2013-07-06, 11:47
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Renasanningen
Man har inte tillräckligt för åtal nu.

Och det är värre än så:

Man har inte ens tillräckliga resurser för att söka efter mer:

"Hundar som tränats för att hitta lämningar av människa är närmast oumbärliga i detta sökande. Men inte ens det har polisen full tillgång till." (Norrbottens-Kuriren 5/7)

Vilken ynkedom!

Ja, FUL:s kommentar till det du citerade är inte direkt betryggande (min feting):
"– Nej, tyvärr. Vi har haft en hund i två dagar. Vi måste nog begära att få den tillbaka, säger Lotta Daniels."

Reagerar också på det här uttalandet från samma artikel (min feting igen) http://www.kuriren.nu/nyheter/?articleid=6884888:

"– Vi har ju redan genomfört stora sök och hittade inget då. Det fanns hopp om att vi skulle kunna få fram tillräckligt med material på annat sätt, säger Anna Bergström."

Vad syftar hon på? Provsvar från SKL, eller var de övertygade om att KJ skulle erkänna?
Citera
2013-07-06, 11:52
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SandraTheK
Antingen är KJ oskyldig, det finns i slutändan förklaringar till blodet i bilen; eller så är han en kallblodig styckmördare som planerat mordet och styckningen lång tid innan. Inget talar mer för det ena eller för det andra just nu tycker jag.

Men om KJ inte mördat henne, måste ju blodet vara planterat. Finns ju inga andra realistiska förklaringar. Hur orealistiskt det än kan verka. Finns väl inte en enda människa som tror att blodet kommit dit på ett "naturligt" sätt, eftersom de var vänner.

Man undrar verkligen vad det andra beviset består av. Också något som skulle kunnat ha planterats?
Senast redigerad av ME077 2013-07-06 kl. 11:58.
Citera
2013-07-06, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Renasanningen
Man har inte tillräckligt för åtal nu.

Och det är värre än så:

Man har inte ens tillräckliga resurser för att söka efter mer:

"Hundar som tränats för att hitta lämningar av människa är närmast oumbärliga i detta sökande. Men inte ens det har polisen full tillgång till." (Norrbottens-Kuriren 5/7)

Vilken ynkedom!

Sen skall man räkna in att det är semestertider också. Kan vara svårt att få lös folk som kan springa runt i skogen och leta röda trådar när det överallt är kort på personal!

Även tillgången på frivilliga kan vara mager när vissa reser bort den här tiden på året.
Citera
2013-07-06, 11:56
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Antingen är KJ oskyldig, det finns i slutändan förklaringar till blodet i bilen; eller så är han en kallblodig styckmördare som planerat mordet och styckningen lång tid innan. Inget talar mer för det ena eller för det andra just nu tycker jag.

Det tycker du inte ? Misstänkte KJ är inblandad i mordet på Vatchareeya Bangsuan i något avseende - någonting annat är fullkomligt otänkbart. Men hur ? Tror svaret finns inom kretsen för KJ:s nätkontakter/airsoft-kretsen.
Citera
2013-07-06, 11:59
Medlem
SandraTheKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Men om KJ inte mördat henne, måste ju blodet vara planterat. Finns ju inga andra realistiska anledningar. Hur orealistiskt det än kan verka. Finns väl inte en enda människa som tror att blodet kommit dit på ett "naturligt" sätt, eftersom de var vänner.

Det är ju just så det kan vara, eftersom de var vänner kan hennes blod mycket väl ha hamnat i hans bil, det är naturligt. Innan det framkommer hur stor mängd blod det handlar om är det svårt att ta ställning till hur det hamnat där. Någon nämnde att det skulle handla om en tröja med VBs blod, men det är inte bekräftat. Det kan också handla om mikroskopiska mängder som polisen topsat osv.
Det som talar för att han är gm är ju att det är funnet i bagageluckan, (man vistas ju inte vanligen där) om det inte finns en rimlig förklaring.
Senast redigerad av SandraTheK 2013-07-06 kl. 12:01.
Citera
2013-07-06, 12:04
Medlem
Citat:
Men om KJ inte mördat henne, måste ju blodet vara planterat. Finns ju inga andra realistiska förklaringar. Hur orealistiskt det än kan verka. Finns väl inte en enda människa som tror att blodet kommit dit på ett "naturligt" sätt, eftersom de var vänner.

Man undrar verkligen vad det andra beviset består av. Också något som skulle kunnat ha planterats?
Så om blodet har kommit dit för två år sedan så vad kan man då dra för slutsatser?.
Jag vet inte om man kan tidsbestämma hur länge blodspåret har funnits där?
Citera
2013-07-06, 12:04
Medlem
SandraTheKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Det tycker du inte ? Misstänkte KJ är inblandad i mordet på Vatchareeya Bangsuan i något avseende - någonting annat är fullkomligt otänkbart. Men hur ? Tror svaret finns inom kretsen för KJ:s nätkontakter/airsoft-kretsen.

Då polisen förmodligen ligger bakom inloggningen på hans facebook så har de nog full koll på hans nätverksamhet. Och ja, svaret kan finnas där.

Jag personligen är just nu osäker på KJs inblandning i mordet.
Citera
2013-07-06, 12:18
Medlem
Citat:
Då polisen förmodligen ligger bakom inloggningen på hans facebook så har de nog full koll på hans nätverksamhet. Och ja, svaret kan finnas där.

Jag personligen är just nu osäker på KJs inblandning i mordet.

Vid polisens sök före MP:s deltog KJ och jag undrar om någon deltagare kommer ihåg vilken Bil KJ körde då?
har för mig att det ej var KJ's vanliga bil
Citera
2013-07-06, 12:27
Medlem
highfives avatar
Citat:
Kanske inte blir åtal...

" Ingen brottsplats funnen. Men polisen fortsätter leta.
Vi får se om det blir ett åtal eller ej, säger åklagare Anna Bergström."

"Eftersom teknikerna, såvitt det är känt, inte hittade något i den misstänktes bostad så vidgar man nu sökandet resonerar han. De blodspår som hittats från mordoffret fanns i den misstänktes bil.
– Så man vet att det skett en transport. Men just nu får man inte ihop det, säger Olsson.

Utredningen har inte så det räcker för ett åtal, det medger åklagaren Anna Bergström. Nästan i alla fall."

http://www.kuriren.nu/nyheter/?articleid=6884888

Verkar som att det kanske var polisen som var inne på KJ´s fb.

"– Familjen saknar inloggningsuppgifter på sonens konto liksom hans vänner som jag förstått. Om polisen behöver uppgifter så har man rätt att begära tillträde till sidan under förundersökningen, säger Forssberg."

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7742439

Nu var det väl bara advokaten som menade att polisen varit framme och loggat in sig på KJs Facebook. För mig är det iaf ett troligt scenarium.
Citera
2013-07-06, 12:40
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Ja, Elizabeth Short var enligt uppgift helt naken när hon påträffades 15 januari, 1947.
Jag menade VB.
Citera
2013-07-06, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peatedsoul
Sen skall man räkna in att det är semestertider också. Kan vara svårt att få lös folk som kan springa runt i skogen och leta röda trådar när det överallt är kort på personal!

Även tillgången på frivilliga kan vara mager när vissa reser bort den här tiden på året.

Ja, folk behöver sin semester och kan kanske därefter komma tillbaka med fräscha krafter och hitta något avgörande eftersom en styckning tydligen "alltid" lämnar vissa spår även efter ganska lång tid. Fast en hund kan klara sig utan semester, behöver blott lite beröm!
Citera
2013-07-06, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akinator
Mats Alm kunde man ju också hålla inlåst rätt länge utan att veta att mord faktiskt skett.

Och sedan ett saftigt skadestånd till mö....., förlåt, menar den friade mannen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in