Citat:
Ursprungligen postat av
ToZon
Då är jag med, verkar iaf för mig märkligt att familjen sätter ut en gravlykta och framförallt mamman som är buddist, i sådant fall måste det vara plastpappan eller någon familjevän.
Men varför sätter man ut en gravlykta för att någon är försvunnen, det har jag aldrig någonsin hört talas om eller läst om. Iaf väldigt märkligt.
Kollade lite vad man kunde få fram om gravlyktan. Det verkar ha varit en lykta och en blomma som placerades på en smal gräsremsa jämte en piskställning mellan gavlarna på Ugglegatan 2 och 4. Det verkar gå in en väg där som går till en parkering som verkar tillhöra 4. På en filmsnutt ser man att det finns inga alls fönster på gaveln till 2:an, möjligen är det samma på 4:an, i så fall kan man ha valt platsen för att inte bli sedd, inget fönster riktat mot platsen.
När lyktan sattes ut var det inga andra än mördaren och eventuella medhjälpare som kunde veta att hon var död och visst skulle det kunna vara någon slump, men man ser ju aldrig några gravlyktor på en sådan plats vid något hus, så det verkar mycket märkligt