2013-06-27, 17:51
Medlem
PowerOfThinkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Den här spekulationen har varit uppe tidigare i tråden. Då undrade vi om han hade badkar. Fick vi veta det någon gång?

Jag har inte läst något om det kommit fram alls, men jag antar att han hade badkar - det brukar väl de flesta ha i Sverige? Huset där han bor ser ju faktiskt inte så gammalmodigt ut...
Citera
2013-06-27, 17:54
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Känner mig ganska säker på att KJ har fantiserat om det han nu misstänks för att ha utfört, och är man intresserad förutsätter jag att man skaffar sig tillräcklig kunskap om anatomi för att åtminstone teoretiskt veta hur man plockar isär en människa vid lederna om man har tillgång till rätt verktyg, dvs en tunn, smal, vass seghärdad kniv. Begriper inte vad man ska yxa och såg till ..
Om man inte har styckat tidigare så är en såg det bästa valet för en snabb styckning, om man inte är skogshuggare förstås.
Citera
2013-06-27, 17:58
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Citat:Ursprungligen postat av Pastakrydda
Den här spekulationen har varit uppe tidigare i tråden. Då undrade vi om han hade badkar. Fick vi veta det någon gång?
Citat:
Ursprungligen postat av PowerOfThinking
Jag har inte läst något om det kommit fram alls, men jag antar att han hade badkar - det brukar väl de flesta ha i Sverige? Huset där han bor ser ju faktiskt inte så gammalmodigt ut...
Jo, om jag inte är alldeles tossig, så har nån o tråden bekräftat att KJ INTE har badkar.
Citera
2013-06-27, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gileas
skulle det ha skett dagarna efter mordet precis, att KJ synts vid ödeshuset? det har väl spekulerats i att kroppen kommit dit först senare, medan han har span på sig?
En tidning skrev att KJ erkände att han hade varit vid ödeshuset några dagar innan han blev anhållen (enligt deras källor) men åklagaren har inte bekräftat det.
Citera
2013-06-27, 18:04
Medlem
PowerOfThinkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Jo, om jag inte är alldeles tossig, så har nån o tråden bekräftat att KJ INTE har badkar.

OK inget badkar. Kanske badrumsgolvet, spolat rent med duschen. Ruggigt att skriva detta faktiskt.
Citera
2013-06-27, 18:23
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sisterrose
Som att jag kommer kunna sova nu. Hoppas hon hittas levande, men viktigast är att alla (anhöriga, först och främst) får ett avslut och kan gå vidare.

Orolig nu. Hoppas vi snart får mer information.

Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
D var jag som tipsade kuriren o de är just nu allt pågår så såklart går dom inte ut i tidningarna med dödabeskedet nu. DOM måste underätta anhöriga först,,
Hon ser ut att ha funnits ej i livet..

Beck tidningarna så kommer beskedet inom kort

Ursäkta mig akrobaten0808, att jag frågar, men stod du intill fyndplatsen och såg att det var kroppsdelar man hade hittat, kan du berätta lite mer om vad du såg?
Citera
2013-06-27, 18:38
Moderator
OYs avatar
Citat:
Går inte med kniv.. Har deltagit vid en obduktion av kropp.

Kan du berätta lite mer nu när vi ändå diskuterar styckningen, hur gör man, hur lång tid tar det?
Citera
2013-06-27, 18:41
Medlem
plusnios avatar
Jag tror att det finns fler "Bodensare" som sitter inne med sanningen, alltså vem/vilka som är GM.
Kan tycka att dom är lite medskyldiga i det hemska brottet så länge dom tiger.
Att skydda en GM gör en delaktig anser jag....även om man inte var med vid själva avrättningen.
Citera
2013-06-27, 18:41
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PowerOfThinking
Jag tror han dödade VB i lägenheten, styckade henne i badkaret, transporterade sedan, i flera omgångar, delarna i väska, till bagaget i hans bil. Jag kan inte tänka mej att han tagit risken att utföra styckningen någonstans utomhus; det finns ju alltid någon som skulle ha kunnat sett honom, spelar ju ingen roll vart han skulle befinna sej för dådet, det kan ju komma folk som rastar hund m.m. Han skulle ju kunnat ha blivit tagen på bar gärning liksom. I hans hem med låst dörr och igendragna gardiner osv, är ju risken att bli observerad närmare 0. Vi får inte glömma att killen haft tillräckligt med tid att rengöra osv, plus att det kan vara möjligt att han haft sådär 5 dagar utan span på sej?
Detta är min teori. Sedan att han varit hos sin bror, undrar hur länge han sägs ha varit där? Kanske han inte alls var där, eller bara väldigt kort...Informationen vi fått är fortvarande väldigt snål så det blir att spekulera vidare.

Känns inte troligt. Antar att polisen kollat om KJ inhandlat onormalt mycket rengöringsmedel, t ex klorin, strax före eller efter den aktuella tiden för Vatchareeyas försvinnande. Jag tror mordet och styckningen av kroppen skedde utomhus, styckningen nattetid och eventuellt i ljuset av ett fordon med extraljus.

Edit: Mord och styckning kan ha skett vid olika tillfällen, dvs kroppen kan ha legat gömd i skogen under en tid innan styckningen skedde och därefter transporterad till ödehuset där avsikten var att bränna ner huset med likdelarna inslängda.
Senast redigerad av MBoudine 2013-06-27 kl. 18:54.
Citera
2013-06-27, 18:54
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Nej de var inte foton utan den var en videoklipp. Jag såg den för några månader sedan men fortfarande mår jag dåligt. Jag kommer aldrig titta på den sajten igen.

Usch, ne jag pallar inte se sånt där alltså. KJ måste vara djupt störd för att kunna genomföra ett mord och sen dessutom stycka kroppen.. Tänkte på den här kompisen till GM som gick ut på Efterlyst och var så oerhört tveksam, nästan chockad över att hans vän nu satt häktad för mord. Men faktiskt kan man ju undra, hur väl känner vi varandra egentligen? Vänner, familj, släkt.? Nån här skrev att KJ beskrivs som fredlig, vänlig osv.. Ja detta är ju ett särdrag som psykopater besitter. Förmågan att kunna manipulera sin omgivning helt. I de lugnaste vatten.........
Citera
2013-06-27, 18:54
Moderator
OYs avatar
Citat:
Har ni missat mitt inlägg om tipset från en snubbe jag känner som ringde MPS o tipsade om området hon hittats på ? Gå tillbaka o kolla

Här har vi givetvis tipset som gjorde att MPS hittade benen, det var en snubbe som akrobaten0808 känner som visste att benen låg i huset. ...0808 känner till vilka avlopp MB har i restaurangen och varför han har det, vet också vilka vägar alla lastbilar måste kör genom Boden, har också pratat med en av de personer som fick sms av VB dagen hon försvann, kände VB mycket väl och kunde berätta om henne i detalj, har också kontakter med karateklubbens innersta krets, har syskon och vänner som bor överallt där det har hänt något av intresse och som gav information i realtid, fick också reda på att KJ var såååå jäääävla rööökt, samt mycket mycket mer. Därför tror jag att akrobaten0808 vän är den som gjorde att MPS hittade benen i det gula huset, vännen visste att de låg där. Nå akrobaten, du som har varit med om en obduktion, berätta gärna hur lång tid en styckning bör ta, du vet allt annat, så det här böra vara en baggis, vi behöver en tidsuppgift för vidare spekulation.
Citera
2013-06-27, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Minns du när polisen sa att de hade varit hemma hos KJ? Det är också en faktor att ta hänsyn till. Tror inte att VB legat i KJ badkar när polisen var där.

Om vi försöker skissa en vettig tidslinje så..
Säg att hon mördades i lägenheten någon gång 4-5 maj och styckades i hans högst teoretiska badkar. vart var kroppen mellan detta och tills delar hamnade i ödehuset?
Hur och när kom den från lägenheten?

hon anmäldes ju försvunnen 7:e. oavsett när polisen var hemma hos KJ så borde kroppen legat i ~2 dygn.. Det borde märkts tycker man.

Så länge vi inte har mer uppgifter från utredningen så kan vi nog förutsätta att VB varken mördades, styckades eller förvarades på flottiljvägen 4C
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in