2013-06-11, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Popcorn76
Jag tror att någon här skrev att någon i skogs-krigar-gänget skrivit på FB eller i något annat forum och efterlyst spaden efter ett "krig" den 11/5, men ta det inte för nån sanning för jag minns inte exakt hur det var. Ska kolla om jag hittar det.

Har väl ryktats om några grejer de hittat på ett garagetak också, bilder AB tror jag, kan ha varit en spade.
Citera
2013-06-11, 17:44
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregorGreger
Har väl ryktats om några grejer de hittat på ett garagetak också, bilder AB tror jag, kan ha varit en spade.
Ja, en spade och ett rep hittades på ett garagetak, om man ska tro sammanfattningen.
Citera
2013-06-11, 17:51
Medlem
Citat:
Ja, han/dem/hen kan ha varit lugn och metodisk. Om man "råkar" ha ihjäl någon så är det nog inte många som spontant plockar fram sågen om man säger så. Det är nog inte många som klarar av att stycka en människa. Men de flesta vet väl att mycket spår kan hittas under naglarna, tror jag, så oavsett om han var lugn eller stressad så kanske man gör sig av med dem. Eller är det slumpen som gjort att händerna (och armarna?) inte hittats...

Nej, jag tror inte det är någon slump. Antagligen fanns det bevis på dem som kunde binda GM till brottet, eller så är GM en kannibal som ätit upp dem. Att benen slängdes i huset var säkert för att visa vad han gjort och säga typ: "Se vad jag kan! Ha ha, ni kan inte få fast mig." Frågan är om KJ är kapabel till detta, eller om det krävs en person som tidigare begått brott av samma slag?
Citera
2013-06-11, 17:53
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ja, han/dem/hen kan ha varit lugn och metodisk. Om man "råkar" ha ihjäl någon så är det nog inte många som spontant plockar fram sågen om man säger så. Det är nog inte många som klarar av att stycka en människa. Men de flesta vet väl att mycket spår kan hittas under naglarna, tror jag, så oavsett om han var lugn eller stressad så kanske man gör sig av med dem. Eller är det slumpen som gjort att händerna (och armarna?) inte hittats...

Jag är av uppfattningen att de allra flesta skulle klara utav det- under vissa omständigheter. Jag säger bara; offentliga avrättningar, häxor brända på bål och gladiatorspel, ja historien är full av brutaliteter i mänsklighetens historia.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Stegling

"Stegling från verbet "stegla" med betydelsen att spika fast en avrättad persons kropp eller huvud och eventuellt högra hand på en påle i förnedrande och avskräckande syfte. Stegling var vanlig i Sverige under medeltiden och framåt, bland annat som straff för upprorsmän som till exempel snapphanar".
Citera
2013-06-11, 17:56
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
"Ryggdunkar-inlägg" av karaktären: "Tack", "Helt rätt.", Precis min tanke!" etc. raderas och kan resultera i varning för 0.03. (OT). Vill man visa sin uppskattning skickar man ett PM.

//Moderator
Citera
2013-06-11, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Kan vara två olika bilar det handlar om. Dina bekanta har inte varit på Bodsvedjan och svängt runt lite då? Skulle vara bra att kunna avfärda det?

Jag bedömer dina uppgifter som trovärdiga även om jag inte har avfärdat bilen vid fyndplatsen riktigt än.

det är det jag har försökt säga hela tiden. det rör sig om TVÅ OLIKA

en nissan(?) pickup vid FP, som är oväsentlig
och en nissan qashqai (som jag förstått att det var, värdelös på biltyper, någon slags SUV eller dyl. iaf) som syns på NSDs bild som synts vid bodsvedjan osv
Citera
2013-06-11, 17:58
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Nej, jag tror inte det är någon slump. Antagligen fanns det bevis på dem som kunde binda GM till brottet, eller så är GM en kannibal som ätit upp dem. Att benen slängdes i huset var säkert för att visa vad han gjort och säga typ: "Se vad jag kan! Ha ha, ni kan inte få fast mig." Frågan är om KJ är kapabel till detta, eller om det krävs en person som tidigare begått brott av samma slag?

När det kommer till våldsbrott mot kvinnor så är gärningsmännen många gånger ostraffade. Jag tror t.o.m. att det är långt vanligare än när det gäller andra typer av brott- fick iaf den uppfattningen när jag läste kriminalvårdens rapport angående livstidsdömda i Sverige.
Citera
2013-06-11, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
När det kommer till våldsbrott mot kvinnor så är gärningsmännen många gånger ostraffade. Jag tror t.o.m. att det är långt vanligare än när det gäller andra typer av brott- fick iaf den uppfattningen när jag läste kriminalvårdens rapport angående livstidsdömda i Sverige.

OM det är KJ, tror jag inte han varit ensammen.. Tror inte han har den mentala styrkan att stycka en kropp..
Citera
2013-06-11, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Försök att komma på var du har hört det, jag minns bara att de nästan omgående sa att FP inte är BP.

jag har nu hört en till som hört att kroppsdelarna knappast legat kring stugan i mer än 24h, men den personen kunde inte heller erinra sig vart.
Båda av oss fick för oss att det var media någonstans.
(dock vet vi juh att media ofta har fel, blandar ihop saker osv)
Citera
2013-06-11, 18:05
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
/.../ Känns som vissa bara måste få in AN i denna historia.
Det är i högsta grad förståeligt; även om hon inte på något sätt är inblandad i själva brottet så måste hennes kommentarer anses vara så grova att de inte bara kan avfärdas med att ha bottnat i oresonlig svartsjuka; det bör också ligga något annat bakom. - Vad sägs om rasism; en rasism som i takt med en ökande ström av flyktingar och invandrare kommit att sprida sig som en löpeld genom den gamla befästningsstaden Boden. AN kan ha tillåtit sig dessa grova kommentarer för att hon visste att hennes åsikter delades av många både på facebook och i hennes omgivning, och hon kunde inte heller smälta att en utböling som VB förmått att göra ett starkt positivt intryck på såväl hennes egen man som på andras. - Varför var det så få bodensare som deltog i sökandet efter VB?

Den vars sjuka hjärna ligger bakom mördandet och styckandet av VB kan ha färgats och genomsyrats av denna rasism och därmed gett sig själv en giltig ursäkt att genomföra brottet - ja, han kan t o m ha trott att många med AN i spetsen skulle tacka honom för att ha utplånat en fiende.
Citera
2013-06-11, 18:05
Medlem
Citat:
Jag tror att någon här skrev att någon i skogs-krigar-gänget skrivit på FB eller i något annat forum och efterlyst spaden efter ett "krig" den 11/5, men ta det inte för nån sanning för jag minns inte exakt hur det var. Ska kolla om jag hittar det.

Var det den här du tänkte på?
http://i.imgur.com/AryzpIV.png
Citera
2013-06-11, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueChesh
OM det är KJ, tror jag inte han varit ensammen.. Tror inte han har den mentala styrkan att stycka en kropp..

Men det är väl just det med den mentala styrkan som gör att han skulle kunna göra det för att det är hans stora dröm att döda och stycka en människa, kanske tom tänkt sig att äta människa.
På så sätt är det korrekt att göra så eftersom det kanske är hans sanning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in