2013-06-09, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plogbil
Ja en sån modell är det på nsd´s bild,men den på parkeringen är en annan färg.
jo den är inte metallic blå på nsd bilden
Citera
2013-06-09, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chirpa
Så samtidigt som random snubbe fastnat för din sexistiskt stereotypa beskrivning av VB och har ihjäl henne så har KJ, galen av svartsjuka, ihjäl henne från andra hållet. Exakt samtidigt! Och sen tiger han som muren om det under förhör för att han vill skydda den helt okända människan som han blev galet svartsjuk på!
Absolut! Mycket troligt! Kanske den mest troliga teorin på 2000 sidor faktiskt!

Vill man missförstå så gör man givetvis det. Jag menar ju (enl denna teori) att KJ har varit delaktig i dödandet och om man inte kan se det som ett incitament för att inte tala med polisen så vet jag inte vad jag skall säga..
Vad som var sexistiskt med att VB var från Thailand, ung o söt vet förstår jag inte heller.
Citera
2013-06-09, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rammstein74

Bägge är metallic men nsd är mörkblå och blocket är fjordblå.
Citera
2013-06-09, 00:51
Medlem
Chirpas avatar
Citat:
http://www.blocket.se/gallivare/VW_Passat_1_9_TDI_47295877.htm?ca=1_7&w=1
den bilen liknar den blåa passaten passar in på baklysena

Citat:

Noterade igår att det var samma modell och färg som försvaret har i något inlägg.
D.v.s mörkblå, ej metalic, samt från ca år 2000.
Det där med att NSD maskar skyltarna är ju lite konspiratoriskt när det gäller den blå pasaten eftersom det (som redan tagits upp) max skulle skymta någon millimeter av en sifra. Däremot så är den siffran gul (Kungens bil) så blir det ju lättare att känna igen, så kanske därför den är maskad vit?
Tittar man noga på bilden så nog är den maskad alltid! Undrar om den var det när artikeln först publicerades eller om den blev det nu när NSD skrev den nya artikeln?

Är det ingen som bor i närheten som vet vilka bilar som brukar vara parkerade där?
Den vita ser ju ut att vara där tillfälligt p.g.a att den inte står i en ruta.
På bilden från NSD ser det ju dessutom ut som att bilarna till höger står vid en stolpe där det hänger motorvärmarkablar så det kanske inte är en plats man väljer om man inte bor där och bara vill "låna" en hyrd P-plats? Återstår då återigen bara den mörkblå pasaten. Ingen som vet om den kanske rent av står kvar där?
Citera
2013-06-09, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chirpa
Noterade igår att det var samma modell och färg som försvaret har i något inlägg.
D.v.s mörkblå, ej metalic, samt från ca år 2000.

För 100:e gången,bilen på nsd sida ÄR metallic!

Dom som försvaret brukar/brukade ha var en vanlig solid mörkblå färg,inte alls lik denna.
Citera
2013-06-09, 00:59
Bannlyst
Om någon har en gammal pappers-NSD i pappersinsamlingen borde det gå att få den omaskade bilden.
Annars går det att beställa gamla nummer...
Citera
2013-06-09, 01:03
Medlem
från vilket datum ska pappers nsd vara
Citera
2013-06-09, 01:09
Medlem
DocWatsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akinator
Om någon har en gammal pappers-NSD i pappersinsamlingen borde det gå att få den omaskade bilden.
Annars går det att beställa gamla nummer...

Tror nog det är kutym att maska plåtarna i såna här ärenden. Betvivlar att ni hittar något registreringsnummer i nån gammal pappers-NSD.
Citera
2013-06-09, 01:10
Medlem
Jag har lite svårt att släppa två saker som gör mig brydd,

1. Gravlyktan mellan UG4 och UG2 som sattes dit veckan efter försvinnandet. (6-10 maj). Den kan ju ha en förklaring men jag har inte hittat någon ännu, om mordet/styckningen är bisarr och kanske har rituella inslag så varför skulle inte lyktan ingå i någon sjuk böjelse.

2. Sista mobilsignalen sävastmasten, det kom i flödet när söken startade och samtidigt MPS klev in i söken. Har inte hört mer från polisen om den signalen men söken koncentrerades mycket på området mellan Åberget och Sävast så det måste haft bärighet. Hur och varför "sista" signalen kommer från den masten är iaf oklart.

Kan inte frigöra mig från dessa två saker, de kanske inte har ett dugg betydelse eller värde i sammanhanget men de finns där från början. Kanske någon kan räta ut frågetecken med vettig teori.
Citera
2013-06-09, 01:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Jag har lite svårt att släppa två saker som gör mig brydd,

1. Gravlyktan mellan UG4 och UG2 som sattes dit veckan efter försvinnandet. (6-10 maj). Den kan ju ha en förklaring men jag har inte hittat någon ännu, om mordet/styckningen är bisarr och kanske har rituella inslag så varför skulle inte lyktan ingå i någon sjuk böjelse.

2. Sista mobilsignalen sävastmasten, det kom i flödet när söken startade och samtidigt MPS klev in i söken. Har inte hört mer från polisen om den signalen men söken koncentrerades mycket på området mellan Åberget och Sävast så det måste haft bärighet. Hur och varför "sista" signalen kommer från den masten är iaf oklart.

Kan inte frigöra mig från dessa två saker, de kanske inte har ett dugg betydelse eller värde i sammanhanget men de finns där från början. Kanske någon kan räta ut frågetecken med vettig teori.

Lyktan har media kollat upp, men ej skrivit om.
Min tolkning av det är att man fått veta var den kommer från och avskriver den som oviktig just nu. Sannolikt från familjen, alltså.
Citera
2013-06-09, 01:13
Bannlyst
Har någon tagit sig för att kolla Airsoft-gängets familjebilar?
Citera
2013-06-09, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akinator
Har någon tagit sig för att kolla Airsoft-gängets familjebilar?

Problemet är väl att ingen riktigt vet vilka som ingår i KJ:s "team". Att de skulle vara direkt inblandade är fortfarande en rätt långsökt teori.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in