Citat:
Ursprungligen postat av
highfive
Det har ju förekommit uppgifter i pressen om att det var arrangerat inne i kåken. Till och med vissa som tycker sig se en text på golvet. Skulle han ha gjort detta först och senare tänkt ta in resterande kroppsdelar? Tycker i så fall han borde tagit in hela kroppen och SEN påbörjat någon form av arrangemang.
Trots att jag normalt är en ganska skeptisk person så är jag rätt övertygad om att något är skrivet på golvet. Hur jag än vrider och vänder på det, försöker hitta logiska förklaringar, så tycker jag att det vansinnigt nog är bokstäver. Så klart lämnar jag öppet för att det kan vara hjärnan som spelar mig ett spratt.
Det kan vara praktiskt att först arrangera/preppa, sedan bära in delarna. OM någon skulle dyka upp så är han ju bara där. Däremot om han är där och preppar/skriver/arrangerar, med en styckad människa bredvid, blir det svårt att förklara bor. Bättre att skriva/arrangera så allt är klart, sedan in med delarna, göra det man ska och sticka. fort. Det kan också vara rent psykiskt lättare att spendera så lite tid nära kroppsdelarna som möjligt. Speciellt om det gått en tid sedan mordet.
Det enda jag inte får grepp om är hur fasen han/de kunde göra detta under tiden de hade span på sig.