Citat:
Ursprungligen postat av
MrFold
Jag har nu läst FUP:en och jag kan inte säga att jag förstår ditt resonemang. Det bygger helt på att du förutsätter att skärningen av tejpen borde ha gjorts i syftet att dölja bevis. Men det finns ingen anledning att förutsätta något sådant. Tejpen kan lika gärna ha använts av honom för att på något vis packa in den döda kroppen eller något kolli som han lagt bevis som VB:s kläder eller liknande i. Det kan han naturligtvis inte säga i förhöret, så istället hävdar han att tejpen sett ut så från början och ger sig sen in i teoretiserande runt tejptillverkning.
Jag tror det är dumt att tro KJ både om för mycket och för lite. Gällande tejpen tror jag att han haft tur helt enkelt, han har inte tänkt alls på några brottytor eller liknande eller ens möjligheten att spåra. Men de kritiska bitarna, de som hade kunnat passas mot rullen, har använts till saker som utredningen inte har hittat.
Han säger ju att någon
planterat tejpen i hans bostad. Det är ju svagsint att ens tänka tanken.
Jag vill nog framhålla det som inte gick att säkra nämligen skurmopp, skjorta, golv hos den misstänkte.
Hade man fått en säkring från det spåret som kriminalhunden markerat, så hade det ändå hetat att det va planterat. Jag själv anser att lägenheten fortfarande
är intressant.
Tejpen är avriven i två delar längs långsidan. Han kan ha rivit hur många bitar som helst efter det.,
Så tejpen i håret är väl inte den korrekta bredden på tejpen?
En tejp som inte har mycket klister i sig, och den kan till och med ha klippts eller kapats med kniv.
Den här tejpen är ju ett stycke för sig själv, men
en +1 är ändå en analys som säger att i någon mån är det den tejpen som fanns på henne. Den säger inte att det absolut inte är den tejpen.
+1 på vristen är också ganska graverande i sig.
Stackar jävla karatelärare säger jag. Han va pilsk och springer med andra, men att bli en mördare är ganska långt i från sanningen.-