2013-10-22, 20:01
Medlem
allegragellers avatar
Som någon nyss skrev, undrar varför polisen inte bryter upp golvet hemma hos KJ för att finna blod? Eller letar i avloppet till badrummet. (kommunens gubbe tyckte det ju var konstigt att KJ låg och badade en morgon då han kom förbi. KJ kanske städade badkaret just då).
Citera
2013-10-22, 20:02
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag tänker på tejpbitarna som enligt SKL i någon mån kunde komma från tejprullen i KJ:s badrum. Det gick inte att sammanpassa tejpbitarna med rullen, varken mot ändkanter eller mot den rivna kanten längsmed, sid 299. Det betyder att om tejpbitarna kommer från rullen har någon klippt av tejpen med minst 2200 mm och delat den längsmed med 1680 mm, annars hade någon del av kvarvarande rullen kunnat passas mot någon tejpbit. Om någon gjorde det för att dölja att tejpbitarna kommer från rullen hade hen nöjt sig med att klippa rätt av, eller gjort sig av med rullen helt och hållet. Det är inte rimligt att tejpbitarna kommer från rullen.

Jag har nu läst FUP:en och jag kan inte säga att jag förstår ditt resonemang. Det bygger helt på att du förutsätter att skärningen av tejpen borde ha gjorts i syftet att dölja bevis. Men det finns ingen anledning att förutsätta något sådant. Tejpen kan lika gärna ha använts av honom för att på något vis packa in den döda kroppen eller något kolli som han lagt bevis som VB:s kläder eller liknande i. Det kan han naturligtvis inte säga i förhöret, så istället hävdar han att tejpen sett ut så från början och ger sig sen in i teoretiserande runt tejptillverkning.

Jag tror det är dumt att tro KJ både om för mycket och för lite. Gällande tejpen tror jag att han haft tur helt enkelt, han har inte tänkt alls på några brottytor eller liknande eller ens möjligheten att spåra. Men de kritiska bitarna, de som hade kunnat passas mot rullen, har använts till saker som utredningen inte har hittat.
Citera
2013-10-22, 20:03
Medlem
Citat:
Självklart hade det inte kommit upp i ett åtal mot KJ, men kan vi vara säkra på att KJ hade åtalats om de hade hittat bevis mot MB?
Ja du, då bör de inte hittat de bevis de hittat mot KJ. De hade säkert MB om misstänkt men av någon anledning ansåg man honom som icke misstänkt längre. Svaret på varför det blev så finns i slasken, inte i fup.
Citera
2013-10-22, 20:06
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Deras historier skiljer inte så markant så att det uppenbarligen kan uppfattas som lögn, utan mer som att de helt enkelt inte minns. Hade de gett varann alibi så är sannolikheten större att historierna varit samstämiga.

Visst kan man säga att han kan ha haft ett motiv han har också hetsigt humör och har misshandlat förut, vilket han själv medger.

Men inget av detta är ju ett indicium på att han är inblandad i VBs död.

Om man kunde påvisa att han träffade VB denna kväll, så hade det kunnat vara ett indicum. Om man hade hittat hans DNA på hennes vrist, om så bara med +1 säkerhet, hade det varit ett indicum.

Att han skulle träffat VB är ju bara en gissning som det mig veterligen inte finns några belägg för.
Jag påstod inte att han hade träffat VB den kvällen. Att han har hetsigt humör och har misshandlat ser jag som ett indicium på att han kan ha dödat en stalker.
Citera
2013-10-22, 20:07
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Jag har nu läst FUP:en och jag kan inte säga att jag förstår ditt resonemang. Det bygger helt på att du förutsätter att skärningen av tejpen borde ha gjorts i syftet att dölja bevis. Men det finns ingen anledning att förutsätta något sådant. Tejpen kan lika gärna ha använts av honom för att på något vis packa in den döda kroppen eller något kolli som han lagt bevis som VB:s kläder eller liknande i. Det kan han naturligtvis inte säga i förhöret, så istället hävdar han att tejpen sett ut så från början och ger sig sen in i teoretiserande runt tejptillverkning.

Jag tror det är dumt att tro KJ både om för mycket och för lite. Gällande tejpen tror jag att han haft tur helt enkelt, han har inte tänkt alls på några brottytor eller liknande eller ens möjligheten att spåra. Men de kritiska bitarna, de som hade kunnat passas mot rullen, har använts till saker som utredningen inte har hittat.

Han säger ju att någon planterat tejpen i hans bostad. Det är ju svagsint att ens tänka tanken.

Jag vill nog framhålla det som inte gick att säkra nämligen skurmopp, skjorta, golv hos den misstänkte.
Hade man fått en säkring från det spåret som kriminalhunden markerat, så hade det ändå hetat att det va planterat. Jag själv anser att lägenheten fortfarande är intressant.

Tejpen är avriven i två delar längs långsidan. Han kan ha rivit hur många bitar som helst efter det.,
Så tejpen i håret är väl inte den korrekta bredden på tejpen?
En tejp som inte har mycket klister i sig, och den kan till och med ha klippts eller kapats med kniv.
Den här tejpen är ju ett stycke för sig själv, men en +1 är ändå en analys som säger att i någon mån är det den tejpen som fanns på henne. Den säger inte att det absolut inte är den tejpen.

+1 på vristen är också ganska graverande i sig.

Stackar jävla karatelärare säger jag. Han va pilsk och springer med andra, men att bli en mördare är ganska långt i från sanningen.-
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-10-22 kl. 20:12.
Citera
2013-10-22, 20:08
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Jag påstod inte att han hade träffat VB den kvällen. Att han har hetsigt humör och har misshandlat ser jag som ett indicium på att han kan ha dödat en stalker.

Okej, då missuppfattade jag dig, du tänker mer generellt kring att MB är kapabel att döda någon.
Citera
2013-10-22, 20:09
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Be din poolare kolla de här bilderna och återkom sedan:

http://imageshack.us/a/img30/1706/2v6h.jpg , Bodsvedjan mot BD Ö101 Åbergsmasten (fotat i riktning 160°)
http://imageshack.us/a/img855/6915/jwde.jpg , BD Ö101 Åbergsmasten (fotat i riktning 360°)
http://imageshack.us/a/img18/8637/l2lz.jpg , BD Ö101 Åbergsmasten (fotat i riktning 360°)

Då ser han säkert att det enda som sitter i masten är Andrew UNWD-06516-6DH antenner + en NEC Neo Pasolink, Sveriges i särklass vanligaste transmissionslänk för Turbo-3G. Och nej, det är ingen kombiantenn. (Isåfall skulle varje antenn ha fyra anslutningar TX GSM + TX/RX GSM + TX UMTS + TX/RX UMTS)

http://imageshack.us/a/img818/4588/aj1c.jpg , Sävastklinten Översikt (fotat i riktning 350°)
http://imageshack.us/a/img19/8123/j27v.jpg , Sävastklinten Mast (fotat i riktning 350° )
Det är ju klart... jag kan ha fel men din kompis kan ju säkert förklara för mig ekonomin i att Tele2 har en GSM site ca 1,5 kilometer ifrån Åbergsmasten isf. (Japp, Tele2s är Kathrein 739_630 antennerna strax under andra staglinan)

EDIT: Det är mer sannolikt att om telefonen blir utkastad från Åbergsmastens 3G-cell, kastas den över till en annan 3G-cell, eftersom Bodsvedjan täcks av minst tre 3G Telia/Tele2 celler.

Man kan väl säga att Telia använder NEC även till sin LTE transmission.
Sen står det ingen tele" bod I sävsta mer sannolikt att dom är i telias bod
Citera
2013-10-22, 20:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Deras historier skiljer inte så markant så att det uppenbarligen kan uppfattas som lögn, utan mer som att de helt enkelt inte minns. Hade de gett varann alibi så är sannolikheten större att historierna varit samstämiga.

Visst kan man säga att han kan ha haft ett motiv han har också hetsigt humör och har misshandlat förut, vilket han själv medger.

Men inget av detta är ju ett indicium på att han är inblandad i VBs död.

Om man kunde påvisa att han träffade VB denna kväll, så hade det kunnat vara ett indicum. Om man hade hittat hans DNA på hennes vrist, om så bara med +1 säkerhet, hade det varit ett indicum.

Att han skulle träffat VB är ju bara en gissning som det mig veterligen inte finns några belägg för.

Om inte KJ blivit misstänkt direkt så hade herr Berg suttit i häkte en längre tid, så säkert som Amen i kyrkan. Håller du med ?

Citat:
Berg blev orolig när en AF började kontakta hans fru och skicka sms till henne
att Berg träffade VB varpå A*nika konfronterade Berg med uppgifterna varpå han
svarade att han avslutat det. Hon fick aldrig veta att Berg varit otrogen. Berg blev arg över att
Al*xander kontaktat hans fru och ringde upp Al*xander och konfronterade honom med
uppgifterna och förklarade för honom att slutar du inte så dräper jag dig eller ser till att någon
annan dräper dig
.

Citat:
MB tillfrågas om hur Pl*y tog det när han gjorde slut innan karateträningen började inför
hösten. Pl*y SMS'ade till MB och han uppger att det kunde vara hundratals SMS. Ibland
var Pl*y glad och ibland var hon hotfull.
MB tillfrågas om vad Pl*y hotade med. Hon hotade med att kasta hundskit på honom och
även att hon skulle döda hans katt.
Citera
2013-10-22, 20:13
Medlem
Citat:

Jag håller med dig Q.

Övrigt: Går det på nått sätt kolla statistik vilken som är den vanligaste orsaken till mord - & styckmord? Och vilken typ av gärningsmän som oftast begår sånna här brott?
Citera
2013-10-22, 20:14
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg_se
Nä, dom har väl inte gjort några efterforskningar genom att söka bevis hos MB...
Det är ju en annan sak.
Citera
2013-10-22, 20:16
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Som någon nyss skrev, undrar varför polisen inte bryter upp golvet hemma hos KJ för att finna blod? Eller letar i avloppet till badrummet. (kommunens gubbe tyckte det ju var konstigt att KJ låg och badade en morgon då han kom förbi. KJ kanske städade badkaret just då).
Det är plastgolv. Badkaret var skitigt vid husrannsakan, alltså inte städat.
Citera
2013-10-22, 20:16
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Han säger ju att någon planterat tejpen i hans bostad. Det är ju svagsint att ens tänka tanken.

Jag vill nog framhålla det som inte gick att säkra nämligen skurmopp, skjorta, golv hos den misstänkte.
Hade man fått en säkring från det spåret som kriminalhunden markerat, så hade det ändå hetat att det va planterat. Jag själv anser att lägenheten fortfarande är intressant.

Tejpen är avriven i två delar längs långsidan. Han kan ha rivit hur många bitar som helst efter det.,
Så tejpen i håret är väl inte den korrekta bredden på tejpen?
En tejp som inte har mycket klister i sig, och den kan till och med ha klippts eller kapats med kniv.
Den här tejpen är ju ett stycke för sig själv, men en +1 är ändå en analys som säger att i någon mån är det den tejpen som fanns på henne. Den säger inte att det absolut inte är den tejpen.

+1 på vristen är också ganska graverande i sig.

Stackar jävla karatelärare säger jag. Han va pilsk och springer med andra, men att bli en mördare är ganska långt i från sanningen.-

mm... stackars MB han som spöar på frun... hotar människor i sin omgivning mm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in