2013-05-16, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asshat
Tack. Krimsnuten i Efterlyst -studion igår som Aro intervjuvade använde ordet "kroppen" när han hänvisade till VB. Jag reagerade på det.
Det har gått 11 dagar utan spår..inte underligt om man använder ordet kroppen. Märkte också att han märkte sin fadäs och försökte rätta till det med: " om det är nu det man letar efter..."
Tänker du att man har funnit ngt bevis på att hon är död? .
Citera
2013-05-16, 20:29
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Tror inte jag är ensam om att redan från början i detta fall utgått ifrån att GM skulle vara delaktig i sökandet (MPS), skriva på MPS´ facebooksida, skriva här på flashback, samt sprida desinformation.

Det här börjar likna ett annat fall jag har i minnet, jäkla desinformation i det fallet.

Snart kommer "någon" kidnappas av asiatiska maffian och sedan efter tre dagar dyka fram ur skogen med eld i håret och säga "Det är jag som är x, jag har hittat VB".
Citera
2013-05-16, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Just det, men låg hon redan då dumpad eller var hon levande kvar i lgh? Jag skriver levande för att jag utgår från att lgh genomsökts med kriminalsökhund, som ej markerat.

Då kompisen har uppgett att VB varit i lgh och att de har haft sex, så har han garderat sig.
Men vem upplyste om att kompisen hade tagit en bira, och därför inte kunde köra hem VB.

Inte helt otänkbart, men väldigt oturligt, att VB just denna gång råkade försvinna.

Var läste du detta med hunden någonstans, och sexet?
Citera
2013-05-16, 20:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Mycket intressant det du säger
Såg inte efterlyst, men vilken vink gav den inbjudne polisen?

Hitta kroppen i stället för att hitta flickan.
Citera
2013-05-16, 20:33
Medlem
lilltoes avatar
Man skulle tycka att grannarna uppmärksammat "mordet" i form av buller i väggar och golv. "Mördaren" är enligt mig inte så kraftigt byggd, snarare spenslig, samt att VB hanterar grunderna i judo och karate. (skriver grunderna då jag inte vet hennes färdigheter)
Citera
2013-05-16, 20:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Det har gått 11 dagar utan spår..inte underligt om man använder ordet kroppen. Märkte också att han märkte sin fadäs och försökte rätta till det med: " om det är nu det man letar efter..."
Tänker du att man har funnit ngt bevis på att hon är död? .

Ja. jag tror det faktiskt. Dessutom är oddsen på att hon skulle vara vid liv riktigt dåliga nu.
Det handlar om att knyta GM till brottet också ( inte bara till BO, då de har träffats samma dag).. Jag tror snuten vet mycket mer än de går ut med i det här fallet.
De kommer nog sätta paintballsnubben under press, han verkar inte vara den mest stabile typen.
Senast redigerad av asshat 2013-05-16 kl. 20:37.
Citera
2013-05-16, 20:35
Medlem
CloneWars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whyman
Varför skjutsade inte kompisen hem henne? Skulle aldrig låta en tjejkompis gå själv om jag kan skjutsa.

Kanske skjutade henne till en helt annan plats?
Citera
2013-05-16, 20:36
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Undrar om det finns nån FB-tråd som har mer poster än den: 38340 i skrivande stund. 3,7 miljoner visningar drygt.

Den är väldigt speciell och i allra högsta grad fortfarande aktuell.

Men tror den bara hamnar på tredje eller fjärde plats.
Citera
2013-05-16, 20:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Man skulle tycka att grannarna uppmärksammat "mordet" i form av buller i väggar och golv. "Mördaren" är enligt mig inte så kraftigt byggd, snarare spenslig, samt att VB hanterar grunderna i judo och karate. (skriver grunderna då jag inte vet hennes färdigheter)

Han har nog mördat henne utanför hemmet. Jag skulle inte sätta alltför mycket tillit till hennes karatekunskaper.
Citera
2013-05-16, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av darkmore
Har kamrater från lumpartiden kvar i boden. Enligt en av dessa gamla krigarkompisar har ett fynd gjorts vid älvkanten. Kan det kopplas till hennes försvinnande tyder det på ett brott begåtts. Obs är hörsägen från en gammal vän. Dock brukar han vara trovärdig. Något om en filt med mörka fläckar någon sko och en typ rånarluva. Polis ska ha kommit dit. Men som sagt ta det för vad det är. Tyvärr dröjer det till juli innan man kan försöka söka. Dock hoppas jag på att det är löst innan dess.

Bara goda minnen från lumpartiden.

Ingen som vet något mer om det här? Var det en damsko?

MPS har sagt att de inte tänker söka förrän på lördag (http://minort.se/norrbotten/nyheter/371718-missing-people-tar-paus-i-sokandet-efter-vatchareeya-bangsuan/#.UZUnd4IaUVo), men om fyndet är relevant kanske de ändrar sig och söker tidigare, tänker jag.
Citera
2013-05-16, 20:43
Medlem
lilltoes avatar
Det finns fler unga skrivna på Flottiljvägen 4. Tänk om de kunde hoppa in och skriva lite om det forna paret, beteenden, rutiner. Misstänker att VB har varit på adressen flertal gånger under deras relation och kan fylla på fakta bakåt i tiden. Fast det kanske de redan gör..
Citera
2013-05-16, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fringis
Ingen som vet något mer om det här? Var det en damsko?

MPS har sagt att de inte tänker söka förrän på lördag (http://minort.se/norrbotten/nyheter/371718-missing-people-tar-paus-i-sokandet-efter-vatchareeya-bangsuan/#.UZUnd4IaUVo), men om fyndet är relevant kanske de ändrar sig och söker tidigare, tänker jag.

Det lär ju Bodengrabb veta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in