Citat:
Ursprungligen postat av
Cyborg_se
Man får väl ta på sig deerstalker-mössan och plocka med sig förstoringsglaset, koppla hunden och ge sig iväg ut i skogen till helgen då...

Been there, done that

men jag fortsätter, har traskat och gått in i en evig ström av värn, skansar, korvar, skyttegravar och andra hål, gjutna eller naturliga runt om i trakterna kring Väderkvarnshöjden och även andra närliggande sanddtag, sandgropar. Slumpberget är ett ställe som det finns MASSOR, om man cyklar eller går över Hängbron så kommer man rakt upp på detta berg där det också finns spår efter folk som leker krigslekar, inne i olika typer av till och med övernattningsplatser från gamla tider.
Jag kan lova att inne i dessa, där föds MYGGORNA! Myggor till förbannelse.
Uppe på Södra Slumpberget fanns ett gäng skrikiga korpar på ett ställe men de har väl också ungar den årstiden så allt är inte mystiskt bara för att det finns korpar.
Det var i nederkant av Slumpberget mot vägen från hängbron jag hittade ett skydd med målningar i rödbrunt blodliknande färg WELKOM TO HELL! och en liten glad djävul med två st treeggar i kors.
Jag har rotat i fiskrester och även grävt fram döda hundar i sandgropar efter små fynd av benstumpar i sanden... Super äckligt men folk gräver tydligen ned sina kära vänner i plastsäckar random i sanden...
Övergivna kojor, skosulor och bälten, navkapslar från ex vis Toyotas sexbultade fälgar (Hi lux pickup?) på udda ställen nära där det ryktas om den rödbruna geggan, vilken jag inte lyckats hitta iof...
Men som sagt innan av flera, ut och leta det är enorma ytor och oändligt många gamla militära platser att rota i.
Det finns en förträfflig liten broschyr med kartor, bilder och historik om Bodens fästning att köpa på turistbyrån för en dryg hundring bla som jag har använt mycket senaste tiden.