Citat:
Ursprungligen postat av
highfive
Exakt vad denna myndighetsperson har för exakt yrke vet jag ej. Det som stått i en av pm:n är att personen i fråga var där på fritiden och blivit förhörd av polisen ett par gånger.
Tiden strax innan fynden gjordes är en konstig blandning mellan kaos och någon sorts planering. Enligt det jag fått kännedom om så verkar det som det är två personer, men även två bilar som varit i farten den 16/5 vid det aktuella området.
För mig känns det som någon handlett KJ och hans medhjälpare, men att KJ och hans ev kumpan inte klarat att utföra det hela som hjärnan som coachat föreslagit.
Någon Schlangekraft typ kanske? Ni vet vad jag menar. Någon som han hade som förebild och idol, som han ville imponera på. Kanske någon som suttit ännu längre och fantiserat om att döda en människa men gömmer sig bakom en datorskärm med döda foster och lemlästade kroppar tills han hittar någon lätt manipulerad. Herregud, kolla Knutby, en tillräckligt övertygande person kan få andra att göra makabra saker.
Kanske långsökt, men inte omöjligt. Kan inte släppa den där Sclangen, hur kan man som frisk i huvudet ha en sida med bara brutal och hemskt död? Dessutom bor han ju tydligen ett stenkast från fp1 läste jag här någonstans.