2013-05-13, 15:14
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J-sson
Det som jag dock tycker är mest konstigt är att alla dessa individer skapat sina profiler på fb, där man lämnar ut allehanda information OCH att denna information om ens privatliv är så lättillgänglig..

Tyder på ovana vid sociala medier, de har lärt sig den tuffa läxan nu. De har väl trott att deras konton bara står öppna för folk i Boden. Hoppas att de slipper bli kontaktade av knäppgökar som vill leka poliser.
Citera
2013-05-13, 15:16
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av failure
En hotspot är älven isf.

Håller med om det, men var fan är den gula Ica påsen med böckerna då. Jag tror inte att man tar skolböcker med sig till himlen, det är det sista man gör. Avsaknad av påse tyder på att hon inte hoppat i plurret frivilligt.
Citera
2013-05-13, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av engultomat
Jag hittar inte informationen som säger att hon lämnade kvar nycklarna hemma? Var det inte bara plånbok och alla sina kort som var kvar hemma?
Om ens dotter går ut och sedan inte kommer hem på fyra dagar, alla hennes kort och saker är hemma, hur kan anhörig inte bli misstänksam? Trots att "mamman" hade varit hos styvpappan i Kiruna och kom hem söndag kväll eller måndag, så borde det ju ringt några varningsklockor när hon ser att alla VBs saker är hemma och dessutom har VB ej hört av sig på hela helgen.

Kan det bekräftas att hon lämnade kvar nycklarna hemma kan väl mamman inte ha varit i Kiruna, såvida hon inte planerat att sova på annan adress och inte återkomma förrän mamman var tillbaka med sina nycklar. Frågetecknen fortsätter hopa sig.
Citera
2013-05-13, 15:17
Medlem
Buddisch13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Jag tror på logik, och det är att hon knallade hem med böckerna, väl hemma känner hon stor förtvivlan, och ger sig ut igen, den här gången utan vare sig nycklar eller plånbok. Det är väl inte höjden av lycka för en 21 år gammal tjej att sitta ensam hemma klockan 21 en lördagskväll? Då vill man ju vara ute med sin kille, kompisar, festa, ha kul. "Vanliga" ungdomar lever livet i den åldern, stugsittare är antingen deprimerade eller jobbar. Det är en aktiv ålder.

Fast då borde juh polisen gått ut med att dom hittat hennes böcker hemma & att hon återvänt till hemmet efter kompisen så är juh inte fallet utan alla spår slutar utanför "kompisen"
Citera
2013-05-13, 15:18
Medlem
lite funderingar, varför åker hon till Thailand enbart med sin styvpappa? Det som framgår som mamman, skriver på bilderna "miss you" osv. Kan det även tänkas att MB el AN kan ha tonårsbarn som fejkat kontot för AN. Svårt att tro att en vuxen skriver så. Någon vill sätta misstankarna på fel personer här på FB hela tiden. Kan det vara själva GM som trollar?
Citera
2013-05-13, 15:19
Medlem
failures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Håller med om det, men var fan är den gula Ica påsen med böckerna då. Jag tror inte att man tar skolböcker med sig till himlen, det är det sista man gör. Avsaknad av påse tyder på att hon inte hoppat i plurret frivilligt.

aha, påse med böcker är altså försvunnen, antar att hon hade den med sig från pluggkompisen.
Citera
2013-05-13, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Bild på VB när hon fiskar vid Luleåälven 2008

http://www.kuriren.nu/boden/?articleid=3672409

Då är hon iaf väl förtrogen med området för bron i bakgrunden är den s.k. "hängbron" som används som gång/cyckelbro över älven och är väl lämpad för broflygning ner i kallt vatten.
Citera
2013-05-13, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY

Spelar visserligen ingen roll, men tror knappast hon haft böcker i påsen. De ligger säkert kvar i hennes ryggsäck, eller vad hon nu använde.
Citera
2013-05-13, 15:21
Medlem
peachybums avatar
Jag är en av de som skrev om MB tidigare i tråden, och beskrev lite om klubben och kontakt mellan medlemmar och tränare osv. Vill bara förtydliga att jag inte försvarar någon då alla människor har dolda sidor, speciellt de som kan begå såna här eventuella brott. Det som frugan skrev är hela oacceptabelt. Flickan är hälften så gammal som henne och oavsett vad vb möjligen gjort mot familjen så bör frugan ha betett sig vuxet och moget i det sammanhanget.

Oftast om någon rövas bort eller mördas är det någon närstående bland vänner eller familj som har gjort det. Förmodligen någon vän till henne. Hon kan ha valt att rymma med någon kille eller förbjuden kärlek eller blev bortförd av någon hon litade på. Flickan verkar väldigt naive och speciell så många saker kan ha hänt här.

Att mamman var inne på hennes Facebook kan vara något som polisen har bett henne säga för att inte detaljer ska läcka ut. Vet inte om poliser brukar göra så men. Annars känns det lite dumt att hon var inne där då det är att vilseleda.

Är det någon som vet vilka hon umgicks med oftast? Någon som känner henne och vet vilka hennes vänner är? Eller vilka hennes kärleksintressen varit det senaste året eller så?

Kan hon ha tagit droger, blivit drogad? Någon i hennes närhet som vet något om narkotika relaterade frågor i hennes krets? Vill inte peka ut någon narkoman eller så då jag inte tror att brottet beror på narkotika men något kan ha hänt. Överdos av misstag, någon som dumpat kroppen därför?

Har hon gjort någon annan arg utom AN senaste tiden?
Citera
2013-05-13, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Till er som tycker att det är "mystiskt" eller "misstänkt" att flera av de personer som diskuterats i tråden har stängt ner sina FB-konton:

Ja vad skulle ni själva göra om ni fick klart för er att en massa okända människor snokade runt på ert konto och skrev om er och era förehavanden på ett öppet forum? Lägg till det den negativa bild som trots allt finns av "varumärket" Flashback ute i samhället + att folk kanske faktiskt också har koll på hur många underliga för att inte säga sjuka personer som finns på det här forumet. Tycker ni nu att det är så konstigt att man vill stänga sitt konto?

Du fortsätter att försvara den här familjen. Jag påstår inte att dom är skyldiga men hennes kommentarer är avskyvärda. Det är hennes kommentarer som är den viktigaste anledningen till att de har dragit på sig misstankar. Det bästa hon kunde göra är att gå ut och förklara varför hon hade ett hat gentemot VB. Stänger man sitt konto däremot drar man bara på sig ändå mer misstankar.
Nu verkar hela familjen ha gått under jord och de har varit på polisförhör så helt grundlösa kan inte folks misstankar vara.
Citera
2013-05-13, 15:23
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av failure
aha, påse med böcker är altså försvunnen, antar att hon hade den med sig från pluggkompisen.

Jo, det är ju vad vännen berättat, att han gav VB en gul Ica påse att bära böcker i när hon skulle gå. Så om hon hoppat i älven måste hon ha tagit böcker och påse med sig till himlen, för de här prylarna saknas, jag har inte sett att de hittats, har du?
Citera
2013-05-13, 15:26
Medlem
Hon skulle väl jogga och en joggingtur är allt från 15 minuter och uppåt så det kan hon ha hunnit med mellan sina fb-inlägg.

Styvfarsan helgpendlade väl? Kan det ha varit så att det var styvfarsan och VB som var ensamma hemma under helgen? Det öppnar i så fall för en rad nya teorier om vad som kan ha hänt hemma efter att VB blivit pluggad?

Ang karatefamiljen så kan ju familjen vara arg på VB pga nåt som hänt mellan VB och dottern? Hur arga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in