2013-05-19, 13:24
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Var inte det länkat till videon i fråga?

Vilken video? Kan du länka, så kommer jag med nya spekulationer.
Citera
2013-05-19, 13:39
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Som vanligt är de lite luddiga, och det är fritt fram för tolkningar och spekulationer, tyvärr.

Från artikeln:

"Tidigare gick polisen ut med information om att det sista livstecknet efter Vatchareeya Bangsuan kom ungefär en timme efter att hon lämnade sin bostad vid tretiden på eftermiddagen. Det ska ha varit en signal från hennes mobiltelefon.

Men det stämmer inte. Polisen vet att 20-åriga Vatchareeya var vid liv flera timmar senare.

Polisen har nämligen lyckats hitta kompisen.

- Versionen ser ut att stämma. Hon har varit hos honom och studerat, säger Ulf Sköld, polisens chef för brottsutredningar.

Hur länge var hon där?

- I flera timmar. Och hon lämnade vid niotiden på kvällen."
Citat:
Citat:
Enligt vännen har Vatchareeya Bangsuan lämnat hans bostad vid 21-tiden på lördagen den 4 maj.
Är ni säkra på det?
- Inte till 100 procent. Ingen av dem som tror sig ha sett henne efter det är 100 procent säkra på att det var hon.
http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7661959

Edit; ny länk
Senast redigerad av Ull-Strumpa 2013-05-19 kl. 13:48. Anledning: Rättade till nsd-länken
Citera
2013-05-19, 13:43
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
http://www.nsd.se/nyheter/artikel.as...icleID=7661959

Det där kommer INTE från den senaste artikeln. Vi vet ju att polisen ändrar sig hela tiden, och att det är senaste artikeln som gäller...
Senast redigerad av Cinnabar 2013-05-19 kl. 13:49.
Citera
2013-05-19, 13:46
Medlem
reffis avatar
Citat:
Det här var intressant! Var stod detta, har du någon länk?

Vill ge dig en eloge för allt du bidragit med i tråden, bra grävande!

https://www.facebook.com/mar*in.nago* (*=t)
Citera
2013-05-19, 13:48
Medlem
inter-preters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Mobbade personer slår tillbaka då det blir för mkt. Det som skrevs om henne är typisk mobbing. De har varit överjävliga med henne vilka flera vittnar om.

Vilka flera vittnar om det?
Citera
2013-05-19, 13:48
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reffi
https://www.facebook.com/mar*in.nago* (*=t)

Tack, tyvärr ser jag bara namnet "Martin Något", och inga kommentarer, eller vänlistor. Jag förstår inte detta alls.

Här är i vart fall ett bevis eller tecken på att VB var medlem i Luleå Karateklubb och att det finns en Martin i den sfären.

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=386269828108310&id=1800608653 95875&_ft_=fbid.386269828108310

Jag har hittat fler intressanta Martins, men först vill jag se mer av det där om att Martin Någon skulle ha önskat livet ur någon den 3 maj, var det VB?
Senast redigerad av Cinnabar 2013-05-19 kl. 13:52.
Citera
2013-05-19, 13:52
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ohederligt av dig! Det där kommer INTE från den senaste artikeln. Skärpning! Vi vet ju att polisen ändrar sig hela tiden, och att det är senaste artikeln som gäller...
Redigera för att kalla mig ohederlig, fy f-n!
Det hade räckt att googla en mening så hade du hittat artikeln, som f ö är uppdaterad den 18 maj.
Så den uppgiften är relativt färsk, då de innan vidhållit att hon setts efter 21:00.
Citera
2013-05-19, 13:55
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Redigera för att kalla mig ohederlig, fy f-n!
Det hade räckt att googla en mening så hade du hittat artikeln, som f ö är uppdaterad den 18 maj.
Så den uppgiften är relativt färsk, då de innan vidhållit att hon setts efter 21:00.

Ja, jag menar att det är ohederligt då du citerar en artikel publicerad före den jag syftar på. Du framställer det som att jag skulle ha missat väsentlig info i artikeln jag citerar och länkar till. Varsågod. Fast, nu vill jag inte bråka, utan tror att du bara menade att nyansera uttalandet, vilket jag förstår då det hela är väldigt otydligt. Därför raderade jag, det är onödigt med trätor. Då går vi vidare i sökandet...

Polisen ändrar för mycket, tycker att de borde ta en paus nu och gå ut med en version som de tror på, eller alternativa versioner. Detta ändrande är helt otroligt!
Senast redigerad av Cinnabar 2013-05-19 kl. 13:58.
Citera
2013-05-19, 14:02
Medlem
reffis avatar
Citat:
Tack, tyvärr ser jag bara namnet "Martin Något", och inga kommentarer, eller vänlistor. Jag förstår inte detta alls.

Här är i vart fall ett bevis eller tecken på att VB var medlem i Luleå Karateklubb och att det finns en Martin i den sfären.

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=386269828108310&id=1800608653 95875&_ft_=fbid.386269828108310

Jag har hittat fler intressanta Martins, men först vill jag se mer av det där om att Martin Någon skulle ha önskat livet ur någon den 3 maj, var det VB?

Det står ju på hans facebook. På med brillorna nu Cinnabar.

Citat:
Mar*in Någo* har kommenterat en länk.
den 3 maj
Bara dö.

Schulman Show: Avsnitt 5, säsong 8
www.aftonbladet.se
Senaste avsnittet med Schulman Show
Gilla · · Följ inlägget
Citera
2013-05-19, 14:03
Medlem
nåt nytt i dag söndag om spaningarna?? här i stan har 3 helikoptrar flugit runt och även Sveriges radio bil körde förbi ........
Citera
2013-05-19, 14:08
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reffi
Det står ju på hans facebook. På med brillorna nu Cinnabar.

Nej, jag kan inte se några kommentarer, vilket beror på att jag inte är inloggad, eller vill vara det. Kan du kopiera in vad det står?
Citera
2013-05-19, 14:09
Medlem
reffis avatar
Men något jag inte förstår är KJs facebook. Jag hann inte med den i första svängen men nu är den ju tillbaka.

Jag tyder Ensamvargarna som att KJ har redigerat bort det mesta som VB har skrivit/gillar på hans facebook. Det är lite knepigt för att om man inte har något med hennes försvinnande att göra, man är friad från misstankar och man vet själv att man inte gjort något fel.
Då skulle inte jag ta bort det enda som finns kvar av min vän/ex.

Det hela känns lite väl skumt. Men han kanske hade panik?
Är det någon här som hade rätt bra koll på KJs facebook som kan säga hur mycket som han har redigerat bort?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in