Citat:
Ursprungligen postat av
bratteboo
Sluta nu fabla om att alla är släkt med alla, och alla känner alla, det är inte så i Boden. Ni som framhäver det så, bor ni där? Förmodligen inte.
MB är inte någon högt uppsatt snubbe som alla känner till, och att alla skulle hålla honom om ryggen likt Jägarna, det kan ni glömma.
När MB kom upp på tapeten, hade jag hört namnet, för att han var just karatetränare/självförsvarsutbildare till en nära bekant för sisådär femton år sedan. Att han ägde en restaurang, hade jag ingen aning om.
En annan sak jag funderat på är VB's sms den dagen hon for och pluggade hos KJ, det kändes som att hon var övertydlig på att få fram "bara plugga, inte ligga", kanske redan någon som nämnt detta.
Kan ju vara så enkelt som KJ är sugen på lite älgskog, VB sitter mest och pluggar och samtidigt smsar MB, KJ gör några närmanden, kanske tom märker att VB messar MB, blir sotis, handgemäng utbryter.
För det verkar ju onekligen som att VB utnyttjade KJ i det gravsta, jag kan tänka mig att KJ hade hoppats på att det skulle bli mer mellan dem.
1. Att kalla MB för etablissemang är väl att ta i. Däremot har denne MB 10 års las på nsd, vilket förstås är relevant för att tilldela MB etablissemangsmedlemskap, kanske med avsked. Vad gäller polismyndigheten så är de alltid lite tillgivna mot personer som som sysslat med deras utbildning, oavsett i vilket avseende. Man kan väl förutsätta att MB kan rutiner etc. samt att denne nog inte är lika enkel att hantera för polisen, som tex. förståndhandikappade KJ.
2. KJ och VB är absolut inte kompatibla i plugg avseende. KJ har absolut inget att komma med när det gäller ingenjörsmatte-C/D och tillämpningar. Att "plugga hos KJ" kan under inga omständigheter tolkas som något annat än sex&samvaro av någon som känner till KJ:s handikapp och levnadsbeskrivning eller bara studerat denne ytligt. Skulle VB alltså sitta och plugga på egen hand, en ovanligt plan.