2013-11-09, 09:56
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Om det skulle visa sig att DNA:t inte matchar den tänkbara alt. gärningsmannen MB. Köper du att KJ ska fällas för mord då?
Jag tror som sagt att det är betydligt mer troligt att MB har lejt någon annan att mörda VB. Alltså inte alltför troligt att MB´s DNA skulle hittas på VB.

- MB visste att misstankar skulle riktas mot honom.
- MB har hotat folk med Hells Angels.
- MB har sagt att han kan leja någon annan att döda åt honom.
- MB har dödshotat VB vid två tillfällen, som vi känner till iaf.
- MB har sagt saker i stil med att de som jävlas med honom skall han döda, och att familjen Berg ställer upp för varandra då.
- Med mera, med mera.

- MB har bevisligen kontakter inom Hells Angels.
- MB´s bror (eller kusin?) TB är jägare som arbetar (arbetat?) med att ta bort slaktavfall.
Citera
2013-11-09, 10:00
Medlem
ME077s avatar
Jag har läst denna tråd sen dag 1. Det slår mig hur många skribenter som inte kan vara ett dugg objektiva. Det slår mig hur många av er som är beredda att gå väldigt långt för att skydda MB mot misstankar. Visserligen har MB ett ytterst stort kontaktnät, men när man har läst tråden så länge som jag, får man en känsla av att ni är hjärntvättade. MB måste verkligen vara "maffia" däruppe...

Med detta säger jag inte att MB är skyldig.
Citera
2013-11-09, 10:06
Medlem
Agendan att sprida skit i tråden och komma med egna fantasifulla spekulationer har nått historiska höjder. Att få massan att tro att en taxichaufför skulle hålla inne med information om en körning, för att han riskerar att missa en 300:- körning helgen efter eller rent av riskera att få sparken är nog det dummaste jag läst på FB sedan det här. https://www.flashback.org/sp32236141
Citera
2013-11-09, 10:13
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netforce42
Agendan att sprida skit i tråden och komma med egna fantasifulla spekulationer har nått historiska höjder. Att få massan att tro att en taxichaufför skulle hålla inne med information om en körning, för att han riskerar att missa en 300:- körning helgen efter eller rent av riskera att få sparken är nog det dummaste jag läst på FB sedan det här. https://www.flashback.org/sp32236141

Du är naiv. Ett litet hot om HA kan nog ordna det mesta.
Citera
2013-11-09, 10:14
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netforce42
Har du hört uttrycket "Jag vill inte bli inblandad" någon gång?
Citera
2013-11-09, 10:17
Medlem
ME077s avatar
Jag är en av dem som inte har den minsta aning om vem som är skyldig, även om jag lutar åt att KJ kan vara gm. Men det är otäckt hur långt många är beredda att gå för att skydda MB. Noll objektivitet. Noll intresse av rättssäkerhet. Noll intresse av att man säkerställer att rätt person blir dömd. Faktum är att MB inte är utredd. Man kan (utan tendens till foliehatt) spekulera om MB´s stora kontaktnät inom polisen kan ha påverkat utredningen.
Senast redigerad av ME077 2013-11-09 kl. 10:21.
Citera
2013-11-09, 10:19
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Har du hört uttrycket "Jag vill inte bli inblandad" någon gång?

Jättevanligt att folk känner så. Jag själv skulle göra allt jag kunde för att slippa vittna (och då lämna ut mitt namn och adress till hela Sverige), vad det än gällde. Hade jag vittnat mot någon skulle jag ständigt vara rädd resten av livet.
Senast redigerad av ME077 2013-11-09 kl. 10:24.
Citera
2013-11-09, 10:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
En sus gick genom rättssalen när 22-åringen attackerade åklagare Ulrika Schönbeck:
- Om du insinuerar att jag mördade min hund, då kan du gå och hänga dig, sa han.
NSD träffade åklagarna Ulrika Schönbeck och Anna Bergström i pausen.
- Det här visade att han reagerar, att han blev arg... säger Ulrika Schönbeck.
Blev du rädd?
- Nej.
Ulrika Schönbeck förklarade också att 22-åringens trovärdighet har skadats mycket av de förvirrade utsagorna han gav apropå hundens död.
- Det här är försvårande för honom, säger Ulrika Schönbeck.

Var i media hittar man denna subjektiva information från US, jag har sökt men inte hittat.
Endas åklagare AB:s uttalanden om att 22-åringen har lämnat olika versioner, vilket skall enligt Anna
vara försvårande mot KJ, hittar jag.
Citera
2013-11-09, 10:22
Medlem
Citat:
Han hade knappast blivit tacksam för alibihjälpen, eftersom han i så fall hade avslöjat alibit själv. Efter ett sådant avslöjande hade taxiföraren lugnt kunna träda fram och styrka alibit. Men nu hände inte det, så föraren kniper käft.

Det är mycket svårt att hitta taxiförare som inte har trätt fram av just det skälet, de har inte trätt fram.
Ställ inte såna frågor eller lägg fram såna teorier om du ändå tycker att det är meningslöst att ta ställning till dem. Det gäller en hypotetisk fråga, där du laborerar med bevis som inte finns. Man kan ställa hur många sådana frågor som helst, inledda med om - eller som i ditt fall "antag att". Det är det som skiljer (mina) sakargument från (dina) spekulationer - precis som det brukar se ut i konspirationsforumet. I brist på belägg, bevis, fakta eller sakargument baserar du din teori på hur du tror att två personer skulle ha agerat om det händelseförlopp som du har hittat på hände på riktigt.

Att du tror att det finns taxiförare som inte har trätt fram av de anledningar som du tycks se som självklara innebär inte att taxiförarna finns nån annanstans än i din fantasi. Du använder alltså bristen på bevis som en sorts bevis - precis som vissa gör i konspirationsforumet. Visst skulle jag, precis som du, kunna fortsätta att hitta på fler saker om vad MB och taxichauffören hade gjort om om hade varit, men det känns meningslöst när jag istället kan hänvisa till sakargument som jag hämtade från verkliga livet.
Citera
2013-11-09, 10:45
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-300
Glömde tillägga att MB utbildat polisen i försvarsteknik & känner 90 % hela kåren.
Undrar om det syrade genom för att dom sket i att utreda honom nå mer ingående

Citat:
Vi kan ta en titt på MB:s kompisar: http://profileengine.com/people/robert.lundh/robert.lundh#/people/56805907/micke.berg

H*ns L Ol*fsson (ao), skriver på NSD
M*tte B*rgman (ae), utredande polisman, aktiv i denna utredning
R*bert L*ndh (ou), Hells Angels

och det är bara på första sidan. Det finns 12. Så nog tillhör MB etablissemanget i Boden, alltid.

Är detta sant, någon som vet?
Citera
2013-11-09, 10:54
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Är detta sant, någon som vet?
När det gäller kopplingen MB - polismannen MB så framgår den av länken. Man kan också studera första förhöret med MB på sid 986:
Citat:
ID Styrkt Ja Sätt Känd av Pa B*rgman
Citera
2013-11-09, 10:57
Medlem
ME077s avatar
Citat:
När det gäller kopplingen MB - polismannen MB så framgår den av länken. Man kan också studera första förhöret med MB på sid 986:

Okej tack.

Förhörsvittne
Ber*man, Matti*s
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in