2013-06-12, 13:48
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Ingen diagnos har blivit bekräftad med säker och trovärdig källa.

De anonyma källor och de diagnosexperter i tråden som ställt diagnos har kommit fram till att han lider av ADHD, ADD, Autism eller Aspergers.

Vi har ingen som helst trovärdig bekräftelse på var han egentligen lider av.

Många bokstavskombinationer, eller hur .. Men de bilder jag sett av hans huvud(form) tycker jag pekar mot att han har vattenskalle. Kan vara resultatet av moderns alkoholkonsumtion under graviditeten. Känner dock inte till huruvida vattenskalle orsakar störningar eller avvikande beteendemönster under uppväxten eller senare i livet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Nej. Rykten har varit uppe kring karatetränaren "MB", men det är rykten och snack. Där finns dessutom motsägande rykten som hävdar att det ska ha varit VB som "stalkat" honom utan något intresse från hans sida. Vad vet vi dock inte, vi vet inte ens om den antipati som finns från kvinnan "AN:s" sida verkligen härrör sig till detta, det har också varit snack i tråden om att hennes dotter och VB ska ha blivit osams.

Noteras bör att så sent som idag har en person uppgivit att han fått PM från en "vän" till familjen som säger att skälet till ilskan handlar om en slags stalking från VB:s sida gentemot MB.

Ok, tänkte om det var blod från VB i loftgången kunde det vara en svartsjuk gm med ett i tiden mer aktuellt förhållande som stått och väntat i loftgången på VB rasande över att VB varit med KJ, samma person som VB var irriterad på kanske. Kan även vara KJ som drällde om han transporterade kroppen från huset. Är det från ett knivhugg skulle jag tro att det varit grisigare och mer blod. Handgemäng kanske?
Citera
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregorGreger
Ja, tror inte heller att den där fläcken är utav betydelse alls, och ja den borde väl vara borttvättad kan tyckas. Bara ute och svävar lite det bästa vore ifall FB fick sköta den här utredningen utav det här fallet, tror det finns bättre kriminaltekniker och utredare här än de polisen har. Åtminstone låter det så ibland, och då hade vi ju också fått mer information.

Blod som kan kopplas till misstänkt har blivit till att det hittats blod överallt.

"Blodet" i trapphuset tror jag är rostigt kondensvatten från en brassestol. Är det blod är det planterat. En erfaren polis missar inte blodfläckar framför sig. Det är banne mig en yrkesskada att se sådant allmänheten inte ser.
Citera
2013-06-12, 13:51
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Hade det funnits en blodfläck där första gången Teknikerna var dit skulle de garanterat inte missat det det och den där syns ju klart och tydligt. inte en chans.

Håller med. Den är ju inte dold på något sätt. Tycker mer det ser ut som en läckande soppåse efter en grillfest.
Och att de fann blod i bilen gick de väl ut med i Efterlyst etc? (eller minns jag fel). Då hade de kanske lagt till spår i bilen OCH i anknytning till lägenheten. Och vi har inte hört ett knyst om resultatet från topsningen. Klart de kan hålla det hemligt, men det gjorde de ju inte med spåren från bilen. Hade jag inte ogillat blod så mycket hade jag stickt mig i fingret, droppat på ett betonggolv, väntat och se vilken färg det blir. Min gissning är att intorkat blod blir mörkare.
Citera
2013-06-12, 13:52
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Många bokstavskombinationer, eller hur .. Men de bilder jag sett av hans huvud(form) tycker jag pekar mot att han har vattenskalle. Kan vara resultatet av moderns alkoholkonsumtion under graviditeten. Känner dock inte till huruvida vattenskalle orsakar störningar eller avvikande beteendemönster under uppväxten eller senare i livet.

Moderns alkoholkonsumtion? Lägg ner nu!
Hon är sjukgymnast i botten och med den livsstilen häller man inte i sig alkohol i tid och otid. Hälsan kommer först. Eller har du en källa?
Vattenskalle?
Citera
2013-06-12, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
"Blodet" i trapphuset tror jag är rostigt kondensvatten från en brassestol. Är det blod är det planterat. En erfaren polis missar inte blodfläckar framför sig. Det är banne mig en yrkesskada att se sådant allmänheten inte ser.

Nej, men kan ju vara så att det är blod utspätt med vatten och därför reagerar de inte på det.

Bara för att bland alla dåliga teorier så önskar jag nog att min är sämst.
Citera
2013-06-12, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bodengrabb
Han beskrev att hon behövde en påse till böckerna .
Träningskläderna skulle hon ha haft på sig även efter att hon lämnade hans lägenhet

Denna Bodengrabb har uppgivit flera "sanningar" i tråden som påstås komma från KJ själv. Han träffade tydligen KJ under ett sök anordnat av MPS, där han enligt egen utsago samtalat med KJ.

Vet inte om man ska ta alla de uppgifter i tråden som kommer från Bodengrabb som fakta, eftersom inget av det är bekräftat av personer med insyn i utredningen.

I min bok är GM en person med "psykiska besvär och känd av psykiatrin i hans kommun".
Har högst sannolik även missbruksproblem (tabletter, alkohol, droger) och är mellan 20-30 år gammal. Han innehar ett belastningsregister av våldsam karaktär och har förhoppningsvis blivit dömd för dessa. Tror dock inte att han blivit dömd för dråp/mord tidigare, men kanske för våldtäkt. Jag tror också att han har en sneddriven sexuell syn (sadistiska inslag, bondage, S/M).

Är osäker på om han bor i Boden, men i närheten i alla fall. Anledningen till detta baserar jag på att kroppsdelarna låg relativt öppet i terrängen det var enkom underbenen (?) som pekade på tendenser till viljan av att dölja sitt brott. Tycker att den ologiska och abnorma sättet kroppen blivit styckad på säger mig att detta är förövarens första styckning av en människa.

GM är sannolikt arbetssökande eller en man som arbetar med kroppen dvs. inte på ett kontor, han är en ensamvarg och har det rörigt omkring sig(i hemmet) han äger en bil av äldre modell (skåpbil?). Han är ensam om detta och har förmodligen varit sjukskriven/arbetssökande under och efter veckan som brottet begicks. Kan ha sökt akut hjälp för sin psykiska ohälsa eller haft en period av mycket missbruk som föranlett dådet.

Dessa teorier är mina och dessa har jag haft från att kroppsdelarna hittades i ödehuset. Naturligtvis finns det en hel del luckor och antaganden i ovan text, men ideologin passar in på en person som kan ha utfört detta, sedemera kan det visa sig att jag hade helt fel...

My cents...
Citera
2013-06-12, 13:54
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Helt "isärkluven" har jag fått från källa som deltog i sök. Märkligt uttryck.

Delad på längden ? En ruskig upplevelse för de oförberedda sökarna i MP-gruppen om uppgiften är riktig. Huvva ..
Citera
2013-06-12, 13:56
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popcorn76
Blir blod verkligen så ljust när det torkat? Alltså RENT blod.

Om det hade varit färskt blod och det droppat så hade det garanterat levrat sig och bildat ursprungliga landningsmärken eller spår i vilken riktning BO färdas i. Detta är nåt avtryck och ser inte färskt ut. Ungefär som när man köpt kött och lagt längst ner i påsen och ställer ner den på golvet och det läcker ur förpackningen typ. Ungefär så ser det ut.
Citera
2013-06-12, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asshat
Det var en tjej ( förmodar jag) som skrev att hennes "äkta hälft" eller nåt liknande var med och hittade fynd nr.2 och han uttryckte att det var "grisigt", typ. Hon har inte skrivit i tråden sen dess, så jag är beredd att tro på att vissa har belagts med munkavle, frivilligt eller påtvingat.

Visst finns tystnandsplikt, eller rättare yppandeförbud......

"I likhet med vad som gäller i samband med domstolsförhandling sätts reglerna om meddelarfrihet åt sidan genom ett förordnande om yppandeförbud vid polisförhör (16 kap. 1 § 5 sekretesslagen). Ett sådant beslut träffar också de personkategorier som inte annars är ålagda sekretess, t.ex. hörda vittnen. Även här gäller att det är de personer som närvarar vid förhöret som träffas av förordnandet om yppandeförbud och att förbudet endast gäller beträffande uppgifter som förebringats vid förhöret."

Källa: http://www.riksdagen.se/sv/Dokument-Lagar/Ovriga-dokument/Ovrigt-dokument/Slutrapport-rorande-genomford-_GQA1EBWQJRF/
Citera
2013-06-12, 13:57
Medlem
highfives avatar
Frågan är vad som är nyligen? 12/5, 16/5,19/5 eller 20/5? Denna artikel publicerades strax efter fynden hade gjorts.

"22-åringen har enligt uppgift medgett att han nyligen besökt det gulflagnade före detta militära trähuset mellan Gammelängsberget och Mjösjöberget i Boden, där offrets ben hittades i måndags. Drygt 175 meter därifrån hittade militär från I19 sedan Vatchareeya Bangsuans huvud och torso."

Vad som hände dessa datum tar jag ur mitt minne så de kanske inte är helt korrekta.
12/5 ett vittne hade sett en mörkblå kombi parkerad med bakluckan mot ödehuset.
16/5 min pm:are hävdar att en mindårig hade sett misstänkta personer och Kj´s bil utanför ödehuset, samt en vit skåpbil vid grillplatserna. Detta ska då ha varit det vittne som senare vallades av polisen.
19/5 KJ var på privatsöket. Kanske fick han kännedom om MPS plan att söka där dagen efteråt och gav sig i väg till ödehuset för att göra ett försök att få kroppsdelarna in i huset och bomma för fönsterluckan.
20/5 KJ fanns med tillsammans med MPS den aktuella dagen då fynden gjordes, men inte i bilen som stannade utanför ödehuset. Har även fått ett pm om att så var fallet.

" Det har varit spaning i flera omgångar. Det har hänt massa saker som har avrapporterats. Det har gjort att han varit aktuell för ett ingripande, uppger en källa.

Och vidare:

- Han har inte betett sig som gärningsmän brukar bete sig. Det har varit en annorlunda spaningsutredning, det kan man säga, säger källan."

http://www.expressen.se/nyheter/polisens-kartlaggning-ska-avsloja-22-aringen/
Senast redigerad av highfive 2013-06-12 kl. 14:15. Anledning: stavning
Citera
2013-06-12, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Jag misstänker att det som hände Vatchareeya Bangsuan är jämförbart med vad som hände Catrine da Costa pingsthelgen 1984.

Då får vi väl hoppas att GM är lika oförsiktig och lämnar in bilder till framkallning hos Bodens fotohandlare då.. Men tillåt mig tveka, vem lämnar in film till framkallning idag - ingen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in