2013-10-22, 19:51
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plogbil
Alltså nu är jag rätt virrig idag efter all stress och har inte läst färdigt än men en sak som jag hakat upp mig på...

KJ säger i förhör att han drack massa öl och sen somnade efter VB lämnat,men alltså jag hade ju fått för mig att han besökte bror sin i föräldrabostaden efter det?

Är jag bakom flötet och måste läsa om allt eller kommer det fram senare att han ljugit och utelämnat den detaljen kanske?

Han ljög först för polisen eftersom han druckit 5 öl till innan han åkte till brodern. Han var rädd att förlora kökortet retroaktivt. Någon förklarade för honom att man inte kan åka fast för rattonykterhet flera dagar efter brottet. Då först berättade han om öde fem ölen och besöket hos brodern.
Citera
2013-10-22, 19:52
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Vilka indicier då?

Vi vet inte vad de gjort för utredningar hos MB, men menar du att det är sannolikt att de kan hitta VB:s blod i hans bil också.

Polisen utredde nog MB ganska bra utifrån två perspektiv, dels för att se om han kunde vara skyldig och dels för att kunna utesluta honom som GM.
Enligt uppgift i tråden, jag har inte kommit så långt ännu, är han och hans fru inte ense om vad de gjorde på kvällen efter restaurangbesöket. Han hade all anledning att vara irriterad på den stalkande VB. Han har hetsigt humör och har misshandlat förut.

Det enda jag kan se att de har gjort tekniskt är att kolla telefonen och teletrafiken. Visst kanske de hittar blod, om de åker till Uppsala och letar, t.ex. Han gjorde sig av med bilen rätt snabbt.
Citera
2013-10-22, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, något tekniskt bevis finns inte. Men indicier finns det, och letandet efter tekniskt bevis har varit begränsat. Det man inte letar hittar man inte.
man letar inte om det inte finns anledning att leta och man måste väl ha ganska starka indicier om man ska söka hemma hos någon, vilket polisen inte haft och om de har haft det och varit hemma hos MB så har det hamnat i slasken. Finns ingen anledning att ta upp det i åtalet mot KJ
Citera
Medlem
Citat:
Nej, något tekniskt bevis finns inte. Men indicier finns det, och letandet efter tekniskt bevis har varit begränsat. Det man inte letar hittar man inte.
Nej, nåt tekniskt bevis finns inte. Frågan är då om polisen verkligen ska utreda alla alternativa spår som privatspanarna på Flashback ser som en självklarhet, trots att det är en omöjlighet.
Citera
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Jaha, vad menar du att det finns för teknisk bevisning och indicier som pekar mot MB?

Det finns det inte och har aldrig funnits. Finns ingen som helst teknisk bevisning inte ens indicier, så jag förstår inte vad det handlar om?

Citat:
Ursprungligen postat av ClaudiaCardinale
MB köpte ju ett packe kondomer. Ett packe innehåller 10st. Men han knullade VB en gång o nästa gång fick hon köpa kondomer. Han måste ju knullat runt en hel del med andra. Inte bara VB.
Ja, han kanske har fler som han har sex med vem fan vet.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-10-22 kl. 19:56.
Citera
2013-10-22, 19:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
"MB-spåret" sammanfattat i två satser:

- Förklara bort varenda tekniskt bevis och indicium som pekar mot KJ
- Välja det mest graverande alternativet i varje tänkbar men okänd detalj runt MB

En okänd detalj som ÅK vill få till graverande är att KJ dödat sin hund. Eller tagit strypgrepp på kvinnor som samtyckt och fantiserat om detta.

MB har uttalat dödshot säger han själv mot sin rival Fl*gare om VB, det har Polisen inte lagt någon större vikt vid...
Citera
Medlem
Citat:
Jag minns det avsnittet, men tror det handlade om en Ajfån. MB har en antik pryl från Sony Ericsson.

MB hade en Sony Ericsson Aino (inte våldsamt antik som när man bara kunde ta emot 15sms innan det var fullt,tycker aino borde kunna ta emot fler men kanske inte)
KJ hade en Iphone (dyrt med tanke på att han inte hade några pengar)
VB hade enligt KJ en Samsung Galaxy S och enligt styvfadern en LG av androidtyp
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
man letar inte om det inte finns anledning att leta och man måste väl ha ganska starka indicier om man ska söka hemma hos någon, vilket polisen inte haft och om de har haft det och varit hemma hos MB så har det hamnat i slasken. Finns ingen anledning att ta upp det i åtalet mot KJ
Självklart hade det inte kommit upp i ett åtal mot KJ, men kan vi vara säkra på att KJ hade åtalats om de hade hittat bevis mot MB?
Citera
2013-10-22, 19:58
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chirpa
"F: Det har inte gått att ta fram nått. De har varit rade...eller de är raderade och går inte att ta fram.
A: ......................
H: Det var ju smidigt.
F: Hur menar du då?
H: Nä, men det var smidigt att det är någon som säg...säger att det har...det...de SMS:n har kommit, men att de...att han har raderat eller han eller hon ra...raderat de SMS:n och då att de inte går att ta fram. Det var jätte-smidigt."

Sida 2022.

Nu är det ju fusk då jag sitter på facit, men nog låter det som att KJ redan vet att det var MB som VB messade med vid tillfället.
Jag tror MB är inblandad i mordet på så sätt att det är kontakten mellan VB och honom som triggat KJ att använda våld. Kanske inte svartsjuka, men någånting åt det hållet.

Jag har letat efter de där sista sms:en som VB skickade då hon var hemma hos KJ den ödesdigra kvällen men inte funnit dem. Är det någon annan som har hittat dem månntro? Polisen talar ju om att VB i dessa sms inte var "så glad".
Citera
2013-10-22, 19:58
Medlem
[quote=mynameisherb|45792404]Roligt att du kan säga att det är dom största stolpskotten vi har.
Sixten Johansson är en ytterst skicklig polis inom narkotikaroteln.
Skulle jag välja någon i norrbotten som skulle sköta förhören skulle det nog vara Sixten,
Han är väldigt respekterad inom polisen.[/QUOTE

sixten johansson ytterst skicklig
om du bara visste allt jag vet, han är totalt värdelös, som 98 % av resten av de vi har här uppe.
Citera
2013-10-22, 19:59
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chirpa
Utrett.
"F2: Jo, min fråga är...det finns en nyckel, jag har inte sett den själv, men jag har fått frågan...ehh...det är väl någon polis som har gått igenom bilen där...
H: Nyckeln till skåp...
F2: ...nyckel i...i...
H: ....mitt skåp.
F2: ....i solskyddet.
H: Det är till min gamla moped.
F2: Det är en till en moped...nyckel...ja, en mopednyckel. F: Vi tänkte om du hade någon fler bil.
H: Nej, det...det står som Krypko på den och Krypko är ett ganska välkänt mopedmärke. F2: Du tycker att den polis som tittade på den kan dra en slutsats?
H: Ja."

Tror de menar KYMCO.

Kändes som KJ skulle börja säga "nyckeln till skåpbilen". Bra att du hittade detta. Trodde mig ha läst allt, men tydligen inte. Då lär han kanske använt mopeden rätt nyligt.
Citera
2013-10-22, 20:00
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Enligt uppgift i tråden, jag har inte kommit så långt ännu, är han och hans fru inte ense om vad de gjorde på kvällen efter restaurangbesöket. Han hade all anledning att vara irriterad på den stalkande VB. Han har hetsigt humör och har misshandlat förut.

Deras historier skiljer inte så markant så att det uppenbarligen kan uppfattas som lögn, utan mer som att de helt enkelt inte minns. Hade de gett varann alibi så är sannolikheten större att historierna varit samstämiga.

Visst kan man säga att han kan ha haft ett motiv han har också hetsigt humör och har misshandlat förut, vilket han själv medger.

Men inget av detta är ju ett indicium på att han är inblandad i VBs död.

Om man kunde påvisa att han träffade VB denna kväll, så hade det kunnat vara ett indicum. Om man hade hittat hans DNA på hennes vrist, om så bara med +1 säkerhet, hade det varit ett indicum.

Att han skulle träffat VB är ju bara en gissning som det mig veterligen inte finns några belägg för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in