2013-11-13, 10:02
Medlem
KITTY007s avatar
Om nån har tillgång till slasken ...skulle du isåfall kunna titta efter vittnesmål och iaktagelser vid gula huset den 12 maj, jag har hela tiden trott att den iaktagelse var gjord den 18, jag hade fel , korekt datum borde vara den 12.
Citera
2013-11-13, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Att proffstyckarna som inte sett ett mord mer än på ett vykort sitter och talar om för andra med sakinlägg hur kassa dom är?

Nu blev jag nyfiken på hur många mord du själv sett? Har du utfört mord också kanske?
Citera
2013-11-13, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Behindthesun
Ang det påtalade hot som KJ ska ha gjort mot en vakt på rättspsyk.
Detta kan ha varit ett sätt för han att visa att han är "normal" och på så sätt knyta an till vårdarn.
Ett besynnerligt tillvägagångssätt kan tyckas, men i en aspbergare kan det te sig fullt normalt.
"Jag påtalar risken, då måste hon bli övertygad om min oskuld och att jag inte är nåt monster".
För gemene man ser det ut som ett hot och uppbackning av det han står åtalad för medans det egentligen var menat tvärt om.
Efter att ha läst FUP och framförallt förhören med KJ, samt försökt tyda uttalandena från olika infallsvinklar så är jag väldigt osäker på hans skuld. Inget av det jag läst skulle stämma överens i sin helhet med en skyldig aspbergare. Däremot om man tittar på det ur perspektivet att han är oskyldig, stressad och har hamnat i en situation han inte kan kontrollera. Då stämmer det rätt bra.

Är väldigt osäker på om detta kommer leda till en fällande dom.
Av 2 egentliga anledningar.
Dels att MB eller någon annan inte utretts tillräckligt för att utesluta att det finns någon annan GM.
Och dels för att det enda riktiga beviset är en bristfällig analys av blodet i bagaget.
Tittar man på bild 4 på sid 306 i FUP ser man hur bluestar reagerar på blodet.
Dock om man tittar på bild 3 på samma sida så syns det inget på det där stora området kring bakluckan. Man ser ej heller någon direkt blodfläck på mattan.
Det jag hade velat ha svar på är hur utspätt ska blod bli innan bluestar slutar fungera.
I FUP 2029 pratas det om en camelback som läckt ut 3l vatten i bagaget.
Detta kan ha orsakat besudlingen på både handske och bagageluckan.
Vill minnas att någon vittnat om att det var mer blod än ett näsblod, men mindre än en styckning(osäker på formuleringen). Men om man någonsin har städat upp blod så vet man att en liten mängd kan färga väldigt mycket om man använder vatten.
Sen har han ju uppenbarligen inte varit ensam om att använda bagaget så nån exklusivitet kan inte påtalas.

Yepp, tänk dig själv när man slår en fylld mygga på ett par vita byxor. Den blodfläcken det blir av en liten mygga är påfallande stor när blodet smetas ut. Så det behövs inte mycket för att få till en fläck som ser större ut än den är.
Citera
2013-11-13, 10:22
Medlem
Om KJ har använt handskarna vid
tvättning så borde väl det finnas
liklukt även på dessa?
Citera
2013-11-13, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KITTY007
Ja precis, och ofta lär man in dessa "STOPPORD" när man har en person som har dålig inpulskontroll.

Eller när man har BDSM som sin hobby.
Citera
2013-11-13, 10:31
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Det rätt så typiskt så det är inget som förvånar eller avviker mer än att det är lite delar som är styckat.-
Annars är det A;B;C ja, så det är väl några styckmord att referera till rent statistisk.
Din tolkning är inte i slag med den nivån, så jag lämnar det därhän.

KJ är en solklar kandidat för mord på en fd flickvän så det är inget konstigt, men däremot är inte MB lika solklar.

Vid ett hastigt påseende är KJ naturligtvis den uppenbara gärningsmannen, den som innehar alla roller och därmed blir han den bekväma lösningen på Fallet Vatchareeya Bangsuan. Men då tror jag man har stirrat sig blind på Ockhams rakkniv, fallet är mer komplicerat än att KJ är svaret på alla frågor. Har svårt att se KJ bli fälld bortom rimligt tvivel. Men visst är KJ inblandad, no doubt.
Citera
2013-11-13, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Att man kan begära utredning innebär inte att man får den. Tror du att advokaten kan begära och få en förundersökning mot en avförd man? Det är vad det innebär att undersöka om MB kan misstänkas för brottet som KJ är åtalad för.

Han kanske inte vill få MB utredd? Det passar KJ och försvarsadvokaten alldeles ypperligt att MB är dåligt utredd. En bra utredning skulle kanske uteslutit MB som misstänkt men nu är läget sådant att det finns mycket goda skäl att peka på honom som ett alternativ.

Så varför som försvarsadvokat ta risken att be om en utredning?

Vore jag MB så skulle jag överväga att erkänna mordet, bara för att bli utredd och därigenom kunna få min oskuld bevisad. Det är ju iofs förenat med viss risk för VB kan ju lika gärna ha lämnat blod efter sig i MBs bil vid någon av deras träffar.
Citera
2013-11-13, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Kan den knäppa och handikappade KJ med alla diagnoser se att han är förföljd så kan väl även MB göra det.

Menar du att det bara är personer med 3 dan i karate som kan se att de är förföljda, eller varför anser du att detta är så pass relevant så att du tar med detta för att förstärka det du påstår.

Jag har ingen aning om ifall han visste att han hade span på sig.

Jag frågade om du tycker det är rimligt att tro? Inte vad du vet.
Citera
2013-11-13, 10:36
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrissie67
Från FUP sidan 95
Persson gick fram till rampen och tittade in i huset. Han såg bråte inne i huset bland annat en
svart säck av något slag till vänster om fönstret. Han uppfattade det som att säcken var tom.

Benen kan ju ha varit i den. Dom tar inte så stor plats, därför den såg tom ut. Det var den 10/5.

Jag har också funderat på det där med svarta säcken. Denne PP uppger att han ser säcken på golvet och "uppfattar" att den är tom. Detta var 10/5 som du säger.
Samma kväll är killarna på fyrhjulingarna där och kikar in och säger att det inte fanns något på golvet.
Om detta stämmer måste ju någon varit inne och hämtat säcken någon gång under dagen 10/5. Denna dag var det sök med MP där KJ deltog. Ett vittne säger att han var med en kompis och att båda hade "uniform" på sig. Detta sök var kl 16-20 ca.

Vem har hämtat säcken? KJ?
Citera
2013-11-13, 10:36
Medlem
Fup sid 1072.
Där talar en som tränar karate att i slutet av april början
av maj berättade MB att VB skrivit på FB att de hade en
relation och att hans fru var väldigt arg för det.

Det var nog därför VB var rädd att gå och träna igen.
Så nog visste AN om deras relation.
Citera
2013-11-13, 10:43
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imthisnice
Det visste jag redan efter att ha läst hans förhör i FUP.

Beskrivninge i FUP stämde på ett stämjärn men inte på ett håljärn/skölp.
Vet man inte skillnaden så är det ju svårt att avgöra.
Citera
2013-11-13, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kamelbulle.
Kan det vara möjligt att MB är en psykopat och klarar av att uppföra sig normalt vid ett förhör? Det krävs en psykopat för att utföra ett sådant mord. Vilket talar för att det mycket väl kan vara MB.

Har det skett husrannsakan hos MB? På hans restaurang? Har man kontrollerat bilar?
Där slog du huvudet på spiken...detta mord är en psykopats verk. KJ har AS och ADD och är utredd för detta. Är MB utredd för sin aggressivitet?
En psykopat är oftast en mycket intelligent person med otroligt bra socialt nätverk, kan lura de flesta i sin närhet. Har stort makt begär och att ha en position där hen kan trycka ner andra i sin omgivning.
Läs gärna om psykopati det ger bra kunskap om hur en sådan fungerar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in