2013-06-06, 19:57
Medlem
En tanke.

Styckningen kan jag se som en rationell handling, men valet av platsen och sättet delarna närmast verkar vara utslängda på, njaa...
En tänkbar anledning till detta kan ju vara att gm hade bråttom, riktigt bråttom.
Att istället åka ut i storskogen för att göra sig av med problemet ordentligt, den tiden fanns helt enkelt inte.
Citera
2013-06-06, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minutvisaren
Utskrift TV3 Efterlyst, 2013-06-05, pastebin.com

Hasse Aro:

Inslag med speakerröst:

(min fetning)

Efterlyst slarvar: 22-åringen blev inte alls placerad på Öjebyn "i och med omhäktningen". Han flyttades dit redan innan häktningsförhandlingen.

han blev placerad där timmar efter den FÖRSTA häktningsförhandlingen.
Citera
2013-06-06, 20:04
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Ser ut som ett blodigt avtryck bredvid tygstycket eller vad det är.

Jag var där för en sju-tio dagar sedan och mejlade ett tips om detta till farbror blå när jag kom hem. Både det uppbrutna fönstret och luckan, samt byggplasten och maskeringsnätet på bilden.

De har nu haft tid på sig att åka dit och kolla om de orkat. Själv rörde jag inte i någonting, tog bara kortet eftersom jag tyckte det hela såg lite suspekt ut och ungefär som jag i mitt inre föreställt mig en styckningsplats. Ska någon stycka borde det vara i ett hus eller på ett underlag av trä. Parkerar man bilen på avstickaren intill så kan man även arbeta i mörker om man känner för det eftersom bilens strålkastare med lätthet lyser upp denna plats. Dessutom är golvet max 7-8 m från den lilla skogsbilvägen så gm hade inte behövt dra kroppen speciellt långt.
Citera
2013-06-06, 20:05
Medlem
Minutvisarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pruttochbajs

Ja, redan den 27 maj. Det var min minnesbild också, men jag hittade ingen källa. Tack för info.
Citera
2013-06-06, 20:10
Medlem
piassavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Svårt att se vad det är, är det en presenning (med något turkost tryck), eller ett segel, eller vad?

Det vita ser ut som ensilageplast (dvs. plasten som man slår runt de fuktigare storbalarna, för eventuella undrande stadsbor).
Citera
2013-06-06, 20:10
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Jag var där för en sju-tio dagar sedan och mejlade ett tips om detta till farbror blå när jag kom hem. Både det uppbrutna fönstret och luckan, samt byggplasten och maskeringsnätet på bilden.

De har nu haft tid på sig att åka dit och kolla om de orkat. Själv rörde jag inte i någonting, tog bara kortet eftersom jag tyckte det hela såg lite suspekt ut och ungefär som jag i mitt inre föreställt mig en styckningsplats. Ska någon stycka borde det vara i ett hus eller på ett underlag av trä. Parkerar man bilen på avstickaren intill så kan man även arbeta i mörker om man känner för det eftersom bilens strålkastare med lätthet lyser upp denna plats. Dessutom är golvet max 7-8 m från den lilla skogsbilvägen så gm hade inte behövt dra kroppen speciellt långt.
En styckning lämnar andra spår än vad du fotograferade.
Citera
2013-06-06, 20:12
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pruttochbajs

Efter förhandlingen, men de uppgav ju hans vistelseplats till Öjebyn i samband med att de lämnade in begäran om häktning.
Citera
2013-06-06, 20:13
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Efter förhandlingen, men de uppgav ju hans vistelseplats till Öjebyn i samband med att de lämnade in begäran om häktning.
Begäran om omhäktning.
Citera
2013-06-06, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj

pratar du om första eller andra häktningsförhandligen?
Citera
2013-06-06, 20:20
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
En styckning lämnar andra spår än vad du fotograferade.

Det tror jag också, men det var både svart plast och byggplast i maskeringsnätet. Dessutom spöregnade det 2-3 dagar mellan 4/5 tills jag var där. Det är framförallt läget och möjligheterna med billysen och annat som jag tyckte kändes rätt. Platsen skickar med säkerhet signaler till Sävastmasten.
Citera
2013-06-06, 20:21
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Citat:Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
http://www.kuriren.nu/nyheter/?articleid=6860531
Är det en svart VW Golf?
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Jo jag tror det
Typ 5? Eller kanske en Passat Variant?
Brukar det eldas mycket bilar i Luleå?
Citera
2013-06-06, 20:24
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piassava
Det vita ser ut som ensilageplast (dvs. plasten som man slår runt de fuktigare storbalarna, för eventuella undrande stadsbor).

Antingen det eller gammalt maskeringsnät för vinterförhållande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in