Citat:
Ursprungligen postat av
jonkoping83
Ja, jag gör precis det, det jag vet. Så ha bara tålamod.
Givetvis har de inte skrivit om allt, lite det jag säger. Snart kommer det att presenteras mer detaljer kring mordet, och varför man jagar en annan gärningsman. Vi får vänta och se ett litet tag.
Vi är inne på samma spår - en annan GM. Tycker att tråden ältar om och om igen samma saker.
Alla verkar ha fastnat i att KJ är GM, KJ är en kallblodig psykopat etc. etc. vore han GM hade han erkänt för länge sedan! Va fan, kom igen! HAN ÄR INTE GM!
Många skriver att det bara är en tidsfråga innan han kommer att erkänna, hur länge till tror NI att han håller käften? När kommer han att erkänna? Lägg ner, det finns inget underlag som binder KJ till brottet, förutom en mindre mängd blod någonstans i hans bil(?) som kan ha kommit dit av andra orsaker än mord. Det håller inte och presenteras inget nytt i denna vecka är jag ytterst tveksam till om han sitter fortsatt häktad i nästa månad.
Det är viktigt att DU som vet någonting om detta fruktansvärda brott meddelar polisen om detta så fort som möjligt, du kan vara anonym. Tänk på att ALLA iakttagelser kring dagarna 4-5 maj är av intresse för utredningen samt att DINA iakttagelser kan vara en viktig pusselbit som utredningen saknar och som därmed gör att detta brott kan klaras upp.
Jag är helt övertygad att någon som följer tråden sitter på information som polisen ännu inte har tillgång till. Varför väljer du att hålla tyst?
Ni andra som fortsätter med era spekulationer kring KJ's olika diagnoser som på något konstigt sätt skulle ha en orsak till denna morbida lek (ja, lek, personen som har gjort detta njuter av uppmärksamheten i media och här inne) som utspelar sig i Boden för tillfället, en lek som bara polisen kan stoppa. Mordplatsen måste hittas, det är den viktigaste ledtråden som ännu saknas...
Om det inte hittar mer spår som binder KJ till brottet så måste de släppa honom förr eller senare, vad säger NI då?