2013-06-14, 23:22
Medlem
Minutvisarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Två pm:are, men jag tror att de pratat med samma person. Grillplatserna ligger mot fortet till. Kanske 500-700 meter från ödehuset.
Citat:
Ursprungligen postat av rulleiii
ok tack för infon. Grillplatsen känns inte som en logisk plats att parkera om man ska hjälpa till så är tveksam att den skulle vara inblandad. (kanske mer logisk om man sett platsen) Men den kanske störde KJ när den kom så det blev som det blev?
Har fått för mig att det var mer än en inne i stugan innan mps var där men var nog du som skrev det mesta om det och dom som pma dig hade nog lite oklara datum ibörjan.

Jag tänker att det kan ju lika väl vara ett ganska logiskt val av parkeringsställe. Den ena ville kanske inte bli sedd med bilen alltför nära ödehuset. Dom kanske mötte upp vid grillplatserna, och sen åkte dom tillsammans i KJ:s bil till ödehuset, alternativt vita-skåbilsföraren promenerade bort.
Citera
2013-06-14, 23:22
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seeyainhell
Har pratat med min vän/bekanta från I19 igen som var med och fann kroppen och även råkat se bilder i all sin hast från teknikerna inne i "ödehuset". Som jag förstod det hela så låg benen helt öppet precis innanför fönstergluggen på högersida. De De var inte bestialiskt arrangerade. De låg på sidan med 20-30 cm mellanrum. Övriga fynd utanför brottsplatsen ca 15-30 meter från huset var en grön smutsig pressening som var bland de första militärerna hittade. Huruvida det har med fallet att göra vet han inte Han kan inte uttala sig om det var blod på den heller om det bara var vanlig smuts. Dock samlade polisen in det. Sen för att återkoppla till underbenen så var blodet koagulerat och underbenen hade spår av skrapmärken, som att VB ramlat eller blivit dragen på hård terräng. Benen hade en gråaktig/Blå nyans förutom där de kapats där de var mer svarta.

Rykte han även hört ifrån andra lumparpolare är att de kollat efter fotavtryck på och runt omkring den. De har tydligen hittat fynd. Sen om det är på plankan eller i närheten av den kan han dessvärre inte svara på.

Så här skriver hen om benen
Citera
2013-06-14, 23:25
Medlem
Citat:
Så här skriver hen om benen
Tycker allt som denna person skrev om fynden var trovärdigt

Utseendet på benen stämmer också väl in hur kroppsdelarna ser ut vid den tidpunkten efter att döden inträtt
Citera
2013-06-14, 23:25
Medlem
Myztifys avatar
Fortfarande har jag inte läst en rad om att KJ binds till de bevismaterial som hittats utan kan sättas i samband med honom, känns jävligt vagt, klart att åklagaren lägger fram det som om det är bundet till honom för att få mer tid.

Som några andra varit inne på är jag oxå lite förvånad över hur en 22-årig kille utan någon större erfarenhet av polisförhör och att vara inspärrad under denna tid och inte gör bort sig i förhören. Kan fortfarande inte släppa tanken på att KJ är oskyldig till mord och styckning (anses nog som väldigt korkat i denna tråd nu, men jag är inte här för att framstå som en Einstein utan mer en som tänker utanför boxen).

Förövrigt har det varit inlägg om att hon skulle varit utsatt för någon typ av sexuellt, om det skulle varit under tvång eller helt frivilligt lägger jag ingen värdering på, men borde inte åklagaren då haft väldigt lätt att ringa in vilka som varit där och lämnat sitt "visitkort" i form av DNA?
Citera
2013-06-14, 23:28
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Tycker allt som denna person skrev om fynden var trovärdigt

Finns väl annat i hens inlägg längre tillbaka i tiden som man kanske kan sätta större frågetecken kring.

Sen det där med blodsprängda ögen känns väl lite sådär. Det är inte lätt att veta om folk som skriver är fågel, fisk eller mittemellan.
Citera
2013-06-14, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myztify
Fortfarande har jag inte läst en rad om att KJ binds till de bevismaterial som hittats utan kan sättas i samband med honom, känns jävligt vagt, klart att åklagaren lägger fram det som om det är bundet till honom för att få mer tid.

Som några andra varit inne på är jag oxå lite förvånad över hur en 22-årig kille utan någon större erfarenhet av polisförhör och att vara inspärrad under denna tid och inte gör bort sig i förhören. Kan fortfarande inte släppa tanken på att KJ är oskyldig till mord och styckning (anses nog som väldigt korkat i denna tråd nu, men jag är inte här för att framstå som en Einstein utan mer en som tänker utanför boxen).

Förövrigt har det varit inlägg om att hon skulle varit utsatt för någon typ av sexuellt, om det skulle varit under tvång eller helt frivilligt lägger jag ingen värdering på, men borde inte åklagaren då haft väldigt lätt att ringa in vilka som varit där och lämnat sitt "visitkort" i form av DNA?
– Vi har gjort ytterligare blodfynd tillhörande den avlidna kvinnan som kan bindas till den misstänkte. Vi kan inte säga vart vi gjort fyndet, säger Ulrika Schönbeck.

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7709168
Citera
2013-06-14, 23:34
Medlem
Visst va det grisigt det dom hitta i gropen...alltså vägen går ju alldeles nära fp2 inte så svårt eller jobbigt bära från bilen torso å huvve..jag tror att hon har blivit släpad en längre sträcka kanske bakom en bil därav blodspåren i bilen och skrap märken å allmänt dåligt skick
Citera
2013-06-14, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myztify

Om du tänker utanför boxen bör du också kunna läsa mellan raderna....

Citera
2013-06-14, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minutvisaren
Jag tänker att det kan ju lika väl vara ett ganska logiskt val av parkeringsställe. Den ena ville kanske inte bli sedd med bilen alltför nära ödehuset. Dom kanske mötte upp vid grillplatserna, och sen åkte dom tillsammans i KJ:s bil till ödehuset, alternativt vita-skåbilsföraren promenerade bort.

Kan vara så men tänkte väl mer att man skulle parkerat på vägen vid FP2 om man ville ha en annan plats för bilen men kanske inte fanns någon naturlig parkering där. Blir lite närmare till ödehuset med.
Citera
2013-06-14, 23:39
Bannlyst
Citat:
Så var det också. Det som är lustigt i kråksången är båda som skrivit pm har ändrat tiden från cirka den 17/5 till kring den 13/5. En pm:ade i dag och den andre för två dagar sedan.

Snälla, kan du vara lite mer specifik eller ta med grundinfo i citatet. Ändrat tiden till den 13:e för vad?
Citera
2013-06-14, 23:40
Medlem
Myztifys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah
Om du tänker utanför boxen bör du också kunna läsa mellan raderna....

Läser mellan raderna och har en känsla av att väldigt många här redan dömt denna kille på svagare bevisning än vad åklagaren har, det är lite tragiskt....
Citera
2013-06-14, 23:42
Medlem
så här tror jag först upp med bilen till fp2 och sen det som inte rymdes i gropen kasta han in i ödehuset på vägen ner
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in