2013-11-10, 11:45
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
https://www.flashback.org/t1128815

Man undrar verkligen vad som hände med hunden. Det finns människor som inte förstår sig på hur hundar fungerar, kan hunden ha blivit ett bekymmer för KJ, behövde han bli av med den? Hur fick han hunden egentligen? Vilket år? Vad exakt står i fuppen om detta? Jag tycker att den som gav hunden till KJ borde ha haft frågor om vart den tog vägen?

https://www.flashback.org/t1119149
Alla tjejer gör inte som man vill, vad skulle VB egentligen göra hos KJ? Hon var snäll, det vet vi. De hade ingen relation, och hon ljög om att hon skulle till honom. Hon var kär i MB. Hur såg deras sms-konversation ut när de bestämde mötet? Vad handlade träffen om? Det är knappast så att VB hoppar i bingen med KJ när hon har ständig kontakt med MB, det har jag mycket svårt att tänka mig. Jag har hela tiden trott att detta inte är svartsjukerelaterat, men har tänkt om. Jag tror att det var VB som dumpade KJ, och inte tvärtom. Vem har påstått att han dumpade henne?

Det är för djävulskt att VB inte fick den studiero hon behövde, att hon blev så manipulerad av två män, KJ och MB. En tog livet av henne, och det är KJ, utan medhjälpare. Det är jag övertygad om. Motivet är svartsjuka. VB messade MB hela kvällen, och avböjde troligen KJs inviter. Han sa till henne att hon kunde plugga hos honom, men planen var en annan. När KJ blev avspisad, slog det slint i huvudet på honom. Brottet avrundades med transportstyckning. Hans drömmar om "mord" med mera, tror jag bara var barnsligt tänkande, eller kanske idéer, men det var nog inte planen för denna kväll, ändrar mig även på den punkten.

När KJ utfört brottet, utlöst av oresonlig svartsjuka, vill han dölja brottet och den processen är han fortfarande inne i.
Han kommer att erkänna, om han bara kommer åt sina känslor. Man ska kanske prata om "Guds vrede" och homosexualitet (sök på flashback) för att närma sig hans förvirrade inre? Många unga har förvirrade identiteter. KJ var enligt sina egna noteringar på nätet, "kristen" (?). Kanske en präst skulle samtala med KJ?

Det är bogus, rakt igenom. KJ är inblandad upp över öronen, men han har inte huvudrollen i det här.
Citera
2013-11-10, 11:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Men varför säger han då inte det i förhören? Varför hittar man på att han försökt hjälpa nån kompis vars valp ska lära sig att gå i trappor eller nåt?

Inse att han LJUGER om detta. Varför är en annan fråga, men ljuger det gör han. Du borde någon gång fråga dig hur många osannolika och långsökta förklaringar som din fantastiska "alternativteori" orkar med både när det gäller KJ och MB innan den blir helt orimlig.

Angående hunden kan du ju också fundera på varför han har så enormt bråttom med att göra sig av med den ner i älven och inte ringer sin pappa eller bror och ber om hjälp. Han är ju van att få hjälp med allt möjligt av familjen och nyligen har familjen hjälpt honom att röja ur lägenheten ordentligt. Men här vet han inte hur bråttom han har att "låna" en pulka och själv dra ner hundkadavret i älven. Jag som inte är så förtjust i fantasifulla förklaringar som du utan hellre väljer de som låter mest troliga säger att det är för att det är något med hundens död han känner att han vill dölja. Jag är dock absolut inte säker på att svaret är att han haft ihjäl hunden med flit för att få stycka den. Snarare tror jag som FUP-12 att något kan ha hänt när KJ kommit hem - troligen berusad - sent på natten efter att nyligen fått klagomål om att hans hund ylade. Ett snabbt vredesutbrott, han griper något vasst föremål och hugger mot hunden.

Att han får ett vredesutbrott när åklagaren ställer frågor om detta är inget bevis på oskuld. Är det något jag lärt mig genom åren så är det att människors reaktioner på anklagelser är väldigt dåligt relaterade till om de är berättigade eller inte. Vissa människor blir t.o.m. mer arga ju mer sant det de anklagas för är. Dåligt samvete är en stark trigger i många konflikter...

Amatörpsykiatri kallas det att i tråden leta samband mellan en död hund och en styckad flicka.
Halmstrå kallas det av åklagarna att försöka pressa en mindre begåvad och färdigt nerbruten
medicinerad grabb att insinuera att han dödat/styckat "Grabben".
Att överhuvudtaget analysera eller komma med teorier hur grabben dog känns så onödigt,
naturligtvis är hundens död oerhört känsligt för KJ. Och vad som gör det så känsligt är säkert
att han själv vet att hela hans familj och omgivning hade rätt, han klarade inte av hunden.
Hunden dog på ett eller annat sätt och KJ känner skuld och därför intar han en försvarsställning.

Att KJ själv förstår sambandet som förhörsledare och åklagare så nitiskt försöker göra gällande,
att han inledde sin mördarkarriär med att stycka grabben, tror jag inte han förstår.
Och själv tror jag inte KJ övat på "grabben" utan ifall han planerat att mörda och stycka
en människokropp skulle han valt någon annat djur än grabben eftersom att KJ hade allas ögon
på sig vad gällde hunden vilket vi tydligt ser i FUPen.
Skribenter i tråden beskylls för att läsa eller se på för mycket på kriminalböcker/serier och
vad gäller hunden så känns det också som åklagarna också tillhör denna "deckargrupp".

Vill åklagarna nyttja hunden för att visa hur KJ beter sig i en pressad situation, vilket dom
också antytt, så kan jag föreslå att dom på Måndag börjar göra narr av han pga att han
inte blev antagen till militären. Där kommer dom också att få reaktioner och vill Anna
och Ulrika tillräckligt mycket så kan dom också, få just avslaget till militärn, som ett indicium till att
han mördat VB. Att åklagarna har en svag utredning till grund för att fälla KJ märks tydligt
och deras hittepå att KJ gått från att döda husdjur till att stycka människor är deras egna
tankar. Precis samma sak gäller deras "kunskap" att man inte kan få diarre av att leka
med härsket smör och tomflaskor. Kanske åklagarna själva tycker dom beter sig okej
som försöker debattera och framställa KJ som en lögnare. Själv tycker jag att dom
skall rycka upp sig och förstå att dom endast har det tekniska att gå på och lämna
tomflaskor, dildos och hundar utanför mordet på VB.
Citera
2013-11-10, 11:49
Medlem
mrmoonlightss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Reflektion; Att inte vittna under ed som anhörig betyder ju i praktiken att man kan skydda brottsling, uppgifter eller hjälpa till att städa undan bevis utan att åka dit.
Gäller detta även sambo, gift part?

Hur tänkte de nu????

Risken för mened är påtaglig om det hade förelegat ett tvång att vittna. Därför är det tämligen meningslöst att införa ett sådant tvång, det leder bara till att ännu fler brott skapas, och att en skyldig mördare riskerar att frikännas.
Citera
2013-11-10, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Amatörpsykiatri kallas det att i tråden leta samband mellan en död hund och en styckad flicka.
Halmstrå kallas det av åklagarna att försöka pressa en mindre begåvad och färdigt nerbruten
medicinerad grabb att insinuera att han dödat/styckat "Grabben".
Att överhuvudtaget analysera eller komma med teorier hur grabben dog känns så onödigt,
naturligtvis är hundens död oerhört känsligt för KJ. Och vad som gör det så känsligt är säkert
att han själv vet att hela hans familj och omgivning hade rätt, han klarade inte av hunden.
Hunden dog på ett eller annat sätt och KJ känner skuld och därför intar han en försvarsställning.

Att KJ själv förstår sambandet som förhörsledare och åklagare så nitiskt försöker göra gällande,
att han inledde sin mördarkarriär med att stycka grabben, tror jag inte han förstår.
Och själv tror jag inte KJ övat på "grabben" utan ifall han planerat att mörda och stycka
en människokropp skulle han valt någon annat djur än grabben eftersom att KJ hade allas ögon
på sig vad gällde hunden vilket vi tydligt ser i FUPen.
Skribenter i tråden beskylls för att läsa eller se på för mycket på kriminalböcker/serier och
vad gäller hunden så känns det också som åklagarna också tillhör denna "deckargrupp".

Vill åklagarna nyttja hunden för att visa hur KJ beter sig i en pressad situation, vilket dom
också antytt, så kan jag föreslå att dom på Måndag börjar göra narr av han pga att han
inte blev antagen till militären. Där kommer dom också att få reaktioner och vill Anna
och Ulrika tillräckligt mycket så kan dom också, få just avslaget till militärn, som ett indicium till att
han mördat VB. Att åklagarna har en svag utredning till grund för att fälla KJ märks tydligt
och deras hittepå att KJ gått från att döda husdjur till att stycka människor är deras egna
tankar. Precis samma sak gäller deras "kunskap" att man inte kan få diarre av att leka
med härsket smör och tomflaskor. Kanske åklagarna själva tycker dom beter sig okej
som försöker debattera och framställa KJ som en lögnare. Själv tycker jag att dom
skall rycka upp sig och förstå att dom endast har det tekniska att gå på och lämna
tomflaskor, dildos och hundar utanför mordet på VB.

Det jag tror de försöker göra är att påvisa att den åtalade har empatistörning genom att han har eventuellt styckat sin hund samt att han då är så empatistörd att han skulle kunna stycka en kvinna. P7 undersökningen visade på att han misstänks lida av en allvarlig psykisk störning. Vilken den störningen är har ännu inte framgått vad jag förstår.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/mordmisstankt-kan-lida-av-allvarlig-psykisk-storning/

De vill visa att han har ett kontrollerande beteende som kan blossa upp i trängda situationer. Vilket vi sett lite grann av. De vill också visa på ev sexuell perversion.

Eftersom målet är av sådan art att det är styckmord som utförts på ett närmast bestialiskt sätt...ex hantering av kropp så tycker jag att detta är berättigat att undersöka och påtala.

Dock anser jag att åklagarna hade behövt expertis hjälp kring funktionshinder då de strandar mkt på sin förhörsteknik.

Vad jag definitivt tycker är berättigat är att göra en stor psykutredning för att bedöma om patienten behöver vård oavsett fällande dom.
Citera
2013-11-10, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
https://www.flashback.org/t1128815

Man undrar verkligen vad som hände med hunden. Det finns människor som inte förstår sig på hur hundar fungerar, kan hunden ha blivit ett bekymmer för KJ, behövde han bli av med den? Hur fick han hunden egentligen? Vilket år? Vad exakt står i fuppen om detta? Jag tycker att den som gav hunden till KJ borde ha haft frågor om vart den tog vägen?

https://www.flashback.org/t1119149
Alla tjejer gör inte som man vill, vad skulle VB egentligen göra hos KJ? Hon var snäll, det vet vi. De hade ingen relation, och hon ljög om att hon skulle till honom. Hon var kär i MB. Hur såg deras sms-konversation ut när de bestämde mötet? Vad handlade träffen om? Det är knappast så att VB hoppar i bingen med KJ när hon har ständig kontakt med MB, det har jag mycket svårt att tänka mig. Jag har hela tiden trott att detta inte är svartsjukerelaterat, men har tänkt om. Jag tror att det var VB som dumpade KJ, och inte tvärtom. Vem har påstått att han dumpade henne?

Det är för djävulskt att VB inte fick den studiero hon behövde, att hon blev så manipulerad av två män, KJ och MB. En tog livet av henne, och det är KJ, utan medhjälpare. Det är jag övertygad om. Motivet är svartsjuka. VB messade MB hela kvällen, och avböjde troligen KJs inviter. Han sa till henne att hon kunde plugga hos honom, men planen var en annan. När KJ blev avspisad, slog det slint i huvudet på honom. Brottet avrundades med transportstyckning. Hans drömmar om "mord" med mera, tror jag bara var barnsligt tänkande, eller kanske idéer, men det var nog inte planen för denna kväll, ändrar mig även på den punkten.

När KJ utfört brottet, utlöst av oresonlig svartsjuka, vill han dölja brottet och den processen är han fortfarande inne i. Han kommer att erkänna, om han bara kommer åt sina känslor. Man ska kanske prata om "Guds vrede" och homosexualitet (sök på flashback) för att närma sig hans förvirrade inre? Många unga har förvirrade identiteter. KJ var enligt sina egna noteringar på nätet, "kristen" (?). Kanske en präst skulle samtala med KJ?

Forsta fetningen. Jag har fatt enbild av en valdigt manipulativ tjej,som spelade "mind-games" med i princip alla. Finns iaf en sms eller fb konversation dar hon "leker" med KJ och han blir uppenbart lite less.
Hennes satt att skota den sk. valdtaktsforsoket med kamraten fran karaten visar ocksa pa en valdigt manipulativ tjej. "Ge mig tusen kronor sa anmaler jag dig inte" "jag var oskuld(logn?)"
Hur hon beter sig mot MBs morbror/farbror nar han blir irriterad for att hon skickar ner reklamen i hans brevlada,trots att det ar skyltat "Ingen reklam" och hela efterspelet pa det lilla dramat,tycker jag visar pa en ganska elak och manipulativ manniska. Att hon ljuger om att foretaget bett henne dela ut reklam aven till dom hem som har skyltat att dom inte vill ha,ser jag som en uppenbar logn.
Hon erkanner aven i foljande sms att hon bara ber om ursakt for att det visade sig vara MBs morbror/farbror. Hade det varit min farbror eller din,sa hade hon inte bett om ursakt for nanting.

Finns mycke sma exempel som kommit fram i FUP tycker iaf jag...detta ar ju mina tolkningar. Men att hon var en enbart snall o go tjej,de ar langt ifran min bild.
Attention-seeker som inte drog sig for att ljuga,eller hava ur sig lite extraordinara saker nar hon ville ha uppmarksamhet. Duktig pa att manipulera,och "tvinga" sig sjalv in i andras liv. Om det sistnamnda berodde pa kannsla av ensamhet eller dyl,ar juh inte omojligt,men sattet hon gjorde det pa ser jag som ganska forklastligt.

Angaende den andra fetningen,sa har det bekraftats aven av VBs mamma,i bade fup och i rattegangen,att det VAR KJ som dumpade henne. Sa den teorin gar bort.
Citera
2013-11-10, 12:09
Medlem
OmedelSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Om du skalar bort alla fördomar och håller dig till det du faktiskt vet (via FUP), stör det dig inte det minsta att MB så snabbt avhandlas? Inte ens för MB:s skull?

Hade jag varit MB hade jag krävt en grundligare undersökning för att bevisa min oskuld.

Mitt förra inlägg som du citerade handlade om fördomarna om Boden, det hade ingen som helst riktning mot frågan om MB, utan jag menade generellt. Det är mycket 'fantasier' som man egentligen kan avfärda direkt eftersom fantasin bygger på helt felaktiga fördomar.

När det gäller MB så hade jag satt en peng på att det var han om jag inte hade sett bevisen, indicierna och resten av FUP:en, bland annat förhören. Jag är övertygad om att KJ är rätt man.
Jag är inte 100% övertygad om att han gjort allt själv, tex skulle han kunnat fått hjälp att forsla bort sängen.

Fick jag välja ut den skyldige utan hänsyn till bevisen, förhören osv. hade jag valt MB. Nu ser det inte alls ut så i mina ögon med det underlag som finns, KJ är rätt man. Någon möjlighet till att de två bägge är inblandade tycker jag verkar ytterst osannolikt.

Jag tror alltså att KJ är den skyldige. I mina ögon är det rätt man även om inte bevisen skulle räcka till.
Citera
2013-11-10, 12:14
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OxenBrus
Om någon nu skulle lånat hans bil vid tidpunkten kanske det vore på plats att säga det för att slippa ett mordåtal?....

Skyddar kanske någon. Han lär vara lojal mot de som står över honom har jag hört.
Citera
2013-11-10, 12:14
Medlem
Eftersom inte familjemedlemmar behöver vittna under ed så skulle det hypotetiskt gå till att om man får reda på att ens funktionshindrade son begått ett grovt brott så skulle man kunna hjälpa till att städa undan bevis utan att dömas? Det vill säga om ingen annan får nys om detta. Föräldrar till barn med NEP får ofta ställa till rätta vad deras barn orsakat och rent hypotetiskt skulle det kunna vara så i det här fallet också....OBS jag säger inte att familjen är delaktig utan spekulerar mest....

Angående att ngn kompis skulle ha lånat bilen så tror jag att den åtalade skulle tillslut sjunga ut, men det kan mycket möjligt varit en till med på brottet. En kompis eller ngn han ser upp till.
Kan inte glömma att vittnena, grannarna tyckte sig ha hört flera röster i lägenheten...
Senast redigerad av hemlunda2000 2013-11-10 kl. 12:17.
Citera
2013-11-10, 12:17
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Yes ! O det sprutar av snutar, nyss kom det ett gäng till. Hur många polisbilar cvivilbilar som helst !!

Verkar som han är på plats eller? Innan hen kommer dit skriver hen att systern är på plats.
Citera
2013-11-10, 12:19
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Cevilpolis bil åker därifrån nu.
Sob civil xc 70

Stor bil på g dit nu ! Pikebuss mörkgrå, oklart om denna är substitut för likbil då det är mass BEVAKNING

SKA LÄNKA FLER BILDER

Verkar det inte som hen är där?
Citera
2013-11-10, 12:23
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Akrobat var inte på plats när fynden gjordes, men han och hans tjej samt ngn fler var in i ödehuset efter att man fick gå in där..därav fotografier.
Vidhåller du fortfarande att han inte verkar ha varit där? Syster lät lite intressant också.
Citera
2013-11-10, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Vidhåller du fortfarande att han inte verkar ha varit där? Syster lät lite intressant också.
Nej, jag viker mig...tror du har rätt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in