2013-06-09, 01:28
Medlem
Chirpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plogbil
För 100:e gången,bilen på nsd sida ÄR metallic!

Dom som försvaret brukar/brukade ha var en vanlig solid mörkblå färg,inte alls lik denna.

Fick en fågel via PM som inte höll med och som inte ville bli sammankopplad med sitt nick och var hen jobbar.
Hen hade i alla fall bemödat sig med att göra denna jämförelse.

bayimg.com/JAnFkAaEc

Personligen tycker jag "inte alls lik" är felaktigt påstående.
Det är inte exakt samma färgton på bilderna men det beror nog mest på belysning och vitbalans.
Senast redigerad av Chirpa 2013-06-09 kl. 01:35.
Citera
2013-06-09, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chirpa
Fick en fågel via PM som inte höll med och som inte ville bli sammankopplad med sitt nick och var hen jobbar.

bayimg.com/JAnFkAaEc

Okej kan hålla med att det var lite överdrivet.

För en icke bilkunnig så ser bägge likadana ut men om man kan bilar så är det stor skillnad,särskilt irl.
Citera
2013-06-09, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akinator
Lyktan har media kollat upp, men ej skrivit om.
Min tolkning av det är att man fått veta var den kommer från och avskriver den som oviktig just nu. Sannolikt från familjen, alltså.

Då är jag med, verkar iaf för mig märkligt att familjen sätter ut en gravlykta och framförallt mamman som är buddist, i sådant fall måste det vara plastpappan eller någon familjevän.

Men varför sätter man ut en gravlykta för att någon är försvunnen, det har jag aldrig någonsin hört talas om eller läst om. Iaf väldigt märkligt.
Citera
2013-06-09, 01:42
Medlem
sonny crockets avatar
Citat:

bayimg.com/JAnFkAaEc

Det är inte exakt samma färgton på bilderna men det beror nog mest på belysning och vitbalans.

Bilen till höger har inget galler bakom baksätet. Samma modell kanske men troligen inte samma bil.
Citera
2013-06-09, 01:43
Medlem
Chirpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plogbil
Okej kan hålla med att det var lite överdrivet.

För en icke bilkunnig så ser bägge likadana ut men om man kan bilar så är det stor skillnad,särskilt irl.

Så syn- och färgupplevelse påverkas av vilka teoretiska och praktiska kunskaper man har kring fordon?

Jag lägger i alla fall ner diskussionen nu. Övriga trådföljare får jämföra själva.
Tror tyvärr aldrig vi kommer få veta vilken bil det handlade om och varför.
Citera
2013-06-09, 01:46
Medlem
DocWatsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Då är jag med, verkar iaf för mig märkligt att familjen sätter ut en gravlykta och framförallt mamman som är buddist, i sådant fall måste det vara plastpappan eller någon familjevän.

Men varför sätter man ut en gravlykta för att någon är försvunnen, det har jag aldrig någonsin hört talas om eller läst om. Iaf väldigt märkligt.

Vad menar du med UG1 och UG2? Antar att du menar FP1 och FP2...
Är du säker att lyktan var där innan något fynd hade gjorts? Källa?

Familjen hade någon typ av buddistisk ceremoni där i trakten av ödehuset efter att fynden hade gjorts. Sen var ju han Yng*e, gubben som pratade om sorgen och som utgav sig för att vara en väldigt nära vän till VB, där vid huset med NSD.
Citera
2013-06-09, 02:00
Medlem
Citat:
Så syn- och färgupplevelse påverkas av vilka teoretiska och praktiska kunskaper man har kring fordon?

Ja det finns ju flera olika färger av samma färg,det finns det ju med dom flesta bilfärger.
En del kanske bara säger "ja men den var blå",och sen finns det 4-5 olika blåfärger att välja på.
En som kan och är intresserad av bilar ser ju saken på ett annat sätt när h*n ser en bil,h*n ser exakt vilken sorts färg det är och vilken kaross osv bilen har medan en oinsatt kan säga att det var en blå bil bara.

Jaja här är två stycken som visar skillnaden,som är rätt stor.
Och ja jag vet att det är en volvo men detta är militärens blåa färg som dom oftast hade:
http://cdn.blocket.com/static/2/images_full/53/5396421321.jpg

http://cdn.blocket.com/static/2/images_full/19/1931249461.jpg
Citera
2013-06-09, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DocWatson

Familjen hade någon typ av buddistisk ceremoni där i trakten av ödehuset efter att fynden hade gjorts. Sen var ju han Yng*e, gubben som pratade om sorgen och som utgav sig för att vara en väldigt nära vän till VB, där vid huset med NSD.

Det var en gravlykta som sattes ut mellan Uggle*atan 4 (VB's bostad) och Uggle*atan 2 veckan efter VB hade försvunnit, den hade också en ros fastsatt vid lyktan. Det har inget med FP1 och FP2 utan jag förkortade Uggel*atan med UG.
Senast redigerad av ToZon 2013-06-09 kl. 02:08.
Citera
2013-06-09, 02:04
Medlem
Citat:

Tror att UG är = Ugglegatan, VB bodde på Ugglegatan
Citera
2013-06-09, 02:07
Medlem
Citat:

Kan komplettera med min post då den 11 maj.

"Har någon en förklaring till detta olustiga jag fått till mig.

Mellan husen Ugglegatan 4 och Ugglegatan 2, på en gräsremsa har det 1-3 dagar sedan satts upp en svart gravlykta samt en röd blomma (ros eller liknande) och den fanns enligt annan iaktagelse kvar idag ca 18 tiden. Källan är 100% säker samt även iaktagelsen ca 18-tiden ikväll.

Är det nåt freak som är bisarr ????" //
Citera
2013-06-09, 02:10
Medlem
Citat:
Jag har lite svårt att släppa två saker som gör mig brydd,

1. Gravlyktan mellan UG4 och UG2 som sattes dit veckan efter försvinnandet. (6-10 maj). Den kan ju ha en förklaring men jag har inte hittat någon ännu, om mordet/styckningen är bisarr och kanske har rituella inslag så varför skulle inte lyktan ingå i någon sjuk böjelse.

2. Sista mobilsignalen sävastmasten, det kom i flödet när söken startade och samtidigt MPS klev in i söken. Har inte hört mer från polisen om den signalen men söken koncentrerades mycket på området mellan Åberget och Sävast så det måste haft bärighet. Hur och varför "sista" signalen kommer från den masten är iaf oklart.

Kan inte frigöra mig från dessa två saker, de kanske inte har ett dugg betydelse eller värde i sammanhanget men de finns där från början. Kanske någon kan räta ut frågetecken med vettig teori.

Efter den brutala misshandeln av C*rl-Er*c Cedvand*r på Kortedala Torg i Gbg, så fylldes platsen med en mängd "gravlyktor" utan att gubben var vare sig död eller försvunnen. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14665446.ab

Din hangup på dessa lyktor är minst lika oförklarlig som själva företeelsen på ugglegatan. (UG)
Har läst inlägg efter inlägg om denna f-bannade lykta utan att någonsin förstå den stora mystiken kring det hela. Det är väl bara att inse att människor är olika och deras uttryck för djup sorg och saknad ter sig också olika.
Citera
2013-06-09, 02:17
Medlem
Citat:

Kollade lite vad man kunde få fram om gravlyktan. Det verkar ha varit en lykta och en blomma som placerades på en smal gräsremsa jämte en piskställning mellan gavlarna på Ugglegatan 2 och 4. Det verkar gå in en väg där som går till en parkering som verkar tillhöra 4. På en filmsnutt ser man att det finns inga alls fönster på gaveln till 2:an, möjligen är det samma på 4:an, i så fall kan man ha valt platsen för att inte bli sedd, inget fönster riktat mot platsen.
När lyktan sattes ut var det inga andra än mördaren och eventuella medhjälpare som kunde veta att hon var död och visst skulle det kunna vara någon slump, men man ser ju aldrig några gravlyktor på en sådan plats vid något hus, så det verkar mycket märkligt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in