2013-07-03, 13:31
Medlem
Cyborg_ses avatar
Man får väl ta på sig deerstalker-mössan och plocka med sig förstoringsglaset, koppla hunden och ge sig iväg ut i skogen till helgen då...
Citera
2013-07-03, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Ren spekulation: Anledningen till varför utredarna varit så extremt förtegna om utredningen är att de är säkra på fler gm/medhjälpare. (Jag vet att detta redan spekulerats om i tråden).
Om de trott att KJ varit ensam borde det väl gynnat utredningen att gå ut med information, och de hade då fått mer adekvata tips.
Mycket möjligt.Men utr. kan också ha låst sig vid ett felaktigt tänk.Alternativt någon som setts på allt för många platser typ undertecknad(här skulle en sådan där lustighets smiley göra sig men jag undandrar mig från dylikt då jag inte har språkliga/skriftliga problem) eller nåt..Satsar man energi på ett villospår så är det bara att gratulera,KJ blir en fri man/dömd för griftebrott ev. då utredningen inte kommer vidare som styrker mord.Har man en med misstänkt GM,så spanar man förmodligen på densamme.Måtte hen bara ha med detta att göra,annars ser det inte bra ut,i synnerhet om de har satsat allt på det spåret och låter alla tips förstöras av väder och vind.."Sörjan" efter två månader ser nog inte lika konstig ut typ..
Citera
2013-07-03, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg_se
Man får väl ta på sig deerstalker-mössan och plocka med sig förstoringsglaset, koppla hunden och ge sig iväg ut i skogen till helgen då...

Been there, done that men jag fortsätter, har traskat och gått in i en evig ström av värn, skansar, korvar, skyttegravar och andra hål, gjutna eller naturliga runt om i trakterna kring Väderkvarnshöjden och även andra närliggande sanddtag, sandgropar. Slumpberget är ett ställe som det finns MASSOR, om man cyklar eller går över Hängbron så kommer man rakt upp på detta berg där det också finns spår efter folk som leker krigslekar, inne i olika typer av till och med övernattningsplatser från gamla tider.
Jag kan lova att inne i dessa, där föds MYGGORNA! Myggor till förbannelse.

Uppe på Södra Slumpberget fanns ett gäng skrikiga korpar på ett ställe men de har väl också ungar den årstiden så allt är inte mystiskt bara för att det finns korpar.

Det var i nederkant av Slumpberget mot vägen från hängbron jag hittade ett skydd med målningar i rödbrunt blodliknande färg WELKOM TO HELL! och en liten glad djävul med två st treeggar i kors.

Jag har rotat i fiskrester och även grävt fram döda hundar i sandgropar efter små fynd av benstumpar i sanden... Super äckligt men folk gräver tydligen ned sina kära vänner i plastsäckar random i sanden...

Övergivna kojor, skosulor och bälten, navkapslar från ex vis Toyotas sexbultade fälgar (Hi lux pickup?) på udda ställen nära där det ryktas om den rödbruna geggan, vilken jag inte lyckats hitta iof...

Men som sagt innan av flera, ut och leta det är enorma ytor och oändligt många gamla militära platser att rota i.

Det finns en förträfflig liten broschyr med kartor, bilder och historik om Bodens fästning att köpa på turistbyrån för en dryg hundring bla som jag har använt mycket senaste tiden.
Citera
2013-07-03, 14:15
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodenforever
Mycket möjligt.Men utr. kan också ha låst sig vid ett felaktigt tänk.Alternativt någon som setts på allt för många platser typ undertecknad(här skulle en sådan där lustighets smiley göra sig men jag undandrar mig från dylikt då jag inte har språkliga/skriftliga problem) eller nåt..Satsar man energi på ett villospår så är det bara att gratulera,KJ blir en fri man/dömd för griftebrott ev. då utredningen inte kommer vidare som styrker mord.Har man en med misstänkt GM,så spanar man förmodligen på densamme.Måtte hen bara ha med detta att göra,annars ser det inte bra ut,i synnerhet om de har satsat allt på det spåret och låter alla tips förstöras av väder och vind.."Sörjan" efter två månader ser nog inte lika konstig ut typ..

Hittar man platsen där sörjan (blod ?) observerades och denna plats visar sig vara rätt plats för mord/styckning är det inget problem att finna förekomst av blod lite längre ner i sedimentet.
Citera
2013-07-03, 14:18
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9ver
Been there, done that men jag fortsätter, har traskat och gått in i en evig ström av värn, skansar, korvar, skyttegravar och andra hål, gjutna eller naturliga runt om i trakterna kring Väderkvarnshöjden och även andra närliggande sanddtag, sandgropar. Slumpberget är ett ställe som det finns MASSOR, om man cyklar eller går över Hängbron så kommer man rakt upp på detta berg där det också finns spår efter folk som leker krigslekar, inne i olika typer av till och med övernattningsplatser från gamla tider.

Uppe på Södra Slumpberget fanns ett gäng skrikiga korpar på ett ställe men de har väl också ungar den årstiden så allt är inte mystiskt bara för att det finns korpar.

Det var i nederkant av Slumpberget mot vägen från hängbron jag hittade ett skydd med målningar i rödbrunt blodliknande färg WELKOM TO HELL! och en liten glad djävul med två st treeggar i kors.

Jag har rotat i fiskrester och även grävt fram döda hundar i sandgropar efter små fynd av benstumpar i sanden... Super äckligt men folk gräver tydligen ned sina kära vänner i plastsäckar random i sanden...

Övergivna kojor, skosulor och bälten, navkapslar från ex vis Toyotas sexbultade fälgar (Hi lux pickup?) på udda ställen nära där det ryktas om den rödbruna geggan, vilken jag inte lyckats hitta iof...

Men som sagt innan av flera, ut och leta det är enorma ytor och oändligt många gamla militära platser att rota i.

Det finns en förträfflig liten broschyr med kartor, bilder och historik om Bodens fästning att köpa på turistbyrån för en dryg hundring bla som jag har använt mycket senaste tiden.
Starkt gjort! Jag skulle önska att jag kunde göra detsamma, men bor tyvärr alldeles för långt bort.
Citera
2013-07-03, 14:18
Medlem
Pentagrammatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ja att GM inspirerats av mordet på ES har nämnts några ggr i tråden men det är nog inte så många fler än en person som står för åsikten i fråga.
Jag "förde in" ES i tråden, anledningen var den att någon hade länkat till en sida med div bisarra foton på döda människor etc och på ett (el några) förekom en tudelad kvinna. Flera kommenterade den obehagliga bilden, OT-flikade då in vem det var.
Har för övr bestämt för mig att länken med foton påträffats hos någon "Schlangens" sida, men får låta det vara osagt då jag inte kan minnas till 100%

Haha, så då är jag indirekt ansvarig för denna teori.. Det är min blogg som åsyftas, antar jag. Men förstår inte varför en bild på Short stack ut från alla andra lik som visas i bloggen.
Citera
2013-07-03, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9ver

Föredömligt,vi/jag har gjort samma sak men i ett annat område och utan koppling till nåt vettigt så här långt - Degerbergsklinten..Hur många värn som helst om man räknar in Leåkersfortet,Örngotsberget etc..

Förutom när jag hittade spaden..
Korpar säger du,kolla om det enbart är vuxna fåglar..Om så,studera var de lyfter från avstånd/kikare och dit med doggarna..Jag såg 5 korpar lyfta från området där jag hittade spaden men har inte haft möjlighet att återvända dit på ett par dagar..
Citera
2013-07-03, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Hittar man platsen där sörjan (blod ?) observerades och denna plats visar sig vara rätt plats för mord/styckning är det inget problem att finna förekomst av blod lite längre ner i sedimentet.

Mmm..Det tror jag också.

Men en svettdroppe,spottloska samt en eventuell uppkastning av GM i samband med detta makabra arbete har för länge sedan slukats av fåglar/råttor/myror etc.. om det skett ute i det fria..
Citera
2013-07-03, 14:55
Medlem
saltapinnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodenforever
Glömde du frågetecknet,eller vet du nåt som inte vi vet?
skulle varit frågetecken
Citera
2013-07-03, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saltapinnar
skulle varit frågetecken
Bra då vet vi.Den "nyheten" du syftade på är dessvärre avförd från utr. om man får tro pressen.
Citera
2013-07-03, 15:17
Medlem
highfives avatar
Jag tycker att 9ver och Bodenforever förtjänar en applåd. Ni är skitduktiga, men samtidigt förstår jag er. Har själv varit några svängar i terrängen, men inte i närheten av den tid ni har lagt ner. Hoppas att någon av era observationer leder utredningen framåt. Antingen direkt eller indirekt.
Senast redigerad av highfive 2013-07-03 kl. 15:25.
Citera
2013-07-03, 15:39
Medlem
highfives avatar
Det är det sista i citatet från min pm:are som kan vara vägledande.

" I en dunge mellan den stora sandgropen och en väg hittade vi en jäkla massa rödbrun sörja. Då tänkte vi att det var ett djur som blivit skjuten av en CV90 under någon övning. Eller att när liggande vattendrag dragit upp rödbrun lera över snötäcket under vårflod."

Vad jag kan se på kartan finns inget vattendrag i närheten, men för en som inte varit där tidigare så kan en sänka/dike/större grop göra att man uppfattar att det kan finnas ett närliggande vattendrag. Det är därför jag tror att denna plats med sörja är en plats i någon sänka eller i närheten av en sänka av något slag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in