2013-10-22, 19:40
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Nu finns det väl iofs ingen teknisk bevisning som talar för att MB skulle vara GM eller hanterat VB:s kropp efter att hon avlidit.
Nej, något tekniskt bevis finns inte. Men indicier finns det, och letandet efter tekniskt bevis har varit begränsat. Det man inte letar hittar man inte.
Citera
2013-10-22, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Ja, eller så kanske han skrev "Sluta stör mig mer" eller kanske "Jag har inte tid att sms:a med dig" eller kanske "Ge dig nu, skicka inte fler sms".

Eller kanske något annat, sannolikt så gav hon upp att sms:a efter det detta.
Eller så skrev AN det sista smset till VB. Det kan mycket väl vara så
Citera
2013-10-22, 19:41
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Detta handlar om de SMS som gick att återskapa. De sista gick inte att återskapa.

Vet dock att jag sett en annan sammanfattning där man har uttalat att det skulle bli väldigt dyrt och resultatet osäkert. Hittar inte det.
Citera
2013-10-22, 19:43
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plogbil
Alltså nu är jag rätt virrig idag efter all stress och har inte läst färdigt än men en sak som jag hakat upp mig på...

KJ säger i förhör att han drack massa öl och sen somnade efter VB lämnat,men alltså jag hade ju fått för mig att han besökte bror sin i föräldrabostaden efter det?

Är jag bakom flötet och måste läsa om allt eller kommer det fram senare att han ljugit och utelämnat den detaljen kanske?

Han ljög och ändrade sig senare och medgav att han var hos sin bror.
Citera
2013-10-22, 19:44
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Man kan byta ut KJ mot MB och vice versa i varje mening.

Jaha, vad menar du att det finns för teknisk bevisning och indicier som pekar mot MB?
Citera
2013-10-22, 19:45
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Jaha, vad menar du att det finns för teknisk bevisning och indicier som pekar mot MB?
Teknisk bevisning svarade jag på nyss. Indicier har vi diskuterat hela dagen.
Citera
2013-10-22, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
VB skulle ha gått, sedan dricker han fem öl. Sedan åker han till sin bror därefter åker han hem och somnar framför tvn

Jo jag såg nu att han erkände att han åkt iväg.

Men utöver den första 33cl ölen så påstår han att han drack 1.65l starköl på 60min innan han kör till brorsan kl22,och hans bror märkte ingenting att han var påverkad....

Något stämmer inte.
Citera
2013-10-22, 19:47
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Nej, något tekniskt bevis finns inte. Men indicier finns det, och letandet efter tekniskt bevis har varit begränsat. Det man inte letar hittar man inte.

Vilka indicier då?

Vi vet inte vad de gjort för utredningar hos MB, men menar du att det är sannolikt att de kan hitta VB:s blod i hans bil också.

Polisen utredde nog MB ganska bra utifrån två perspektiv, dels för att se om han kunde vara skyldig och dels för att kunna utesluta honom som GM.
Citera
2013-10-22, 19:47
Medlem
Chirpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Är det bara jag som reagerade på att man inte kollade vad de var för nyckel "som liknar en bilnyckel" som fanns i fickan på solskyddet som jag skrev om tidigare?

Har KJ placerat en nyckel där så lär det vara en nyckel som var viktig för honom och kanske speciellt veckorna innan han greps. Kanske nyckeln passar till någon avställd lätt lastbil med skåp där man kan hitta de fynd som saknas.

Utrett.
"F2: Jo, min fråga är...det finns en nyckel, jag har inte sett den själv, men jag har fått frågan...ehh...det är väl någon polis som har gått igenom bilen där...
H: Nyckeln till skåp...
F2: ...nyckel i...i...
H: ....mitt skåp.
F2: ....i solskyddet.
H: Det är till min gamla moped.
F2: Det är en till en moped...nyckel...ja, en mopednyckel. F: Vi tänkte om du hade någon fler bil.
H: Nej, det...det står som Krypko på den och Krypko är ett ganska välkänt mopedmärke. F2: Du tycker att den polis som tittade på den kan dra en slutsats?
H: Ja."

Tror de menar KYMCO.
Citera
2013-10-22, 19:49
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Teknisk bevisning svarade jag på nyss. Indicier har vi diskuterat hela dagen.

Det beror väl på vad man menar är ett indicium. Jag kan möjligen vidgå att det faktum att de hade ett förhållande och att hon stalkade honom är ett slags indicium. Men KJ hade också ett slags förhållande och uppger själv att han är kär i henne fortfarande. Så varför tro mer på MB som GM här?

Att MB erkänner att han slagit sin fru är väl också ett slags indicium antar jag. Men ett oerhört svagt sådant. Allt prat om hans våldsbenägenhet verkar dessutom skymma att allt som finns förutom hans eget vittnesmål är snack och påståenden. Han är väl inte dömd för någonting om jag inte missminner mig? Och jag skulle tro att det är en försvinnande liten del av alla personer som är inblandade i våldsincidenter av den typ han vidgår i förhören som går vidare och mördar folk eller t.o.m. styckar dem och bär runt på likdelarna efteråt.
Citera
2013-10-22, 19:50
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClaudiaCardinale
MB köpte ju ett packe kondomer. Ett packe innehåller 10st. Men han knullade VB en gång o nästa gång fick hon köpa kondomer. Han måste ju knullat runt en hel del med andra. Inte bara VB.

För man kan ju inte ha kondomer kvar?
Citera
2013-10-22, 19:50
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Vet dock att jag sett en annan sammanfattning där man har uttalat att det skulle bli väldigt dyrt och resultatet osäkert. Hittar inte det.
Jag minns det avsnittet, men tror det handlade om en Ajfån. MB har en antik pryl från Sony Ericsson.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in