2013-06-24, 23:25
Medlem
Myztifys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Finns det någon som kan identifiera vapnet på sista bilden: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=280297115380749&set=a.2729696227801 65.65813.100002013888348&type=3&theater Är det äkta?

Hittade även denna bilden och ser man på räfflor och bommar så ser den onekligen äkta ut.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=281983025212158&set=a.2729696227801 65.65813.100002013888348&type=3&theater
Citera
2013-06-24, 23:27
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
CS ingår i samma krets som KJ, ja. Han var tidigt uppe i tråden, men avslogs då som möjlig medhjälpare. Nu känns det inte helt långsökt. Det kan vara CS som håller i pistolen, eller KJ. Eller vem som helst.

Jag har sett en sådan här bild förut, med vapenromantik. Tjejen dog. Förstår inte hur denna flicka kan skratta och bli fotograferad med vapen mot huvudet. Nu kvalar CS in i samma liga som KJ. Vad man söker efter är ju någon som påminner om KJ. Här finns en.

Trodde först när jag fick bilderna att det var från april i år och tänkte slå på den stora trumman, men nu är de från 2012. Är det KJ som håller i låtsaspuffran och siktar mot sin flickvän (om hon nu var det) året innan så kan man ju naturligtvis fundera en del.
Citera
2013-06-24, 23:29
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Trodde först när jag fick bilderna att det var från april i år och tänkte slå på den stora trumman, men nu är de från 2012. Är det KJ som håller i låtsaspuffran och siktar mot sin flickvän (om hon nu var det) året innan så kan man ju naturligtvis fundera en del.

Intressant fundering, och särskilt med CS som "publik" (eller aktör). Vridna människor!
Citera
2013-06-24, 23:30
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Det troliga är som någon skrev tidigare någon form av avvärjningskador, men då ska KJ ha varit så pass klar i knoppen så han såg rationellt på detta. Något jag fick pm tidigare i kväll var denna sida. Den har varit upp tidigare, men men.

http://weheartit.com/skuggan/fans?pgx=NewEntryPageRefresh

Detta var ju en tjej som var bekant med CS (minns ni han) och KJ. Tror att det kan vara ett ex som KJ hade varit tillsammans med 2012. En tjej med mycket rispningar på händer osv.

På denna sida väntar hon på en Kristoffer

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=437889402954852&set=pb.100002013888 348.-2207520000.1372100614.&type=3&theater

På den här sidan kan man nu fundera på vem som håller i pickadollen, se även vem som kommenterar.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=280297115380749&set=a.2729696227801 65.65813.100002013888348&type=3&theater

Ja Q. Vad detta har att göra med händerna som tillhörde VB vet jag ej, men fick pm med dessa bilder nyligen och jag får väl se om det kommer mer pm. Kanske kommenterade VB commanderns äckliga händer, vilket hon fick sota för. Vi har ju också kommenterat hans fingrar här på tråden som långa och otäcka. Nog för i kväll!

Den här filmsekvensen var ganska intressant, vem det nu kan vara?

https://www.facebook.com/photo.php?v=301437726600021&set=vb.100002013888348 &type=3&theater
Citera
2013-06-24, 23:33
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Den här filmsekvensen var ganska intressant, vem det nu kan vara?

https://www.facebook.com/photo.php?v=301437726600021&set=vb.100002013888348 &type=3&theater

Det är väl KJ, eller? Om det är han, tyder det på att de kanske var ihop under denna tiden. Det var ju en tjej som lämnade KJ som tyckte han började bli obehaglig, eller minns jag fel? I början av tråden diskuterades det.
Citera
2013-06-24, 23:57
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
Jodu tack, det är aldrig fel på en psykopat, det vet jag alltför gott o väl.
Jag har varit i rätten med en sån liten rackare...
Men grejen varför jag trott det var så är att jag levt med en psykopat och han hade sagt till mig att han hade AS. Och i själva rättegången kom det fram från rätts-psyk att Han hade AS och även utvecklat psykopatiska beteenden under hela sin uppväxt.
Men det kanske är helt olika saker som kan drabba en människa. Vore konstigt annars för det ena kan väll inte utesluta det andra? I alla fall så var han psykopat med asbergers.
Sen har jag pratat med en psykiater efter det som sa att man kan ha dessa sjukdomar och utveckla psykopati. Är inte det rätt då?????

Jag vill nog vända på det. Tror ditt ex hade en, låt oss kalla det hjärnskada, som gav sig mer till känna ju äldre han blev. En skada som även medförde psykiska diagnoser, sådana som går att medicinera. Avsaknad av empati går inte att medicinera fram. Det är vad det är. DET ÄR - men vad är DET för något. Ett DET. (jag har också levt med en) Något kanske hände redan i fosterstadiet. De mästare på att föra folk bakom ljuset och det värsta av allt är att de blir trodda.
Eftersom du vet hur det är att leva med en, så vet du hur omöjligt det är att beskriva en sådan med några meningar.

För att återgå till KJ har jag lite svårt att få ihop det, då de oftast är elaka genom livet. Det första som kom fram här var AS. Det är väl ingen säkerställd källa på det, men det var det rykten och inlägg sa här. Elakheten hade nog kommit upp först i minnet på bodensarna om KJ är psykopat. Psykopater har en massa offer i sitt bakvatten. Störningar kan dock vara diffusa.
Citera
2013-06-25, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
Detta jag tagit upp är endast en teori jag har, byggd på det jag läst och mina erfarenheter av just psykopatiska beteenden. Jag skrev detta för att förklara varför jag tror det är en enda GM och inte fler inblandade.
Även utifrån de inlägg Warden (tror jag han hette) skrev igår om just KJ från avdelningen han ligger. Och ja jag håller med att det kan vara en naturlig reaktion, chock av allt men den borde vid det här laget övergått till nåt helt annat, det har trots allt gått snart en månad från det att han först blev anhållen

Det kanske därför han är lugnt för att det gått 1 månad?
Han var ju bevakad 24/7 i psykatrins värld kallas det för "extra vak", som är ett läkarbeslut. Det innebär att personen har en skötare/vårdare med sig vars han än skall. Toa/dusch/alltid i samma rum/konstant iaktagen. När man har extravak så brukar man bli "tjenis" med personalen efter ett tag. Som gör att den som har extravak är konstant underhållen, har någon att tala med, spela kort, snacka m.m.

Sen så verkar du blanda ihop dina känslor rörande din före detta pojkväns diagnos med KJ fallet. Försök tänk objektivt Huvva, hemsk story du varit med om...
Citera
2013-06-25, 00:00
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Det är väl KJ, eller? Om det är han, tyder det på att de kanske var ihop under denna tiden. Det var ju en tjej som lämnade KJ som tyckte han började bli obehaglig, eller minns jag fel? I början av tråden diskuterades det.

Det ser ut att vara en lång gänglig typ med långa fingrar. I slutet tycker jag att det är likt KJ, men osäker.

Senast redigerad av lilltoe 2013-06-25 kl. 00:06. Anledning: tillägg: filmsekvens
Citera
2013-06-25, 00:07
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolSeaver
Det är väl fruktansvärt ovanligt att personer med OCD begår våldsbrott?

Nej, det tror jag inte. Det har pratats om att KJ uttryckt en önskan om att få uppleva hur det skulle kännas att döda en människa på riktigt. En tvångstanke, alltså. Det kan ju vara så att dessa tvångstankar tog överhanden och att han omsatte dem i handling...
Citera
2013-06-25, 00:11
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Nej, det tror jag inte. Det har pratats om att KJ uttryckt en önskan om att få uppleva hur det skulle kännas att döda en människa på riktigt. En tvångstanke, alltså. Det kan ju vara så att dessa tvångstankar tog överhanden och att han omsatte dem i handling...

Precis så tror jag att det är. Detta var inte ett plötsligt brott i vredesmod, utan planerat, och motivet tror jag var enkelt; att få sinnesfrid, hur sjukt det än låter. Nu är KJ lugn igen, från att ha varit herre över världen, commander och allt vad som skedde i fantasin runt brottet.
Citera
2013-06-25, 00:14
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
CS ingår i samma krets som KJ, ja. Han var tidigt uppe i tråden, men avslogs då som möjlig medhjälpare. Nu känns det inte helt långsökt. Det kan vara CS som håller i pistolen, eller KJ. Eller vem som helst.

Jag har sett en sådan här bild förut, med vapenromantik. Tjejen dog. Förstår inte hur denna flicka kan skratta och bli fotograferad med vapen mot huvudet. Nu kvalar CS in i samma liga som KJ. Vad man söker efter är ju någon som påminner om KJ. Här finns en.

Som vi konstaterat tidigare i tråden, det finns enormt många "säregna" män runt VB, och KJ, och ett knippe naiva flickor.

Tror inte att VB skänkt några negativa kommentarer däremot, av vad vi sett hittills har hon bara peppat och stöttat människor på nätet, kända som okända.
Kanske lättare att le om man är självdestruktiv och har för vana att skada sig själv.
Citera
2013-06-25, 00:17
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Det ser ut att vara en lång gänglig typ med långa fingrar. I slutet tycker jag att det är likt KJ, men osäker.

Finns säkert ngn i tråden som kan ljusa upp filmen så man ser bättre?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in