2013-10-18, 15:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ZillionCast
Dessa uttalanden är visserligen ryckta ur sitt sammanhang men hela konversationen känns märklig. Trots alla exotiska rykten och teorier så verkar det nästan som att verkligheten överträffar dikten, det är inte bara KJ's uppträdande som varit märkligt.
Vilken soppa...
Du menar väl "vilken underbar läsning"? Sådana här märkligheter är ju, tillsammans med förhören, precis vad som gör läsningar av FUP intressanta.
Citera
2013-10-18, 15:30
Medlem
Peckinpahs avatar
KJ har ju enligt förhören analsex med sig själv med hjälp av sin dildo så lite smak för det exotiska verkar han ju ha. Givetvis inget brottsligt med detta, var och en har ju sin smak, men ändå....
Citera
2013-10-18, 15:34
Medlem
Öppnat smörpaket i badrummet??? Bland all smutstvätt. WTF??

Vilken lirare...
Citera
2013-10-18, 15:35
Medlem
Citat:
Konversationen på FB mellan MB och VB är ju minst sagt förbryllande.
Visst att det gått rykten om att dessa två haft något ihop men i konversationen är det pang på rödbetan gång på gång:

MB: "Hmmm och du ska bli straffad... vad tror du om det?"

VB: "Tänk om jag har son med dej hur gullig som helst"

VB: "Sovgott nu ska jag fortsätta plugga sen onanera
Jag menade sova
"

Dessa uttalanden är visserligen ryckta ur sitt sammanhang men hela konversationen känns märklig.
Trots alla exotiska rykten och teorier så verkar det nästan som att verkligheten överträffar dikten, det är inte bara KJ's uppträdande som varit märkligt.
Vilken soppa...

"..Träningen slutade i juni och efter detta så hade de sommarträning och de fortsatte att träffas.
De hade sex vid 1-3 tillfällen under sommaren. MB fick så dåligt samvete för detta och
ville avsluta detta. De hade sex vid ett tillfälle bakom gruvberget, på baksidan av
Svedjefortet. Vid två tillfällen hade de sex vid Aldersjön. Allt sex skedde utanför bilen.
Vid två tillfällen hade MB caddyn och vid ett tillfälle Terranon. MB kan inte förklara
varför han kommer ihåg vilken bil han körde men vet att det var dessa två bilar. MB
uppger även att inget "speciellt" hände vid dessa träffar. De pratade och hade sex.
MB uppger att de hade vanligt vaginalt sex och han använde skydd..."

Även avsugning och runkning har förekommit vid senare tillfällen i bilen..

Förbryllande,inte särskilt. Dom har haft ihop det.
Senast redigerad av Plogbil 2013-10-18 kl. 15:45.
Citera
2013-10-18, 15:38
Medlem
Citat:
Konversationen på FB mellan MB och VB är ju minst sagt förbryllande.
Visst att det gått rykten om att dessa två haft något ihop men i konversationen är det pang på rödbetan gång på gång:

MB: "Hmmm och du ska bli straffad... vad tror du om det?"

VB: "Tänk om jag har son med dej hur gullig som helst"

VB: "Sovgott nu ska jag fortsätta plugga sen onanera
Jag menade sova
"

Dessa uttalanden är visserligen ryckta ur sitt sammanhang men hela konversationen känns märklig.
Trots alla exotiska rykten och teorier så verkar det nästan som att verkligheten överträffar dikten, det är inte bara KJ's uppträdande som varit märkligt.
Vilken soppa...

Ett utnyttjande av en elev (karate) är väl nära sanningen, tror f-n att polisen har grundligt klätt av detta förhållande. Däri finns ju också en motivbild som kanske är starkare än den idag okända motivbild som KJ har eller inte har.

Edit:
Citat från sidan 973 i FUP.
"C säger att hon tror att Micke utnyttjat dottern för att ha sex med en yngre flicka och det tror
även hennes man. C säger att Micke"
C är VB's mamma.
Senast redigerad av ToZon 2013-10-18 kl. 15:44.
Citera
2013-10-18, 15:39
Medlem
Har vi haft nån bild på MB i tråden eller kan någon länka en bild av honom?
Citera
2013-10-18, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pethom
Du menar väl "vilken underbar läsning"? Sådana här märkligheter är ju, tillsammans med förhören, precis vad som gör läsningar av FUP intressanta.
Jo, visst är det så.
Utan att vara blödig tänker jag ändå på att det faktiskt skett ett brutalt styckmord, nästan svårt att ha med det i beräkningarna när man läser om alla mycket märkliga omständigheter som verkar ockupera hela fallet.

VB i sig blir mer intressant för motivbilden nu när man börjat kika igenom FUP. Tidigare trodde jag att KJ mer eller mindre oprovocerat fått för sig att "testa sina gränser" och att det ledde till mordet.
Nu är jag tämligen övertygad att det hela är ett mycket invecklat svartsjukedrama.

För övrigt intressant att MB och VB ska ha haft sex nära Aldersjön, där (som jag förstår det) den rödbruna "sörjan" hittades...
Citera
2013-10-18, 15:44
Medlem
Quarrels avatar
FUP sid 91. 10 maj var ödehuset tomt. Var var VB fram tills dess? Hon hade varit död 8-18 dagar (sid 427-428) vid fyndet 20 maj, så hon kan ha levt 10 maj.
Senast redigerad av Quarrel 2013-10-18 kl. 15:46.
Citera
2013-10-18, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
FUP sid 91. 10 maj var ödehuset tomt. Var var VB fram tills dess? Hon hade varit död 8-18 dagar vid fyndet 20 maj, så hon kan ha levt 10 maj.

Hur kan hon levt 10 maj om rättsläkaren säger att hon avlidit 4-5maj?
Citera
2013-10-18, 15:49
Medlem
Läser SMSen som återskapades. VB verkar också jävligt udda. Söker uppmärksamhet och kontakt.
Citera
2013-10-18, 15:51
Medlem
Jag hade byggt upp föreställningen att det bara var underbenen som hittades i ödehuset, men det var båda nederextremiteterna i helhet, kapade i vardera ljumsken.

Obduktionen påvisade blödning i svålen utmed hjässan som efter trubbigt våld, men ingen fraktur. Vidare sågs småblödning i och kring sköldkörteln samt punktata blödningar på kinderna och i ena ögat, som efter möjlig strypning, men det kunde inte uteslutas en annan förklaring till fynden. Det fanns två skarpa ingångshål över främre bröstkorgsväggen, som efter stickskador, som punkterade hjärtsäcken framifrån och hjärtmuskulaturen. Det stora antalet stickskador var emellertid från ryggsidan och drabbade ffa lungvävnaderna.

De kapade nederextremiteterna var knappt förruttnade. Torson ska ha företett viss kvarvarande likstelhet. Flugägg och larver i ena ögat och i munhåla/läpp medförde bedömningen att döden säkerligen uppkommit >8 dgr innan fyndet gjordes, men mest troligt uppemot 18 dgr tidigare, vilket var inom det dygn som BO senast sågs i livet.
Citera
2013-10-18, 15:52
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plogbil
Hur kan hon levt 10 maj om rättsläkaren säger att hon avlidit 4-5maj?
Var i FUP säger han det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in