2013-06-03, 20:43
Medlem
EmmaKlaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aisofala
Nej jag hörde det av en som hade hört det av någon annan, vet inte alls vart det kommer ifrån. Så jag trodde inte att det stämde, eftersom att det går väldigt mycket rykten här i våran lilla stad om detta.

Men det är konstigt att ingen verkar ha sett denna film.

Jag kan tänka mig att skvallret går som en löpeld mellan människorna i Boden efter att KJ häktades. Och efter ett tag lägger man på litet extra och till slut har det blivit en höna av en fjäder.

Jag ser fram emot att få höra litet mer fakta från polishåll, trist att man får veta så litet.
Man får ha tålamod...
Citera
2013-06-03, 20:44
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Kan polisen se postumt om hon var gravid eller ej. Att man ger sig på livmodern, hugger 9 hugg, skändar o.s.v tyder i mina ögon på att det är ett stort hat mot denna människa. Hatmotiv! En person som inte kan tygla sina känslor för hatet är så pass stort. Sen riktar man en del av det hatet mot livmodern, om det nu stämmer. Men det är väldigt intressant, för jag tycker den bilden misstämmer med KJ som gm. Ngnstans på dessa kroppsdelar borde det ju finnas någon annans dna. Vems?

Ja, vem är det tråden har hållit som trolig skyldig på grund av en graviditet.

Så nu är det alltså två händer och en livmoder man letar efter.
Citera
2013-06-03, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flygfulafluga
Har nu läst och följt med, var dock tvungen att regga mig här då jag har fått lite uppgifter från en källa som varit inblandad till viss del i sökandet när dom fann delarna av kroppen.
*Benen som hittades i huset ska enligt min källa varit uppspikade på väggen
*Huvudet ska ha varit rakat från hår och även skalperat på vissa delar
*Magen var uppskuren och livmodern uttagen

Den/dom som gjort detta har alltså varit extrem kalla...och som det sagts många ggr, en frisk människa kan inte utföra en sådan handling. Hoppas verkligen polisen har tagit in rätt människa så den skyldige inte springer lös här i stan ännu.

Då måste jag tillstå att din källa måste stoppat snoken i gropen om man uttrycker sig så.
De som tagit om hand gällande FP2 är tekniker och särskild personal. Att någon i drevet som sa halt eller liknande kan se det du beskriver är ren lögn. Tror att militär och polispersonal vid upphittandet FP2 knappast har en aning om ens var livmodern sitter och än mindre att den skulle vara borttagen.

Om det skulle flyga omkring sådana här uppgifter om offrets status, då läcker utredningen som ett såll och det tror jag inte den gör. Vad gäller FP1 så har den hittats av MPS och där har det spridits ett och annat om benen. Jag skrev tidigare att ben "står" inte upp av sig själv efter döden inträtt trots likstelhet utan då måste de t.ex. spikats upp, en liknelse om omöjligheten att de står inte av sig själva, det är helt omöjligt.

Jag tycker det är tragiskt med dessa nyreggade inhopp i tråden med fullständigt vansinniga poster.
Fantasierna i Boden verkar vara oändliga och man börjar undra hur det mentala tillståndet är hos innevånarna.
Nu är det väl bara en tidsfråga innan någon påstår hon gått på en kvarglömd stridsvagnsmina ute i skogen.
Citera
2013-06-03, 20:47
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Höll GM på medsprängningsmedel?
Det skulle fort synas om ngn blivit sprängd så den teorin finner åtminstone jag som uteslutande. Likaså annan olycka då sticksåren är vad som orsakat döden.
Ja, det borde man kanske, men det har i vart fall beslagtagits en hel del pyrotekniskt material i hans bostad, och självklart var han intresserad av sprängmedel mm. - Ja, vad skulle du göra om halva ansiktet sprängts bort, och/eller kroppen plötsligt var halverad, som efter en krokodilkäft? - Skulle du inte befria offret från plågorna? - Eller om ett stenblock träffat kroppen så olyckligt att ingen återvändo fanns? - Men, som sagt, det är bara (illa underbyggda) spekulationer i brist på information - och även i förvånande brist på läckor. - Var benen uppspikade (senaste budet) eller utstuderat arrangerade måste man naturligtvis börja tänka i andra banor.
Citera
2013-06-03, 20:48
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Ja, vem är det tråden har hållit som trolig skyldig på grund av en graviditet.

Så nu är det alltså två händer och en livmoder man letar efter.

Ja, polisen måste ju leta frenetiskt efter den livmodern för den kan ju lösa hela fallet. Tänk om man lyckas hitta KJs outvecklade foster i den?

Citera
2013-06-03, 20:48
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Då måste jag tillstå att din källa måste stoppat snoken i gropen om man uttrycker sig så.
De som tagit om hand gällande FP2 är tekniker och särskild personal. Att någon i drevet som sa halt eller liknande kan se det du beskriver är ren lögn. Tror att militär och polispersonal vid upphittandet FP2 knappast har en aning om ens var livmodern sitter och än mindre att den skulle vara borttagen.

Om det skulle flyga omkring sådana här uppgifter om offrets status, då läcker utredningen som ett såll och det tror jag inte den gör. Vad gäller FP1 så har den hittats av MPS och där har det spridits ett och annat om benen. Jag skrev tidigare att ben "står" inte upp av sig själv efter döden inträtt trots likstelhet utan då måste de t.ex. spikats upp, en liknelse om omöjligheten att de står inte av sig själva, det är helt omöjligt.

Jag tycker det är tragiskt med dessa nyreggade inhopp i tråden med fullständigt vansinniga poster.
Fantasierna i Boden verkar vara oändliga och man börjar undra hur det mentala tillståndet är hos innevånarna.
Nu är det väl bara en tidsfråga innan någon påstår hon gått på en kvarglömd stridsvagnsmina ute i skogen.

Inte alls, Letsdoit var inne på det tidigare att det kan ha varit en sprängningsolycka.
Senast redigerad av Lalajlaj 2013-06-03 kl. 20:51.
Citera
2013-06-03, 20:51
Medlem
Det kanske rör sig om en seriemördare? Försvann det inte en kvinna i norrbotten för några år sedan?
Citera
2013-06-03, 20:52
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robberazz
Det kanske rör sig om en seriemördare? Försvann det inte en kvinna i norrbotten för några år sedan?
Blev hon mördad? Annars är det ingen seriemördare.
Citera
2013-06-03, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon

Ber så hemskt mycket om ursäkt att jag reggat mig här enbart för att jag fått info om vad som hittats och hur det var. Sen får folk ta åt sig bäst dom vill och tro på vad ni vill...
Sen vet jag inte om jag litar mer på en som skrivit 10inlägg eller 10000...
Citera
2013-06-03, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Blev hon mördad? Annars är det ingen seriemördare.

Jag kommer inte ihåg vad kvinnan hette, men vill minnas att hon försvann från nån P-ficka eller Rastplats å hittades död långt senare
Citera
2013-06-03, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
Ja jag förstår att du spekulerar eftersom ingen här inne sitter på några fakta. Visst kan man spekulera, men det är ju bra om man då bygger spekulationerna på något mer handfast där det finns något lilla minsta som tyder på att det kan vara så.Detsamma gäller spekulationen om Dissociativ identitetsstörning som är en diagnos som en stor del av den samlade expertisen inte ens tror på idag. Annars kan vi ju börja spekulera i att KJ är helt oskyldig och att det var aliens som kom ner på jorden och tog henne också och då skulle tråden bli oläslig till slut.

Har du läst förundersökning eller? Eller vad är ditt problem? Det enda jag har vill ha sagt med det jag skrivit i föregående inlägg är att en del utgår att det är han pga hans AS som gör att han har begått detta brottet. ( Om han ens har Aspergers) Det är därför jag spekulerar i dissociativ identitetsstörning. För har du AS, så kan du inte ljuga. Du har svårt att ljuga. Det är därför jag har en teori att han kan ha dissociativ identitetsstörning om han nu skulle begått detta sadistiska mordet.
Å andra sidan kanske han lika gärna kan va psykopat, eller schizofren eller vad fan som helst. Vad vet jag. Han kanske är helt oskyldig. Det var som sagt en spekulation. Samma spekulationer som en del
sitter och skyller på att det är hans AS. Han kanske inte har någon sjukdom alls. Jag tycker det inte är okej, att människor sitter och skriver att folk skulle vara mer benägna att utföra mord bara för att du har en psykisk funktionsnedsättning som AS, autism, Adhd eller ADD.
Citera
2013-06-03, 20:58
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsbabykills
jag får be så hemskt mycket om ursäkt nu om jag skulle framstå som otrevlig..
om din källa är trovärdig är detta fullständigt fruktansvärt o långt mycket värre än i princip alla hade kunnat tro. jag hoppas också att din källa får hjälp, traumahjälp.
där din källa/du tappar mig är på informationen om att livmodern skulle vara borta.. är väl ingenting som en "lekman" bara ser hur som helst? om inte annat så ligger tarmar i vägen eller "framför" så det syns som jag förstått det inte bara "sådär"..
Nej, tarmarna ligger bakom livmodern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in