2013-06-18, 19:26
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jotnan
Vad menas med underlig?
Hittar inte inlägget, men innebörden var att alla i familjen, utom D, är underliga på ett negativt sätt, lite vridna.

DJ har ju, hela tråden igenom, beskrivits som en hygglig prick, men hur är storebror, vet du det?
Citera
2013-06-18, 19:37
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bolinda
Vad dog hunden av då?

Det har jag ju redan skrivit. KJ själv som sagt något liknande som jag sa.
Var ett tag sedan men något i den stilen, inget med EL att göra det hade hen kommit ihåg ifall KJ sagt. För det är rätt udda. Något med hjärtfel och att den var undernärd svårt få i sig mat.
Om den dog av det eller om dom avlivade hunden vet jag inte. Men KJ kanske ljög ingen aning. Eller hans brorsa. Kanske bägge.
Citera
2013-06-18, 19:38
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah
Så här stod det på hans egen facebook:

Citat:
"Strangers think i am quiet", "My friends think i am outgoing" , "My best friends know I am completely insane"

Numera kan människor uttrycka sin personlighet på nätet, och det har KJ gjort. Ingen lade hans pussel i tid, tyvärr. Gäller även för andra i denna härva. En kille som AB riktar pistolen mot alla. Man ska inte skoja bort presentationer, människor vill säga något, nätet blir ventilen för vissa, eller så bygger de sitt "varumärke".

Sjukt nog vill en del framstå som galna, KJ var en av dem. Nu har han verkligen lyckats då, med uppsåtet. AB vill också framstå som farlig. Har han lyckats med det, i verkliga livet? Jag säger inte att fler är inblandade i detta, men jag förstår polisens funderingar. De kanske tycker att KJ inte är helt kapabel ändå?
Senast redigerad av Cinnabar 2013-06-18 kl. 19:48.
Citera
2013-06-18, 19:40
Moderator
OYs avatar
Citat:
Så här stod det på hans egen facebook

Bra iakttagelse, talar ju emot allt puttenuttande med KJ, han är "insane", sagt det själv, otvetydigt.
Citera
2013-06-18, 19:40
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Vet ej svaret på någon av frågorna, de två sista har jag också funderat på väldigt länge

Brukar ni inte berätta vad ni gör om dagarna för varandra? Var KJ lite utanför då?
Citera
2013-06-18, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove

[..] Tycker inte att du behöver ge mer upplysningar om ämnet nu. En närstående/vän ska inte behöva utstå dessa frågor..//..

Han skriver härinne på eget initiativ och verkar i övrigt klar och redig.
Han kan säkert själv avgöra var gränsen går, tror du inte?

Vad skulle vänner/närstående ha att förlora på att bringa klarhet och avfärda falska rykten om nu någon av egen kraft beslutat sig för att styra upp det hela?
Citera
2013-06-18, 19:51
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Håller med, men det betyder också att få kände honom, såna som nu kliver fram och gör sig märkvärdiga och ska "berätta". De kommer inte med något intressant, de vet inget.
Typ den senaste här som tar på sig offerkostymen och älskar strålkastaren, men inte ens vet vad KJ sysselsatte sig med om dagarna.

Varför kliver man då ut som sanningssägare i tråden? Syftet är bara att skydda sig själv, ta död på rykten. Man skiter ju blankt i KJ, vem han var och så vidare. Värt att ha i åtanke. En egoistisk handling, för att man tycker att ryktena är "jobbiga".

Ja, just det, allt som står på nätet ska man förstås ta bokstavligt och utgå från att det är sanningen, när någon kommer in i en tråd och till och med talar om vem denne är så ska denne förstås bemötas med förakt och anklagas för att denne inte tillför något, för att dennes svar inte tilltalar frökens lilla agenda.

Så är det!
Citera
2013-06-18, 19:52
Medlem
Är fors*ll aktuell fortfarande? Han är inte att leka med om han e påtänd. Han har gått bärsärkagång gånger flera, klappat på en tjejkompis till mig på gruvberget för några år sen. När han e påtänd och blir "arg" kan varan som helst hända.
Citera
2013-06-18, 19:53
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
En glasklar beskrivning på honom.

Du kände inte honom, eftersom du vet inte vad han jobbade med eller sysselsatte sig med om dagarna. Du är en avståndsbekant, eller brukar du inte bry dig om vad dina vänner gör här i livet? Tycker du att din bekanting är något mer än "tystlåten och snäll"? Du får allt ta och redogöra för mer, om du ska utge dig för att vara någon som kommer med mer info än det vi redan vet. Hittills har vi bara fått höra att KJ och VB är "snälla" av dig. Det vet vi redan liksom.
Citera
2013-06-18, 19:56
Medlem
inter-preters avatar
Citat:
Håller med, men det betyder också att få kände honom, såna som nu kliver fram och gör sig märkvärdiga och ska "berätta". De kommer inte med något intressant, de vet inget.
Typ den senaste här som tar på sig offerkostymen och älskar strålkastaren, men inte ens vet vad KJ sysselsatte sig med om dagarna.

Varför kliver man då ut som sanningssägare i tråden? Syftet är bara att skydda sig själv, ta död på rykten. Man skiter ju blankt i KJ, vem han var och så vidare. Värt att ha i åtanke. En egoistisk handling, för att man tycker att ryktena är "jobbiga".

Men nå så inihelvete urbota korkat har jag inte läst på hela dagen! Här får vi ngn som försöker bidra med lite fakta, och du kallar det för att göra sig märkvärdig..? Jag brukar inte svära men...
Citera
2013-06-18, 19:58
Medlem
Citat:
Numera kan människor uttrycka sin personlighet på nätet, och det har KJ gjort. Ingen lade hans pussel i tid, tyvärr. Gäller även för andra i denna härva. En kille som AB riktar pistolen mot alla. Man ska inte skoja bort presentationer, människor vill säga något, nätet blir ventilen för vissa, eller så bygger de sitt "varumärke".

Sjukt nog vill en del framstå som galna, KJ var en av dem. Nu har han verkligen lyckats då, med uppsåtet. AB vill också framstå som farlig. Har han lyckats med det, i verkliga livet? Jag säger inte att fler är inblandade i detta, men jag förstår polisens funderingar. De kanske tycker att KJ inte är helt kapabel ändå?

Men snälla alla ni som förfasar er över hans uttryck om galenskap på fejan, det är ju en "slogan" som vandrar runt på fejan. Jag har en hel drös med vänner i olika åldrar som alla haft detta liggande på sin timeline ... Å många av dem är 50+. Det är bara ett sätt att säga att man inte är en tönt!

Så lägg för fasen inte för mycket krut på att analysera vad KJ kan ha menat med det.
Citera
2013-06-18, 19:59
Medlem
Citat:
Han skriver härinne på eget initiativ och verkar i övrigt klar och redig.
Han kan säkert själv avgöra var gränsen går, tror du inte?

Vad skulle vänner/närstående ha att förlora på att bringa klarhet och avfärda falska rykten om nu någon av egen kraft beslutat sig för att styra upp det hela?

Vad som är intressant är väl fortfarande att spekulera i När, var, hur och varför VB mördats och inte att namnge en massa människor som kan ha en koppling till varandra. Att diskutera KJ är en annan sak då han sitter häktad som mtGM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in