du tror eller inte? Ja eller Nej! enkelt, du är hal som en ål, varför?
Citera
2013-11-13, 10:53
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zugfahrer
"22-åringen har alltså, enligt sin vän, haft relativt avancerade teorier hur man kommer undan med mord."

"22-åringen har också uppgett lador, bunkrar och förråd som olika platser där en död kropp kan förvaras. I detta sammanhang har Åbergsfortet nämnts"

"Men 22-åringen ska ha sagt att han känner till såna här platser. Men han säger också att mobiltelefoner ska lämnas hemma, tv-apparater ska lämnas påslagna. 22-åringen har vidare förklarat att han har lärt sig mycket om sånt här under sin tid inom Hemvärnet."

"Kläder och skor skulle djupt ner i marken, för att därefter eldas upp, ska 22-åringen också ha sagt enligt kompisen."

Vart har KJ grävt ner kläder och skor undrar man då!

Här är 22-åringens väns ritning av verktyget:

http://images.scribblelive.com/2013/11/12/8ef693d4-6cdb-4614-a351-c41a7210cda8_500.jpg

Men det där är ju ett egendomligt ritat stämjärn. Eggen är ju rak och kan väl inte ge C-formade skador. Visserligen har jag bara sett en tecknad bild av skadorna.
Citera
2013-11-13, 10:55
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldenman1
Där slog du huvudet på spiken...detta mord är en psykopats verk. KJ har AS och ADD och är utredd för detta. Är MB utredd för sin aggressivitet?
En psykopat är oftast en mycket intelligent person med otroligt bra socialt nätverk, kan lura de flesta i sin närhet. Har stort makt begär och att ha en position där hen kan trycka ner andra i sin omgivning.
Läs gärna om psykopati det ger bra kunskap om hur en sådan fungerar.

Jag trodde man var tvungen att gå en 4 årig läkarutbildning med inriktning mot psykiatri för att få bra kunskap, men det verkar som man tydligen kan läsa sig till den kunskapen på nätet.

Finns det någon diagnos även för de som hela tiden ställer diagnoser på andra utifrån deras beteende. Jag tycker inte att det är fullt normalt att ställa en distansdiagnos på någon, framförallt inte när personen inte sticker ut på något sätt utan uppför sig som förväntat, om personen är oskyldig.
Citera
2013-11-13, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Men det där är ju ett egendomligt ritat stämjärn. Eggen är ju rak och kan väl inte ge C-formade skador. Visserligen har jag bara sett en tecknad bild av skadorna.
Japp, men beskrivningen stämmer mycket bra in på den "kniv" han använt tidigare att öppna burkar med.
Rätt färg på handtag, men i KJ's skalle heter den förmodligen nåt helt annat än stämjärn eller dyl som tagits upp i förhör.
Citera
2013-11-13, 11:00
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Jag frågar om du tror eller inte? Ja eller Nej! enkelt, du är hal som en ål, varför?

Varför ska jag sitta och gissa, jag har fan ingen aning om ifall han visste eller inte visste. Jag har inte något underlag i form av Span-PM för att bedöma hur han betedde sig under spaning och därför är mitt tyckande kring detta helt oväsentligt.
Citera
2013-11-13, 11:04
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Dumheten består i att du inga spår har av MB då eller? Att proffstyckarna som inte sett ett mord mer än på ett vykort sitter och talar om för andra med sakinlägg hur kassa dom är?
Är det så att det en del skriver från en vårdavdelning och inbillar sig att detta är ett ämne för att hänga oskyldiga`? Då får du värdera om. Det är nog så att dumheten är denna fantastiska idiotbubbla som media skriver om som värsta på internet då det gäller mordet i Boden. Så era inlägg ger inget som helst i underlag mer än rent tyckande om vem som är misstänkt rent åsiktsmässigt. Och det håller inte i bevisdelen, så du som är så fantastiskt duktig och inte ser skillnad på sakinlägg och skvaller ska väl redogöra för bevisningen mot MB.- Det gäller alla som hänger denna man som mördare. Så fram med bevisen nu annars sorteras det till skvaller och fantasier.

Medbrottslingar, och man ska börja om med andra gm ifall denna frias.

Inte många rätt där inte. MGM är fortfarande oskyldig tills dom faller. Sedan ältas det på om bevis. Man borde givetvis kollat efter spår från andra än KJ. Karatetränarens alibi , resor och olika lögner, finns mycket som är oklart.

Men oj, glömde, du har ju över 13 000 inlägg, då får man givetvis inte tycka och skriva något som inte faller dig på läppen. Vill minnas att det var du som skrev att "det perfekta mordet" inte begåtts
Citera
2013-11-13, 11:13
Medlem
Matchen mellan Kj och MB går vidare faktiskt väldigt underhållande läsning även om MB.s lag börjar tröttna betänkligt och livlinorna blir färre och färre.
Det jag har ett stort frågetecken för är mordplatsen,om det var KJ.s lägenhet hur i hela världen fick han ut kroppen utan att någon upptäckte det.Och skulle han klara att släpa kroppen till bilens bagagelucka utan hjälp? Kj säger att man alltid ska lämmna mobilen hemma då man ska begå brott och då bli besöket i föräldrahemmet intressant.Kan det vara så att KJ använde husets fasta telefon för att skaffa hjälp med bortforslingen av kroppen? En detalj som enkelt kan kollas.
Citera
2013-11-13, 11:22
Medlem
Flutters avatar
Hej, inser att jag kommer in i matchen lite sent men jag fick en liten fundering när jag såg verktyget som användes på en bild för att öppna en konservburk.

Lyckades inte hitta någon med gult plasthantag, kanske någon med bättre googlekonskaper än mig kan hitta det. Men skulle det kunna vara något sånthär som användes? Ser ut att finnas skär som liknar både "konservöppnaren" och det som orsakade stickskadorna.

http://automatic.jetshop.se/sats-svarvstal-trasvarv--8-delar-p-1674-c-939.aspx
Citera
2013-11-13, 11:25
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bolinda
Om KJ har använt handskarna vid
tvättning så borde väl det finnas
liklukt även på dessa?
Visst kan det ha funnits liklukt på handskarna. Dessa är inte testade separat. Det kan t.o.m. vara så att det bara är handskarna som har varit i kontakt med ett lik, innan dessa placerades i bagageutrymmet, och att det är kvarvarande lukt från dem som Uno markerade.
Citera
2013-11-13, 11:26
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H.Ljugholt
Nu beskriver kvinnan hur han tog stryptag på henne. Inte med händerna utan med armen! Känner vi igen det? För att inte lämna några märken...

Är hon död?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in