Citat:
Ursprungligen postat av
KSP
Det första stycket tror jag inte på. Om KJ skulle ha uttalat ett konkret hot mot VB skulle hon knappast ha umgåtts med honom. Hon har ju tidigare polisanmält människor som hon känt sig hotade av. Jag har ytterst svårt att tro att hon skulle åka hem till en person hon är rädd för.
Att det dyker upp nya vittnen som påstår olika saker och framförallt häpnadsväckande sådana som i detta fall (andra stycket) är det otroligt om det inte har framkommit tidigare, media älskar sånt här!
VB och KJ kan ha haft en klassisk misshandelsrelation. Jag frågade i ett tidigt skede om VBs studieresultat. Hon ska ha misslyckats med studierna, hon tog inte de poäng hon skulle. Som jag konstaterade tidigare dolde VB för sin mor att hon skulle till KJ genom att kalla honom för "kompis". Kan ni se om hon nämner personer vid namn i statusuppdateringar, är KJ undantaget som är anonym?
Hon berättade inte heller för sin mor vem hon skulle till, och jag tror att modern trodde att de inte umgicks. Jag tror mycket väl att KJ kan ha hotat henne, seriöst hotat, inte på skämt. Jag tror att VBs mess där hon beskrivs som irriterad och upprörd kan visa på att hon i själva verket är livrädd, men inte vågar skriva det. Kanske var messen nödrop, men uppfattades inte som det? Vid halvsju skickade hon ut många mess, kanske var hon väldigt stressad då och KJ övervakade henne? Svårt att få till ett SOS då?