2013-11-09, 22:13
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ptolemaios
Har mer personlig information, bara för någon är medlem i en länk betyder det inte samröre med Hells Angels, kanske någon gemensam vän i R&W Crew men mer, nä tyvärr.
Så det MB:s fru säger på sid 1105 är helt taget ur det blå?
Citat:
[MB] sa också att han hade hotat [AF] att han skulle skicka Hells Angels på (AF].
Det tillsammans med länken som säger att han stöder organisationen tyder på samröre i mina öron iaf.
Citera
2013-11-09, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag fick informationen från länken. Kolla RL:s profil, medlem i "IN SUPPORT OF HELLS ANGELS".

Just den frasen känns som RWC.

Edit:3:a på den....
Citera
2013-11-09, 22:15
Medlem
Minimois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliveiraDeFigueira
En hint om hur DNA i bakluckan på en bil tas emot av rätten. Dessa gynnare försökte, vad jag förstår, skylla på planterade bevis.

"Det faktum att det bara några dagar före rättegången kom resultat från Statens kriminaltekniska laboratorium (SKL) som visade att dna från den mördade kvinnan fanns i 34-åringens bil, är centralt i indiciekedjan.

- Dna-spåret i bilen är ett tungt bevis. Det absolut mest sannolika är att dna-spåret kom till bilen i samband med mordet, säger Anders Hagsgård."

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/livstid-for-dubbelmord_7305101.svd

Du länkar till en artikel om tingsrättsdomen. Som du kanske känner till så friades båda männen för det ena mordet i hovrätten.

Det går inte riktigt att jämföra fall rakt av. I Långared fanns en brottsplats, och på den fanns matchande skospår (i kvinnans säng) med mera. Ett brottsdatum fanns också, och det matchade med mobilspårning etc.

Kvinnans dna i polackernas bil hjälpte till eftersom gärningsmännen mördade en främmande kvinna. Damen hade ingen koppling whatsoever till polackerna, än mindre hade hon vitats i deras bil. KJ och VB har haft en relation, och VB har faktiskt åkt i bilen medan hon levde. Med det säger jag inte att blodet är planterat eller någonting, utan enbart att fall där GM och BO känner varandra är mer komplicerade än mellan parter som är totala främlingar. Carolins dna i TAs bil hade inte tillmätts så mycket bevisvärde som det gjorde, om de hade känt varandra sedan flera år och Carolin brukade åka i TAs bil.

Det största dilemmat i Boden-fallet är just avsaknad av brottsplats(er) och framför allt kan tiden ställa till det. Vad tingsrätten har att ta ställning till är om VB mördades 4-5 maj. De är bundna att gå efter åklagarnas gärningsbeskrivning.
Citera
2013-11-09, 22:17
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClaudiaCardinale
Det finns en grej som gör att MB inte kan ha planterat blod i KJ: bil. Nämligen den att bagageluckan går endast öppna inifrån bilen. Och det har KJ berättat i förhör att han alltid hade bilen låst. Det för att han ofta hade dyra soft-airgun och dylikt därbak. Men när polisen konfronterade honom med att de hittat blod från VB i hans bil utan att säga var så ändrade KJ sin berättelse .Att han är slarvig med att låsa plus att han nämnde att blodet i bagageutrymmet måste varit planterat där av någon/några trots att han då ens inte visste att det var i bagageutrymmet man hittat blodet från polisens sida.
Nu hittar du på igen. Första förhöret om låst bil, sid 1716:
Citat:
H: Nää, det är...min bil är ju mer eller mindre alltid låst.
Han säger alltså inte att den alltid är låst.
Citera
2013-11-09, 22:19
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minimoi
Du länkar till en artikel om tingsrättsdomen. Som du kanske känner till så friades båda männen för det ena mordet i hovrätten.

Det går inte riktigt att jämföra fall rakt av. I Långared fanns en brottsplats, och på den fanns matchande skospår (i kvinnans säng) med mera. Ett brottsdatum fanns också, och det matchade med mobilspårning etc.

Kvinnans dna i polackernas bil hjälpte till eftersom gärningsmännen mördade en främmande kvinna. Damen hade ingen koppling whatsoever till polackerna, än mindre hade hon vitats i deras bil. KJ och VB har haft en relation, och VB har faktiskt åkt i bilen medan hon levde. Med det säger jag inte att blodet är planterat eller någonting, utan enbart att fall där GM och BO känner varandra är mer komplicerade än mellan parter som är totala främlingar. Carolins dna i TAs bil hade inte tillmätts så mycket bevisvärde som det gjorde, om de hade känt varandra sedan flera år och Carolin brukade åka i TAs bil.

Det största dilemmat i Boden-fallet är just avsaknad av brottsplats(er) och framför allt kan tiden ställa till det. Vad tingsrätten har att ta ställning till är om VB mördades 4-5 maj. De är bundna att gå efter åklagarnas gärningsbeskrivning.

Det där har jag funderat mycket på. Om åklagaren säger 4-5 maj i gärningsbeskrivningen så måste det väl bevisas att mordet begicks just då eller? Om så är fallet blir det mycket svårt. Jag tänker på utlåtanden i FUP som är ganska svävande på tidsramarna.
Citera
2013-11-09, 22:19
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Han nämnde inte ens det.

Hoppas på en fällande dom. Speciellt för att hans planteringsteori är inte det minsta rimlig. Och rimligt tvivel är vad som krävs. Plus alla indicier, så borde han bli fälld.

Kanske om han fälls och det inte spelar nån roll, så erkänner han till slut.
Skulle vara intressant att göra det man gjorde med Ted Bundy för att få honom att berätta om brotten utan att erkänna.
"Du har inte mördat nån, men OM du hade gjort dom här brotten, hur skulle du ha gått till väga?"
Extremt intressant att läsa. Smart sätt att få reda om brottet utan att den misstänkte behöver erkänna något rent teoretiskt och juridiskt.

Har missat att Bundy fungerade på det viset. Han var väl en übermänniska, precis som KJ.

Jag tror inte på ett erkännande någonsin. Jag är faktiskt så fräck att jag misstänker att fadern vet att han är skyldig och att han täcker upp för sin son. Därav blir det aldrig något erkännande. Varför? KJ måste ha haft ruskiga problem med att frakta kroppen till Fp2 utan att något blod läckte ut från såren. I min värld måste han ha haft hjälp med att bära den. Antagligen hjälp av fadern. Den person som KJ förmodligen skulle vända sig till i en extrem krissituation. Men jag kan ha fel här, eller jag hoppas att jag har fel. Det vore hemskt om fadern var inblandad.
Citera
2013-11-09, 22:24
Medlem
Ptolemaioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Så det MB:s fru säger på sid 1105 är helt taget ur det blå?

Det tillsammans med länken som säger att han stöder organisationen tyder på samröre i mina öron iaf.

Han drog till med något, likt många andra gjort utan att ha någon som helst kontakt med vad de hotade med.

Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah
Just den frasen känns som RWC.

Edit:3:a på den....

Nej, maximalt en bekant till honom som är RWC (om ens det). Saker och ting börjar blåsas ur proportioner, ville bara komma in och släppa ut luften.
Citera
2013-11-09, 22:30
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Tog upp detta förut men kan inte släppa det riktigt ännu. Sorry om ngn svarat och jag missat.
Är det ingen som tycker det är konstigt att äta för 1554 kr, och inte lämna dricks?
Jag brukar inte hala upp kortet och sen ge dricksen kontant. Vad tror ni om det?
Hörde polisen det andra paret?

Nej, andra paret blev aldrig förhörda om den "middagen den 4 Maj"

MYCKET märkligt tycker jag.
Citera
2013-11-09, 22:37
Moderator
OYs avatar
FUP s.59

Uppgifter finns också att både Mi*ael B*rg den försvunnas karatelärare men
även dennes son skall ha haft förhållande med den sökta.

Finns ju minst en sms konversation mellan VB och AB trots att AB förnekar att han träffat VB, vet inte ens vem det är. Snacka om att ljuga.

Jag har postat ett videoklipp för längesedan från RÅL(facebook?) där RÅL och AB uppträder tillsammans, RÅL är en av KJ bästa kompisar.

Så att AB inte skulle ha en susning om vem KJ och VB är, är bara nonsens, varför ljuger han?

Heder åt familjen förresten.
Citera
2013-11-09, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Har missat att Bundy fungerade på det viset. Han var väl en übermänniska, precis som KJ.

Jag tror inte på ett erkännande någonsin. Jag är faktiskt så fräck att jag misstänker att fadern vet att han är skyldig och att han täcker upp för sin son. Därav blir det aldrig något erkännande. Varför? KJ måste ha haft ruskiga problem med att frakta kroppen till Fp2 utan att något blod läckte ut från såren. I min värld måste han ha haft hjälp med att bära den. Antagligen hjälp av fadern. Den person som KJ förmodligen skulle vända sig till i en extrem krissituation. Men jag kan ha fel här, eller jag hoppas att jag har fel. Det vore hemskt om fadern var inblandad.

Oh ja. I den här boken får de beskrivning av flera av hans brott, hur de har gått till utan att han erkänner. Använder bara annan form i språket, typ "då skulle hon ha böjt sig ner för att plocka upp min bok och då skulle jag tagit kofoten som jag skulle ha gömt bakom hjulet på bilen...." etc.

https://www.adlibris.com/se/bok/ted-bundy-conversations-with-a-killer-9781928704171

Jag tänker också att farsan kunde ha hjälpt honom. Curla på liksom. Lite som Ma*s A*ms far försvarade honom in i det sista.
Citera
2013-11-09, 22:39
Medlem
lilltoes avatar
Martin N*gots inlägg på fb förbryllar fortfarande och som jag tror mig minnas ska inlägget gjorts den 9 maj (rätta mig om jag har fel). De 2 frågor hen ställer och dess innehåll kamoufleras som lös info, trots att man kan utläsa att hen vet exakt. "i nån bil". Det känns uppenbart att hen vet exakt bil. Båda frågorna kunde avslutats med utropstecken. Ser onekligen ansträngt ut.
Det blir ju en blåslampa åt KJ:s håll. Är det en kompis? KJ? Eller annan?

http://i.imgur.com/mgzGtaN.jpg

2 andra frenetiker som saknas är bod*ngrabb (under VB:s försvinnande) och Akro*aten (då VB:s kvarlevor hittas). Är de helt borta?
Senast redigerad av lilltoe 2013-11-09 kl. 22:47.
Citera
2013-11-09, 22:40
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ptolemaios
Han drog till med något, likt många andra gjort utan att ha någon som helst kontakt med vad de hotade med.

Nej, maximalt en bekant till honom som är RWC (om ens det). Saker och ting börjar blåsas ur proportioner, ville bara komma in och släppa ut luften.
Ja nu är ni två från Boden som skriver i denna tråd och i HA trådar. Berätta vad du vet istället för dementera massa saker. Vilka från Juniorerna är kapabla att hacka i en asiatisk tjej?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in