2013-07-04, 12:32
Medlem
saltapinnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idagidag
Håller med....

Från dödmannens Facebook, favoritcitat:

"I en kapitalistisk demokrati, har vi en intressant paradox att kapitalägarna vill minimera de asiatiska människor som möjligt. Och politikerna vill så många människor som möjligt i Sverige, eftersom kan inte lova att det skapas nya arbetstillfällen"

Gillar han inte asiater? Detta kommer upp på "senast ändrat"

Eller så gillar han asiater....kanske bara är djup i tänkande
Citera
2013-07-04, 12:35
Medlem
highfives avatar
Tillägg

Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Låter inte omöjligt. Till och med troligt. Undrar om relevans dock, isf hur?

Du brukar ju ha lite uppslag...

Hade nu KJ som du skrev fått ett plötsligt intresse av Irland och irländsk musik så ökar väl det risken/chansen att KJ dök upp på festen? Troligtvis var det likasinnade på festen och de kanske tom jammade lite i stugan.

Tillägg: Kanske var det därför festen bara bestod av en kvinna och 4-5 män. Oftast är det män som ägnar sig åt irländsk musik.
Senast redigerad av highfive 2013-07-04 kl. 12:58.
Citera
2013-07-04, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Kan det vara försvaret med hans tillåtelse som fixat att den är "re-open"..

Försvaret vill försöka lägga fokus på annan GM som har koppling till mtGM (klienten).. en del av försvarets strategi i kommande försvar.
Kanske långsökt men det finns ingen ännu som kunnat säga varför den är re-open.
Haft den tanken också...för att ge en positiv bild av GM. Den är visst stängd igen så jag tycker att teorin med att det är ngn från familjen är snäppet mer sannolikt.
Citera
2013-07-04, 12:38
Medlem
saltapinnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Kan det vara försvaret med hans tillåtelse som fixat att den är "re-open"..

Försvaret vill försöka lägga fokus på annan GM som har koppling till mtGM (klienten).. en del av försvarets strategi i kommande försvar.
Kanske långsökt men det finns ingen ännu som kunnat säga varför den är re-open.

Jag kan ej svara på detta,mer än att någon iaf öppnat den för att sen stänga ner.
Citera
2013-07-04, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alrajt
Varför har det blivit så stor debatt om detta mord?
Styckmord och dessutom mkt makabert med rituella inslag gör att det finns intresse. Samt att man inte funnit alla kroppsdelar, brotts och styckningplats och mtGM nekar. Det gör att folk börjar spekulera. Det är också en vanlig tjej som blivit mördad och ingen menigt kriminellt förflutet.
Det finns så många frågetecken som behöver rätas ut och då blir allmänheten intresserad.
Citera
2013-07-04, 12:47
Medlem
Motalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Det verkar märkligt om polisen kan få Facebbok att öppna sidan, men inte stänga ute allmänheten.

Jag tror att< nån har öppnat den olovandes eller av misstag, det uppmärksammades av nån anhörig eller polisen först i morse och vips så stängdes den.

Av misstag gjorts tillgänglig/öppen för alla kan polisen ha klantat sig.

Du nämner även "olovandes" Vilken grupp i brist på bättre ord tänker du skulle vilja det bortsett från ev "galningarna" på FB
Citera
2013-07-04, 12:52
Medlem
Chirpas avatar
Om nu polisen faktiskt har möjlighet att stänga ner en Facebook sida under tiden man genomför utredning så kan det väl vara så att polisen kände sig färdiga och släppte på spärren.
När sidan sen blev "Live" igen så fick KJ genom sin advokat stänga ner den själv.
Citera
2013-07-04, 12:53
Medlem
saltapinnars avatar
Men är det förbjudet om en mgm är häktad och dens FB öppnas.....mgm kanske har tillåtit ex. nån i familj eller vän få använda den.......kan detta vara möjligt.

Kan ej göra frågetecken på min dator ifall man undrar
Citera
2013-07-04, 13:01
Medlem
Beatass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saltapinnar
Men är det förbjudet om en mgm är häktad och dens FB öppnas.....mgm kanske har tillåtit ex. nån i familj eller vän få använda den.......kan detta vara möjligt.

Kan ej göra frågetecken på min dator ifall man undrar

I s f hade ngn losenordet redan innan allt hande eftersom MT inte har kontakt med annan an advokate. Antagligen ar kontot hackat, annars skulle val familjen valja installningen "visa bara for mig"
Citera
2013-07-04, 13:01
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motala
Av misstag gjorts tillgänglig/öppen för alla kan polisen ha klantat sig.

Du nämner även "olovandes" Vilken grupp i brist på bättre ord tänker du skulle vilja det bortsett från ev "galningarna" på FB
Jag tänkte nog bara att nån datakunnig gjort det av ren nyfikenhet. Men kanske nån ville ta bort nåt från hans Facebook.
Citera
2013-07-04, 13:05
Medlem
saltapinnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatas
I s f hade ngn losenordet redan innan allt hande eftersom MT inte har kontakt med annan an advokate. Antagligen ar kontot hackat, annars skulle val familjen valja installningen "visa bara for mig"

En annan tanke är också om mgm gett advokaten tillåtelse att gå in för att kika
Citera
2013-07-04, 13:09
Medlem
saltapinnars avatar
Som sagt så kommer man ingen vart med att spekulera om mgm fb.

Nu gäller det ju sök efter brottsplats och mordvapen vilket jag faktiskt tror dom kommer att finna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in