2013-06-14, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Här har journalisten missuppfattat tidpunkten för fyndet, till morgonen den 20. De nämnda personerna var ute natten 19-20, MPS gjorde fyndet på kvällen 20.
Stämmer, här är tom klockslaget då det rapporterades in till polisen http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=6845457
Citera
2013-06-14, 22:50
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asshat
Att han ver med eller inte?

Att kJ fanns med i en av de två bilarna. Dock skulle han inte varit med i bilen som först stannade vid ödehuset.
Citera
2013-06-14, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Att kJ fanns med i en av de två bilarna. Dock skulle han inte varit med i bilen som först stannade vid ödehuset.
inte tro jag kj var med å peka ut fyndplatserna
Citera
2013-06-14, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aaangieee
Ja jag håller med i första stycket.

Nej, det daltas inte med mtgm där. Har han fulla restriktioner är han inlåst på rummet 24/7 så han sitter isolerad och ensam med sina tankar. Varför skulle det daltas. Personalen vet ju vad han misstänks för.
Det daltas inte men han får den vård han kan tänkas behöva. Personalen är van att arbeta med kriminella och psykiskt sjuka som gjort mycket grova och hemska brott. De behandlar honom inte sämre för vad han har gjort utan han är som vilken annan intagen som helst, sitter troligtvis på intaget eller isoleringen. Har säkert övervak också
Citera
2013-06-14, 22:54
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Observera att det även står "lagt delarna".

Precis det jag menar. Det kan ju antingen betyda arrangerat delarna, eller arrangerat platsen OCH lagt delarna på ett speciellt sätt. Det kan ju vara två beskrivningar. Istället för att bara säga arrangerat delarna ELLER lagt delarna på ett speciellt sätt.
Citera
2013-06-14, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Det daltas inte men han får den vård han kan tänkas behöva. Personalen är van att arbeta med kriminella och psykiskt sjuka som gjort mycket grova och hemska brott. De behandlar honom inte sämre för vad han har gjort utan han är som vilken annan intagen som helst, sitter troligtvis på intaget eller isoleringen. Har säkert övervak också
kj behövde nog vård redan före dådet
Citera
2013-06-14, 22:58
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammstein74
inte tro jag kj var med å peka ut fyndplatserna

Jag har nästan förväntat mig någon från MPS skulle dementera detta i form av inlägg eller pm, men nejdå.
Citera
2013-06-14, 23:01
Medlem
Citat:
Kolla vad Seeyainhell skrivit. Han hade tydligen en kompis, fd lumparpolare som var med vi söket. I hens inlägg kan du både läsa om torso och benen. Personligen tror jag detta kan vara riktiga uppgifter.

jag hittade inget inlägg om torson? bara benen
Citera
2013-06-14, 23:02
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Det måste alla få reda på, några bira och en kortslutning räcker inte långt, det innebär att det kommer hända imorgon eller annan dag för en slumpvis person. Det finns mycket mer underbyggt innan något sådant ske, mord kan tyvärr vara impulsivt och fullständigt galet och oprovocerat, men styckning tyder på djupa problem för GM.

En GM och det är den häktade, inget annat tyder på fler inblandade. Det ända som skulle då vara är ett hjärnsläpp från någon att i vänskap t.ex. undanröja, det är INTE sannolikt heller.

Beror på vilken sorts bira .. Ren gissning: börjar på Å och slutar på bro ..
Citera
Medlem
Quarrels avatar
En fågel viskade just att sommarstugan var avspärrad så sent som igår. Det kan bero på två orsaker, ägaren har inte behov av den och låter polisen ha den så länge, eller så har polisen hittat något intressant.
Citera
Medlem
Citat:
Två pm:are, men jag tror att de pratat med samma person. Grillplatserna ligger mot fortet till. Kanske 500-700 meter från ödehuset.

ok tack för infon. Grillplatsen känns inte som en logisk plats att parkera om man ska hjälpa till så är tveksam att den skulle vara inblandad. (kanske mer logisk om man sett platsen) Men den kanske störde KJ när den kom så det blev som det blev?
Har fått för mig att det var mer än en inne i stugan innan mps var där men var nog du som skrev det mesta om det och dom som pma dig hade nog lite oklara datum ibörjan.
Citera
2013-06-14, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueChesh
jag hittade inget inlägg om torson? bara benen
Finns om huvudet också...leta så finner du
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto