2013-09-12, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kan knappast förklaras utförligare, nåväl. KJ lägenhet är undersökt minst två gånger, polisen eller åklagaren har sagt att man inte funnit brottsplatsen(mordplatsen). Eftersom att kroppen hittades styckad bör det innebära att brottet begåtts i en bostad, det brukar vara det oftast förekommande skälet till att en kropp styckas, att kunna transportera kroppen från en bostad utan att det upptäcks, vad jag förstått på allsköns experter på området. Kan vara svårt att bära en hel kropp från en bostad till ett transportmedel, upptäcktsrisk samt väsentligt mycket tyngre än att flytta kroppen i delar.

Om mordet inte skett i KJ bostad är det sannolikt att det begåtts i en annan bostad. Det bygger på att resonera utifrån statistik, normalfall, m.m., dvs. hur det brukar se ut, och det finns ingenting som direkt pekar på att det här mordet med efterföljande styckning skulle vara av en avvikande karaktär vad beträffar skälet till att kroppen styckades. Utförligare än så kan jag inte vara i mitt budskap.

Spåren man hittat i KJ lägenhet kan mycket väl komma ifrån en besudlad KJ som efter att ha hjälpt till med styckning och transport fört med sig detta hem till sin egen bostad.

Det öppnar för att mordet kan ha begåtts av någon annan och att KJ samt VB inte alls befann sig i KJ lägenhet vid 21 tiden när VB sägs ha lämnat honom för att gå hem. De här två personerna kan ha befunnit sig i en annan lägenhet, kanske på Flottiljvägen, men inte nödvändigtvis, och den som utdelade de dödande sticken kan vara KJ men också någon annan, tillsammans eller enskilt.

Finns ingenting som vi känner till här i tråden som direkt motsäger det jag säger nu, inte vad jag vet iaf.

Jag är av den uppfattningen att en transportstyckning troligen är nödvändig i en lägenhet men inte lika ofta om mordet skett i ett friliggande hus, därför tror jag att mordet begicks i en lägenhet som inte ligger i markplan.

Polisens tekniker hittade en fläck i loftgången mellan KJ ytterdörr och trapphuset. Det har spekulerats här i tråden om det kan vara något som har avsatts från t ex. en transport av en kropp, droppat ur en väska eller liknande om jag inte minns fel. Själv har jag föreslagit att det kan vara blod som funnits på KJ skor och som han efter en styckning och dumpning har fört med sig hem till loftgången. Det tror jag vid närmare eftertanke inte på längre, inte heller att han skulle ha fört med sig blodet ut från lägenheten, dels för att den inte är en konstaterad mord eller styckningsplats, men också därför att jag tror att om man i lugn och ro kan ägna sig åt styckning i lägenheten för att inte upptäckas så är man troligen noggrann med att emballera kroppsdelarna så att det absolut inte lämnar spår efter sig på vägen ut till bilen.

Om fläcken i loftgången är VB blod, hur kom det dit? Det vet jag såklart inte, men jag kan ju spekulera lite. Ponera att mordet och styckningen begicks i en utav KJ grannars lägenhet, då skulle scenariot kunna vara att KJ rört sig mellan mord/styckningsplats och sin egen lägenhet, kanske för att hämta hjälpmedel men också slutligen för att tvätta sig själv och sina kläder, något ditåt.

Hemskt att säga så tycker säkerligen någon, peka ut en granne ja det är möjligt, men trots allt så kan det vara så det har gått till, och någon person har jag definitivt inte pekat ut, det är en teori bland alla andra.

2. ja, då kan man undra, är nån av hans grannar jägare??. en källa till mej som känner någon som sett kroppen när den togs om hand,säjer att själva styckningen var proffsigt och att snitten var "snyggt" gjorda!. alltså har jag lite svårt att tänka mej KJ som styckmästare!! vem känner eller umgås med KJ som har dom kunskaperna?! när KJ.s hund "dog av elen"(?) så att det pumpade blod ur hunden för att sedan gå sönder i flera bitar!? (jag hoppas att jag inte har den typen av el i mina vägguttag!)Då vet jag att hans pappa hjälpte honom med det, på något sätt! om det var att städa efter sönderfallandet av hunden!. men dom glömde att städa utanför KJ:s dörr, det gjorde att vaktmästaren frågade varför det var så mycke blod utanför dörren och undrade vad som hade hänt!? efteråt (hur lång tid vet jag inte) hittades hunden itudelad flera ggr. i en sopsäck i sopbodan av samma vaktmästare??!! som sagt var, en hemsk strömstyrka i KJ:s sladdar!! detta är en andrahands info. som jag har fått av en sk. "säker källa" !
Citera
2013-09-12, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Eller så har kroppen styckats och placerats där som en del i planteringen mot KJ. Betänk KJ´s facebook med styckningsfilmer och annat, samt hans koppling till ödehuset. Betänk också AN´s kunskaper om städning för att skapa sterila miljöer.
What, vad för styckningsfilmer???
Har han lagt upp stckningsfilmer på facebook och hans ex hittas styckad i ett ödehus med koppling till honom så finns det ju typ bara två alternativ;
1, att det är KJ som gjort det.
2, att det är någon som känner till KJ väl och ville rikta misstankarna mot honom.

Men vad var det för filmer han hade på sin facebook, gorefilmer typ??
Citera
2013-09-12, 19:21
Medlem
Det är en sak som jag funderat på nämligen fyndet av VB:s kropp.Jag kan tänka mig följande senario:
Den 4:e alt 5:maj har någon person observerat en bil vid Gammelängs området kanske konstigt parkerad eller på något sätt skum som gör att man lägger det på minnet,Dettna vittne tog kanske inte reg.numret men bilmärke och modell och la det på minnet utan att tänka mer på saken.När sedan KJ blev häktad kan denna person (på vilket sätt vet jag inte) kopplat ihop bilen med KJ.Han tipsar polisen som lägger det i högen med 400 andra tips som strömmar in och ingenting händer.Då tipsar han Missing Pepole som i brist på annat beslutar sig för att undersöka området och resultatet av detta vet vi ju.Om min teroi skulle stämma då har KJ en del att förklara.Det måste varit ett tips som fått Missing Pepole att bege sig till Gammelängsberget den kvällen det finns säkert hundra andra ställen som är tänkbara i sammanhanget men dom gick i princip rätt på ödehuset.
Citera
2013-09-12, 19:23
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DuArKeff
What, vad för styckningsfilmer???
Har han lagt upp stckningsfilmer på facebook och hans ex hittas styckad i ett ödehus med koppling till honom så finns det ju typ bara två alternativ;
1, att det är KJ som gjort det.
2, att det är någon som känner till KJ väl och ville rikta misstankarna mot honom.

Men vad var det för filmer han hade på sin facebook, gorefilmer typ??

Japp de två alternativen är nog de enda rimliga. Med tillägg till alternativ 1 att KJ i så fall inte bara är psykiskt störd, utan också ganska gravt begåvningshandikappad. Jag menar att KJ bokstavligen serverar åklagarna både bevis och starka indicier på en silverbricka.

- På sin facebook (tidigare öppen för alla) hade han lagt upp länkar till en kaninstyckningsfilm och andra liknande "slaktvåldsfilmer". Plus givetvis bilder på knivar och vapen.

- Han lämnar massa blod från offret både i sin bil och i sin lägenhet. (Dessutom en blodig plastpåse i bilen). Detta trots att han haft ca 3 veckor på sig att städa, och antingen göra sig av med bilen eller desinficera den.

- Han lämnar de styckade kroppsdelarna precis mellan sitt föräldrahem och sin sommarstuga. Dessutom på en plats/ett område där han brukar spela airsoft, vilket många känner till.

- Han visar sig vid ödehuset några dagar innan kroppsdelarna hittas just där.

Plus massa annat som direkt/indirekt pekar ut KJ som självklar GM.

Alternativet till att KJ är GM bör förstås vara att mordet är noga planerat för att sätta dit just KJ.
Senast redigerad av ME077 2013-09-12 kl. 19:30.
Citera
2013-09-12, 19:51
Medlem
ME077s avatar
Ingen som vet något om eventuellt advokatbyte för KJ? Ansökan om att komplettera Bo Forssberg avslogs ju, men frågan om att byta ut Forssberg mot Jan Kyrö fanns ju. Forssberg hade ju tills igår onsdag på sig att ta ställning till det.
Citera
2013-09-12, 20:46
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrb1421
Det är en sak som jag funderat på nämligen fyndet av VB:s kropp.Jag kan tänka mig följande senario:
Den 4:e alt 5:maj har någon person observerat en bil vid Gammelängs området kanske konstigt parkerad eller på något sätt skum som gör att man lägger det på minnet,Dettna vittne tog kanske inte reg.numret men bilmärke och modell och la det på minnet utan att tänka mer på saken.När sedan KJ blev häktad kan denna person (på vilket sätt vet jag inte) kopplat ihop bilen med KJ.Han tipsar polisen som lägger det i högen med 400 andra tips som strömmar in och ingenting händer.Då tipsar han Missing Pepole som i brist på annat beslutar sig för att undersöka området och resultatet av detta vet vi ju.Om min teroi skulle stämma då har KJ en del att förklara.Det måste varit ett tips som fått Missing Pepole att bege sig till Gammelängsberget den kvällen det finns säkert hundra andra ställen som är tänkbara i sammanhanget men dom gick i princip rätt på ödehuset.

Tror jag också.

OY citat;
Citat:
Känner du till om det finns några gamla värnsystem bevarade, skyddsgropar och liknande? Det är lämpliga objekt att spela soft air på. Ett stort fort är i största laget misstänker jag, med tanke på vapnens räckvidd och det oftast lilla antalet spelare så vill man ha en begränsad yta att spela på.

Om jag skulle ut och leta efter VB hade jag valt ett något mindre objekt, behöver inte vara bergrum och bunkrar, räcker med löpgravar, skyddsgropar, mindre byggnader och hinder, typ. Och det skall ligga ödsligt till, ingen genomfartstrafik, inget rekreationsområde, sällan besökt av friluftsmänniskor. Finns det någon sådan anläggning tror jag att det är en idé att kolla där först och främst.

Bodengrabb citat;
Citat:
Tips mottages tacksamt samlar sådana tips kanske nått av tipset kan hjälpa till att finna tjejen

OY citat;
Citat:
EDIT;Gammelängsberget, ge det en chans, ni som bor i Boden, där har det hittats soft air kulor

Bodenforever citat;
Citat:
Dina slutsatser kring Gammelängsberget/softairgun gjorde att undertecknad var där uppe och det var tidigt 10-16 maj nånting,jag kan inte säga exakt.Passerade gulahuset på väg upp mot fortet men noterade inget av intresse förutom en grupp på 4-5 personer i sport/fritidskläder samt två orienterings trianglar längre upp efter vägen som jag antog hörde till gruppen.
Gruppen var alltså inga softairare/militärklädda filurer.

Om jag läste det OY skrev,så är jag övertygad om att tiotals,kanske ännu fler Bodensare,gjorde samma sak.Det måste ha skett en frekvent ökning av antalet Bodensare till denna plats efter att OY skrev sitt inlägg.

Ur GM:S synpunkt,borde det ha försvårat undanstädande/styckning eller vad GM nu höll på med däruppe avsevärt.Utan ditt inlägg hade Gm kunnat gå fri utan spår.Men det är min åsikt och kan inte bevisas,men av mig får du full cred för fyndet av VB.

Bodengrabb har själv berättat här i tråden att hen var med MPS och sökte och är således en del av MPS. Jag har sagt det upprepade gånger, tipset det snackas om kommer härifrån, helt övertygad. Bodengrabb har varit mycket nyfiken på heta platser vilket jag serverat på silverfat med utförlig motivering, både här och via pm. Så nog har MPS fått tips alltid, men det sitter hårt inne att erkänna det känns det som, man hänvisar hellre till magkänsla och intuition.
Senast redigerad av OY 2013-09-12 kl. 20:48.
Citera
2013-09-12, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrb1421
När sedan KJ blev häktad kan denna person (på vilket sätt vet jag inte) kopplat ihop bilen med KJ.Han tipsar polisen som lägger det i högen med 400 andra tips som strömmar in och ingenting händer.Då tipsar han Missing Pepole som i brist på annat beslutar sig för att undersöka området och resultatet av detta vet vi ju.

app app app.. KJ greps EFTER fyndet, således faller din teori.

Citat:
Ursprungligen postat av ME077

- På sin facebook (tidigare öppen för alla) hade han lagt upp länkar till en kaninstyckningsfilm och andra liknande "slaktvåldsfilmer". Plus givetvis bilder på knivar och vapen.

Den här "kaninstyckningsfilmen", det var inte så att den råkade vara en instruktionsfilm av något slag. eller en del av nån dokumentär? Det är (var?) ju inte helt ovanligt att man under militära överlevnadskurser fick utbildning i att slakta kanin, och även då fick ut ett st levande kanin.

Kombinerat med hans överdrivna militärintresse så förefaller således en sådan film inte allt för långsökt.
Citera
2013-09-13, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
app app app.. KJ greps EFTER fyndet, således faller din teori.

Den här "kaninstyckningsfilmen", det var inte så att den råkade vara en instruktionsfilm av något slag. eller en del av nån dokumentär? Det är (var?) ju inte helt ovanligt att man under militära överlevnadskurser fick utbildning i att slakta kanin, och även då fick ut ett st levande kanin.

Kombinerat med hans överdrivna militärintresse så förefaller således en sådan film inte allt för långsökt.
2, elak med djur som barn
styckar en död hund (som ska ha dött av el??)
ska ha haft en valp som plötsligt "försvann", och inte pratat om det för någon om vad som hänt!
nån gång då och då sagt till kompisar och andra, att han skulle vilja döda en människa för att känna hur det känns!!
är inne på ockulta sidor där det finns sjuka bilder från obduktioner där nån slaskar med kroppen+ avhuggna huvuden med offrens egna könsorgan, stickande ut ur munnen!!
har en filmsekvens där en kanin dödas och styckas!!
känner VB! hon försvinner!?. han säjer: jag var den sista som såg henne i livet!?
hon hittas, men död och styckad!??
jaahaa! vad vad ska vi tro? vad tycker ni?
jag är ganska övertygad om att det finns mycke mer som man skulle kunna lägga till här, men jag tycker personligen att det räcker!!.
Citera
2013-09-13, 14:26
Medlem
Klappasäftens avatar
Jag tror det var VB dom försökte mörda KJ. KJ handlade i självförsvar.
Citera
2013-09-13, 14:50
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften

Va? Kan du skriva detta igen så det blir mindre rörigt?
Citera
2013-09-13, 15:43
Medlem
Myztifys avatar
Citat:

Helt klart en ny teori, utveckla gärna.
Citera
2013-09-13, 18:16
Medlem
Citat:
äntligen har vi ett geni med oss på tråden!!! klart att det var så!! du raring, ring
utredarna!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in