2013-10-20, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Det finns bilder som har med blodet i bakluckan att göra på ss 305-307 i FUP.

Tack!

Hon försvann den 4/5 och inte för än den 27/5 beslagtogs KJs bil ser jag. Är ju som sagt några veckor mellan försvinnandet samt då fynden hittades i bilen.
Citera
2013-10-20, 20:23
Moderator
OYs avatar
KJ med i skallgång.

FUP citat;

Kristoffer vid ett tillfälle ropade att han hade hittat ett ben.

Varför tyckte KJ att ett benfynd var intressant om det inte var för att han visste att det fanns ben att hitta.
Citera
2013-10-20, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Nej, först har KJ hittat tejpen i en bil, därefter har någon använt samma tejp och sedan lagt tillbaka den hos honom.

Problemet med KJ är att han egentligen inte bestrider att det är samma tejp utan istället vill få det tilll att någon annan har använt den.

Ja och "någon annan" gar även använt sig av hans bil. Om han talar sanning måste de vara minst två personer som har utfört dådet...
Citera
2013-10-20, 20:28
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Det var alltså inte lägenheten som var skålformad. Stämjärn med skålformat skär kallades åtminstone när jag gick i slöjden för fyrtifem år sen för håljärn, och används normalt för att gröpa ut träklumpar med, till exempel för att göra träskålar. Man kan fråga sig var KJ skulle med ett sånt verktyg till från början.

Dålig elev. Holkjärn. Ett järn att urholka med.
Citera
2013-10-20, 20:31
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremiah
Jag har för mig att tejpen var +1 också, samma tejp, men de kunde inte matcha in avrivna bitar med rulle som hittats hos KJ.
+1 på dna är givetvis inte lika starkt som +4 som är i princip 100% matchning, men +1 är ändå en rätt säker indikering då det inte hittats dna från någon annan.

Ja. samma typ av tejp. +1 är dock en ganska låg indikation.

VBs blod på handskarna var +3 och +2. FUP s346/PDF s360
Citera
2013-10-20, 20:32
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
KJ med i skallgång.

FUP citat;

Kristoffer vid ett tillfälle ropade att han hade hittat ett ben.

Varför tyckte KJ att ett benfynd var intressant om det inte var för att han visste att det fanns ben att hitta.

Vid sök rapporteras alla fynd typ kläder och prylar. Det är inte upptäckaren som ska avgöra om fyndet är av värde.
Citera
2013-10-20, 20:35
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, det är lite blod. Jämför med det här som beräknas vara 2 dl.

Sant. Blod har en förmåga att se mer ut än vad det egentligen är. Finns det någon beräkning på mängden blod i bagageluckan i detta fall? Hittar inget på det.
Citera
2013-10-20, 20:44
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldenman1
Micha är även vän med en D.B i karateklubben som är vän med brodern Berg.

Dessutom hade "grabben" skrivit lite för mycket på något forum och skulle väl inte få vara med på fler sök om jag minns rätt. Visste en del om KJ iaf.
Citera
2013-10-20, 20:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Ja herregud, man tar sig för pannan...Tragiskt att försvaret ska rikta in sig på hans funktionshinder, det känns verkligen som att det är KJ själv som kört stenhårt med sin klenhet kopplat till hans diagnoser inför sin försvarare, han kan inte städa, han kan inte lyfta tungt, han kan inte ljuga, han kan inte begå misstag om han mördar någon...vad kan han egentligen?
Det lilla Bo pratat om detta fall så har han alltid antytt att han bla kommer att gå på pojkens
funktionshinder. Sen ifall ni tar er för pannan eller inte är nog inget som Forssberg behöver
bry sig om. KJ:s problematik har funnits på papper i minst åtta år, hans störningar är
under många år väldokumenterade av flera än dom ni kallar dom curlande föräldrarna.

Mamman berättar i sitt förhör att hon önskar att KJ skall få hjälp att uttrycka sig i förhören,
synd nog lyssnade man inte på det och därför har man nu för att "låna åklagarnas uttryck":
inget av värde i dessa förhör

Citat:
Man kan lika gärna vända på det och påstå att hans diagnoser sannolikt gör honom till en mördare, men säger man det blir det alltid ett jävla liv och folk känner sig kränkta.

Det blir alltid liv. Det skulle det bli om jag sa att VB:s fula rävspel med männen i hennes
omgivning aldrig skulle sluta väl, men sånt får man ju inte säga så då får man låta bli.
Möjligtvis struntar Forssberg i dessa oskrivna regler.... vad vet jag.
Citera
2013-10-20, 20:45
Medlem
MegaLomanis avatar
Obduktionsbilderna är censurerade. Beskrivningen i ord (sid 421) ger i alla fall inte mig någon riktigt bra bild av hur det sett ut där benen kapats. Det står om en V-formad fördjupning (8.) Vad kan det vara? Yxhugg?

På högra sidan står det inte exakt var delningsstället är. På vänster sida är det strax under ledhuvudet på lårbenshalsen och det är väl inte den mest svårforcerade delen. Under det yttersta skiktet är benvävnaden som en tvättsvamp (spongiös), men att dela den med kniv på en 20-åring låter ändå inte helt lätt. Kanske en kraftig kniv som man slår på med något? Vedträ?

mjukdelarna borde inte vara något problem t ex med en trävass morakniv.

Rättspatologen ger sig inte på någon tolkning av hur kapningen gått till. Sågmärken borde hon ha sett och kommenterat, tycker jag.
Citera
2013-10-20, 20:46
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Dessa sköra varelser? De thailändska kvinnor jag umgåtts med är knappast nåra sköra varelser.
Hårt jobbande, studerande och målinriktade. Det går nog inte att generalisera här.
Däremot har de fått kämpa hårt mot de sexuella myterna om thailändska kvinnor. Handgripligen ibland.
Varför tycker du att nån lägger skuld på offret när man vill förstå varför många tycks tycka illa om detta BO? För mej är det intressant att veta vem och hur VB var som slutade sitt liv på detta groteska vis.
Vad som t ex låg bakom AN:s kackerlackeattack mot henne på Facebook är vi många som undrat.
Vad hade hänt i Thailand om hon stalkat gifta män? Eller utpressat dem?

AN motiverar det i förhöret med henne.
Citera
2013-10-20, 20:54
Medlem
Chirpas avatar
***EDIT-***

Såg i spårningslistan för VBs telefon att den har ett IMEI som tillhör en LG e610. Någon som äger en sådan som kan svara på nedanstående fråga?!
Den ser bara ut att ha touchskärm så det borde vara helt omöjligt att slå 112* av misstag.

Tycker det är lite underligt att man inte lagt mer tid på att fastställa vad VB haft för telefon.
Enligt pappan ska hon haft en lite större LG "android". Har kvar en bild där hon fotar sig i spegeln och jag hittar ingen LG som ser ut så. Någon som har en idé? Här är bilden:

http://bayimg.com/KaBKPaaFc

Nästa fråga är då om det är möjligt att av misstag ringa 112* med en "LG android". Det förutsätter ju att det finns knappar på den. Någons som har en LG med knappsats? Var sitter stjärnan i förhållande till lur-knappen?

Kan man fastställa att det i det närmaste är omöjligt att av misstag ringa 112 från en sådan telefon så borde de väl pressat KJ hårdare angående det?

Funderade på det här med att telefonen ligger kvar under samma mast men byter mellan 3G och 2G. Kan det vara så att den gör det för att någon slår sönder antenn/mottagardelar?
Senast redigerad av Chirpa 2013-10-20 kl. 20:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in