2013-05-21, 19:15
Medlem
CloneWars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Behöver man inte rejäla knivar och grejer för att stycka någon? Eller räcker det med yxa eller såg?

Jag tror att såg och yxa kanske kan vara ett bättre sätt att stycka någon än med en kniv. Speciellt om man nu INTE är en expert på att stycka!
Citera
2013-05-21, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miniryo
Har läst tråden sedan sid 512 men skulle gärna vilja ha en snabb sammanfattning om de olika som nämns i tråden. Har fattat vilken roll KJ har men MB, AN eller vad de hette, vad tror ni om dem? Hur förhåller de sig till varandra och till KJ? En kille i min klass är intresserad av paintball och är kompis med KJ på facebook och denne kompis har varit borta från skolan de senaste två dagarna och mycket de senaste veckorna så vill ha en inblick i hur ni tänker!!!

MB är VBs karatetränare i Boden. AN är ihop med MB.

AN har skrivit hemska saker i kommentarsfältet på en efterlysningsbild av VB.

Något om att

- ingen söker efter en jävla kackerlacka som du,
Och

- fäller inte en tår.

Ok har du meddelat polis om detta ? Har din vän en BMW så bör du skynda på ännumer o ringa snuten
Citera
2013-05-21, 19:18
Medlem
Revelationss avatar
Vad jag är intresserad av är om någon har haft kontakt med VBs mamma?

Någonstans runt s.270-290 så var det en flashbackare som hade kontakt och chattade med VBs mamma (om jag minns rätt så hade han en banana avatar). Hennes mamma verkade ganska pratglad.

Har ingen snackat med hennes mamma idag? Vet nån vart hon befinner sig?
Citera
2013-05-21, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CloneWar
Jag tror att såg och yxa kanske kan vara ett bättre sätt att stycka någon än med en kniv. Speciellt om man nu INTE är en expert på att stycka!

Går inte med kniv.. Har deltagit vid en obduktion av kropp.
Citera
2013-05-21, 19:19
Moderator
blomvattnares avatar
Tänk på regel 0.10 - personuppgifter ska maskas.

/Mod
Citera
2013-05-21, 19:21
Medlem
Vanills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CloneWar

Precis. Känns nästan som en omöjlighet med en kniv (beroende på vilka delar man har kapat naturligtvis)

OT: Din Avatar är bland det läbbigaste jag sett. Jag kommer förföljas i mina drömmar tror jag.
Citera
2013-05-21, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Skrik som i gråt eller skrik som om ngn är förbannad?

Gråt, skrik, en massa liv i trappen efter det
Citera
2013-05-21, 19:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av miniryo
Har läst tråden sedan sid 512 men skulle gärna vilja ha en snabb sammanfattning om de olika som nämns i tråden. Har fattat vilken roll KJ har men MB, AN eller vad de hette, vad tror ni om dem? Hur förhåller de sig till varandra och till KJ? En kille i min klass är intresserad av paintball och är kompis med KJ på facebook och denne kompis har varit borta från skolan de senaste två dagarna och mycket de senaste veckorna så vill ha en inblick i hur ni tänker!!!

Har den killen bil? Vad för sort?
Citera
2013-05-21, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
MB är VBs karatetränare i Boden. AN är ihop med MB.

AN har skrivit hemska saker i kommentarsfältet på en efterlysningsbild av VB.

Något om att

- ingen söker efter en jävla kackerlacka som du,
Och

- fäller inte en tår.

Ok har du meddelat polis om detta ? Har din vän en BMW så bör du skynda på ännumer o ringa snuten
Skrev också ngt elakt om att VB var död ( mkt tidigt då VB försvunnit).. Behöver dock inte betyda någonting mer än att personen vill vara elak
Citera
2013-05-21, 19:23
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbacks1337
Gråt, skrik, en massa liv i trappen efter det

Hjärtat går sönder för mamman, värre blir det inte.
Citera
2013-05-21, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akinator
Har den killen bil? Vad för sort?

Det enda jag vet om är en typ Renault kangoo, senare 90 tal.

Som han kör mat/ sushi i.

Kan ju ha en Annan bil också
Citera
2013-05-21, 19:24
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Går inte med kniv.. Har deltagit vid en obduktion av kropp.
Wikipedia, Styckning
Citat:
Arbetsredskap
  • Olika typer av knivar, exempelvis flexibla knivar som har ett mjukt knivblad med förmåga att följa ben. Sorterare är en större kniv som används för att putsa stekar och malkött.
  • Stål, stålet är ett redskap som förlänger knivens skärpa. Genom att ståla sin kniv "kammas" eller rätas kniveggen upp från att vara krokig till att bli en rak egg. En kniv stålas först efter att kniven har arbetat och upplevs ha "tappat fart" eller sin skärpa.
  • Skyddsbrynja, brynjan är en ringbrynja som hängs på styckarens mage och fungerar som en skyddsartikel mot snitt mot styckarens vitala organ samt kroppspulsådern i ljumsken.
  • Handske, handsken är även den i ringbrynjematerial och syftar till att skydda styckarens hand mot skär - samt stickskador. Billigare varianter av handske finns i ett "stålulls" material. Denna handske skyddar mot skärskador men inte stickskador
Varför går det inte med kniv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in