Citat:
Ursprungligen postat av
Bajen2013
Hur kan de avfärda detta så lättvindligt?
Ur NSD innan de hittade henne styckad.
-----
Polisen kommenterade bland annat de anmälningar för olaga hot som den försvunna kvinnan gjort innan hon försvann.
- Vi har kollat det spåret. Anmälningarna kan inte kopplas till hennes försvinnande, sa Karin Eriksson vid Bodenpolisen till Efterlyst.
-----
Hoppas vi får reda på i fupen varför de kan avfärdas. Om inte orsaken till anmälningarna har dött, så finns det ju alltid en möjlighet att den personen ligger bakom försvinnandet, antingen själv, eller via ngn annan.
Jag går fortfarande på motiv. Det är no1. Om det inte är ett randommord. Vilket detta inte verkar vara.
9 hugg tyder på hat.
Det är en stark påminnelse!
Jag var inte med i tråden så tidigt i brottsmålet och har inte läst ikapp för att ta igen sådana pusselbitar till förutsättningar. Om det du skriver är sant är det mycket graverande, det låter ju som en potentiell hotbild mot BO. I denna stund kommer jag att tänka på påståendena - som jag inte vet om de är sanning, trådsanning eller sämre - att BO hade skickat SMS på sena eftermiddagen/tidiga kvällen den 4/5 med på något vis upprört innehåll eller signalerat stress den vägen till någon...
Absolut, flertal hugg talar för affekter eller emotioner. Impulser (utgående från affekter) kan vara snabbt kanaliserade med flera hugg, antar jag, men om de åstadkommits efter dödens inträffande eller utförts med betydande tidsintervall så kan det tala för sadism (emotion), andra perversa lustar eller ett försök att fiffla med BO, som vittnesbörd, under efterarbetet.