2013-08-13, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Såvitt jag förstår har blod hittats både på en plastpåse och på en matta i bagageutrymmet. Det tog tid innan blodet på mattan hittades, och det förklaras enklast med att den var svår att se.

Borde vara väldigt enkelt med en speciell lampa, där blod återger en speciell färg...men det tog tid för åklagarna att släppa nyheten då alla deras släpp sammanfaller med omhäktningar.
Citera
2013-08-13, 18:40
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
...Edit: Finns KJs dna på "delarna"/emballaget? I så fall blir det svårt att neka sig ur detta.

Det enda, hittills bekräftade spår som KJ lämnat efter sig, är ett fingeravtryck på den plastpåse som hittades i bagageutrymmet. På samma påse fanns också blodspår från VB.
Om hans DNA hittats vet vi däremot inte. Det är i varje fall ingenting som åklagarna gått ut med.
Citera
2013-08-13, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Tänk om han lånat ut bilen den där helgen? Onekligen lite svårt då, att förklara hur blodet kom dit. Med ditt resonemang utgår du från att det var KJ som disponerade bilen. Hur vet du det? Jag vet det definitivt inte...

Han har själv berättat att han hämtat upp henne med bilen vid 16-tiden. Varför har han då inte berättat att han lånat ut bilen? Eller brukade han verkligen ställa bilen olåst med nycklarna i?
På foto ifrån tidningen bar han med sig nycklarna den gången och då tycker jag att det ligger nära till hands, att det var en vana.

Citat:
Ursprungligen postat av bolinda
Var det inte på en plastpåse som VB:s blod fanns samt KJ:s fingeravtryck och
att den låg i bagaget?
Dna spår i KJ:s lägenhet.
Var har ni fått det i från att det fanns blod i själva bagaget och på en matta?
Kommer inte det bara från medias spekulationer?

http://www.expressen.se/nyheter/nytt-blodspar-starker-misstankarna-i-vatchareeya-fallet/
Citat:
Tidigt i utredningen hittades hennes blod i bagageutrymmet på den misstänktes personbil, en ljusblå Hyundai. Det ska röra sig om en större blodfläck som hittats på den tygmatta som finns i bilen.

Och jag har för mig att det framkom på en presskonferens.
Citera
2013-08-13, 19:00
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AristoMarie
Han har själv berättat att han hämtat upp henne med bilen vid 16-tiden. Varför har han då inte berättat att han lånat ut bilen? Eller brukade han verkligen ställa bilen olåst med nycklarna i?
På foto ifrån tidningen bar han med sig nycklarna den gången och då tycker jag att det ligger nära till hands, att det var en vana.

Ja, han har påstått det. Att han hämtat henne med bilen. Men det behöver ju inte vara sant. Ingen enda människa har sett honom hämta VB. Ingen enda människa har sett att någon över huvud taget har hämtat VB.

Är du helt säker på att det var bilnycklar han bar på? Meningarna om vad han hade i handen var rätt delade här, vill jag minnas...
Citera
2013-08-13, 19:02
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Borde vara väldigt enkelt med en speciell lampa, där blod återger en speciell färg...men det tog tid för åklagarna att släppa nyheten då alla deras släpp sammanfaller med omhäktningar.
Vad är det för lampa? Varför används BlueStar om det är så enkelt att detektera blod?
Citera
2013-08-13, 19:02
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Visst, om man vill snurra till det ordentligt i onödan. Troligast är att blod hittats på bilmattan vilket KJ inte kan eller snarare vill förklara.
Men den troligheten räcker uppenbarligen inte till åtal.
Citera
2013-08-13, 19:16
Medlem
Citat:
Ja, han har påstått det. Att han hämtat henne med bilen. Men det behöver ju inte vara sant. Ingen enda människa har sett honom hämta VB. Ingen enda människa har sett att någon över huvud taget har hämtat VB.

Är du helt säker på att det var bilnycklar han bar på? Meningarna om vad han hade i handen var rätt delade här, vill jag minnas...

Varför ljuga om det?

Att han bar på en nyckel, det syns på bilden. Det faller sig troligast att det var just bilnyckeln han hade i handen när han lämnade bilen.
Citera
2013-08-13, 19:46
Medlem
Citat:

Det är just sådana här vittnesmål som om de finns framkommer i FUP liksom mobilspårning av mtGM's och BO, de är inte avgörande för häktningen för mord.

Dock startades FU om människorov ganska omgående (8'e-9'e maj) och han var på tapeten direkt och sen övergick till mordutredning vid fynden, ingen slump att han var på tapeten och förmodligen fick en tidig loppa. Hämtat med bil och hennes besök i bodsvedjan.
Citera
2013-08-13, 21:05
Medlem
Citat:
Om blodet fanns på ett föremål i bagageutrymmet är det lättare att förklara.
förlåt Quarrel! jag slarvade med läsningen av ditt inlägg!! ska skärpa mig!!
Citera
2013-08-13, 21:41
Medlem
Citat:
Såvitt jag förstår har blod hittats både på en plastpåse och på en matta i bagageutrymmet. Det tog tid innan blodet på mattan hittades, och det förklaras enklast med att den var svår att se.
om hon hade kläderna på sig när hon blev knivhuggen så får man väl utgå ifrån att dom var dränkta i blod. dom har väl transporterats på något sätt i bilen? kanske bara knölats ihop och kastats in i skuffen, därav blodfläcken på mattan. eller varför inte från en bag- med hennes kläder i- som råkade vara nerblodad under?
Citera
2013-08-13, 22:09
Medlem
Popcorn76s avatar
Ang bilen: När den beslagtogs stod den i ett garage vid föräldrarnas hus. Enligt utsago här tidigare i tråden användes bilen flitigt av kompisar, och antagligen också av KJ själv. Varför ställer han den i detta garage då? Vid föräldrarna? Inte parkerar man bilen i garaget om man besöker sina föräldrar som bor i villa? OM föräldrarna var bortresta då (vilket jag inte vet) är det fortfarande konstigt. Speciellt med den bilden som målats upp av honom som lite slarvig. De har väl en uppfart som de flesta villor (?).
Ville han gömma den? Ville han gömma den och städa ur den vid tillfälle? Nu i efterhand kan man ju förstå varför. Det är alldeles för logiskt för att snurra ihop någon annan förklaring.
Citera
2013-08-13, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Popcorn76
Ang bilen: När den beslagtogs stod den i ett garage vid föräldrarnas hus. Enligt utsago här tidigare i tråden användes bilen flitigt av kompisar, och antagligen också av KJ själv. Varför ställer han den i detta garage då? Vid föräldrarna? Inte parkerar man bilen i garaget om man besöker sina föräldrar som bor i villa? OM föräldrarna var bortresta då (vilket jag inte vet) är det fortfarande konstigt. Speciellt med den bilden som målats upp av honom som lite slarvig. De har väl en uppfart som de flesta villor (?).
Ville han gömma den? Ville han gömma den och städa ur den vid tillfälle? Nu i efterhand kan man ju förstå varför. Det är alldeles för logiskt för att snurra ihop någon annan förklaring.
ja, föräldrarna var borta! och fläcken på mattan (kanske färgglad vävd tygmatta) "försvann" i någon röd/brun nyans,ock därför inte syntes så bra! klart han försökte städa ur den. eller så trodde han att den skulle undgå en undersökning om han gömde den!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in