2013-06-23, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Men, då lutar jag åt att GM är mer stolt över sitt verk och troligen skulle en sån dårfink erkänna, med ett nöjt leende på läpparna.
Då tror jag mer på att GM sitter och tycker att han omöjlig att få fälld, kommer aldrig att erkänna om han inte blir överbevisad, han tycker att han har lurat alla med råge och är stolt över sin bedrift. Tror han spridit ut delarna för att vara säker på att de ska hittas. Varför lägga dem så öppet annars? Säkert ville han varit med när de hittas för att se reaktioner.
Citera
2013-06-23, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Det där med arrangera och symboler är obekräftade uppgifter från löpsedelskåta journalister och inte fakta från polis/åklagare.

Åklagaren sa att det kunde uppfattas som någon form av rituell akt.
Citera
2013-06-23, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda

minns du var du sett det?
Citera
2013-06-23, 17:28
Medlem
MrFolds avatar
Citat:

Det har åklagaren DEFINITIVT inte sagt i något officiellt sammanhang. Åklagaren har inte bekräftat något annat än att offret avlidit till följd av eggvasst våld mot kroppen.
Citera
2013-06-23, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gileas
minns du var du sett det?

Jo jag tror,,obs tror
, det var vid en av presskonferenserna då journalister efter själva konferensen kunde intervjua åklagare och polis. Det var den äldre av de två åklagarna....... Tror jag!
Citera
2013-06-23, 17:33
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jag tror inte Aftonbladets poliskälla är åklagaren.
Citat:
När Missing People hittade 20-åringa Vatchareeya Bangsuans kroppsdelar i en ödestuga var delarna placerade på ett sätt som av polisen uppfattas som rituellt.

Det uppger en poliskälla för Aftonbladet.

– Det är svårt att svara på varför, men gärningsmannen hade arrangerat platsen och lagt delarna på ett speciellt sätt.
Citera
2013-06-23, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Det har åklagaren DEFINITIVT inte sagt i något officiellt sammanhang. Åklagaren har inte bekräftat något annat än att offret avlidit till följd av eggvasst våld mot kroppen.

Det har de visst det, de har t o m sagt att hon dog av två stick men att hon också hade sju ytterligare sår, rispningar, samt vilken vinkel det eggvassa föremålet ungefär hade.
Citera
2013-06-23, 17:39
Medlem
Citat:
Det har de visst det, de har t o m sagt att hon dog av två stick men att hon också hade sju ytterligare sår, rispningar, samt vilken vinkel det eggvassa föremålet ungefär hade.
Du juger.
Citera
2013-06-23, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Om vi lämnar satanisterna som sådana i fred för en stund, vad kan menas med det här, i vilket speciellt syfte kan kroppsdelarna ha placerats?

Polisen vill inte officiellt bekräfta att mordet har vad som förefaller vara rituella inslag, men en källa med *insyn i utredningen säger att kroppsdelarna var placerade på ett sådant sätt att man uppfattar det som om placeringen har gjorts med ett speciellt syfte.

http://www.aftonbladet.se/incoming/article16844909.ab

Altare, offer, åkallan, osv., vad kan syftet ha varit, kan vi skönja det så tror jag att vi hittat en tåt att dra i.

http://www.kuriren.nu/nyheter/defaul...icleid=6849544
/../De första fynden i ödehuset var som sagt arrangerade, men inte de som hittades längre bort i skogen. Dessutom saknas det enligt polisen fortfarande vissa kroppsdelar som inte tycks finnas i samma område.

Tror du att gärningsmannen har tänkt till med arrangemanget?

- Åtminstone i början, sedan överger han väl den tanken vad det verkar som. Han gör ju inga försök att dölja det. Det är mer: "se mig, se mig, se vad jag kan". Det hela verkar väldigt kaotiskt på något sätt."

kanske är nått sånt dom tänker iom att kroppsdelarna kan ha varit "arrangerade"
Citera
2013-06-23, 17:44
Medlem
Beatass avatar
" Polisen: Det kan vara ett ritualmord"

http://www.expressen.se/nyheter/polisen-det-kan-vara-ett-ritualmord/
Citera
2013-06-23, 17:46
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wille0Walle
Du juger.
Nä, att hon avled av ett eggvasst föremål med en eggvinkel på 20-40 grader varav två av huggen varit var för sig dödande är väl ändå några av de uppgifter man faktiskt gått ut med?
Citera
2013-06-23, 17:53
Medlem
MrFolds avatar
Nej nu tänker jag fan inte tillåta att några trådsanningar skapas här. Jag har inget minne av att åklagaren uttalat sig om antalet hugg mot kroppen. När hon citerades i Expressen i samband med första omhäktningen sa hon:

Citat:
Det preliminära obduktionsresultatet visar att hon avlidit till följd av skarpt våld mot vitala delar, det vill säga stickskador som orsakats av en annan person, säger Ulrika Schönbeck.

Allting annat hävdar jag är rykten och inofficiella källor. Ska du påstå något mer dapravda så får du visa upp minst en artikel som styrker saken. Annars är du bara ännu en av trådens guldfiskar som orsakar förvirring för att ni inte kan hålla isär olika fakta och vad vi säkert vet resp. vad som är obekräftat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in