2013-05-22, 16:20
Medlem
http://tv.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/live/article1244.ab

Aftonbladet sänder från Boden. Eller sänder något som har med detta att göra iaf.
Citera
2013-05-22, 16:20
Medlem
KiaWs avatar
OT/chat raderat.

Håll reda på vad topic är, vill man diskutera ev.sammanfattningar eller småprata med andra tråddeltagare föreslås PM, i tråden är det OT.

/Mod
Citera
2013-05-22, 16:21
Medlem
SmartSkalles avatar
Som några varit inne på tidigare så använde mördaren "gula huset" som första panikgömma för att efterföljande dag/dagarna hitta ett bättre slutförvar...vilken helt logiskt låg ett hundratal meter bakom stugan.
Han hann/vågade inte flytta de sista resterna...därav är han totalt körd och borde just nu sitta i förhör...
Citera
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rarreh
Varför skulle han då stycka henne?

Att släpa upp en hel död människa i detta område är inte det lättaste. Om det kan vara platsen jag tänker mig med grillplats och allt så är det fri sikt ner i detta "stup". Antingen drog han in henne i några buskar och kapade henne där eller så lyckades han få upp henne lite halvvägs till den grop där man hittade större delen av kroppen. Bilen stod antagligen parkerad högst upp på berget
Citera
Medlem
Hemliga svenska rum- om boden Kunskapskanalen NU
Citera
2013-05-22, 16:23
Medlem
Ni som snackar om att det ska vara MB som är inblandad .. Äger han en Nissan Navara alls då ?
Citera
Medlem
Sockerarters avatar
Polisen på Aftonbladet sade något liknande precis i livesändningen:

"Just nu inväntar vi krim och rättsläkaren. Vi får se om någon av de kommer."

Är det inte deras jobb, de kan väl knappast utebli.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minutvisaren
Det blir intressant att höra mer om exakt vilka kroppsdelar som var placerade var. Någonstans läste jag att det skulle vara "händerna" som återfanns i ödehuset. Om huvudet låg i gropen så verkar ju inte GM vara särskilt angelägen om att försvåra identifieringen. Men snart hålls ju presskonferensen så det kanske klarnar. Undrar om gropen har varit orörd av GM sen kroppen/likdelarna dumpades där (om det stämmer som sägs i t ex AB), eller om GM har varit där i efterhand om flyttat på t ex händerna?

Med dagens dna teknik så behövs inget huvud som exempel. Man identifierar likdelar och är de såpass vitala eller skulle ge sådan skada att människan inte lever så fastställs det utan t.ex. ett huvud.

Om man som exempel hittar bara ben och armar men ej övriga kroppen så kan man med ytterst stor vishet säga att personen är död, dock så blir dödsorsaken obesvarad.
Citera
2013-05-22, 16:24
Medlem
[quote=Quarrel]Jag ser inga blodfläckar. Aftonbladets bild[/QUOTE

Med risk för och bli tjatig. Polisen dementerade det med blodet ganska omgående igår. Du (Q) verkar ha koll, så jag tror nog, att du också såg det igår. Tyvärr, minns jag inte vilken blaska som det stod i.
Citera
2013-05-22, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartSkalle
Som några varit inne på tidigare så använde mördaren "gula huset" som första panikgömma för att efterföljande dag/dagarna hitta ett bättre slutförvar...vilken helt logiskt låg ett hundratal meter bakom stugan.
Han hann/vågade inte flytta de sista resterna...därav är han totalt körd och borde just nu sitta i förhör...

Ja samtidigt hade han med viss sannolikhet en styckningsplats att rengöra och risk för husrannsakan när som helst...det skapar nog en viss stress
Citera
Medlem
tjackkurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah
Hemliga svenska rum- om boden Kunskapskanalen NU

På 2an
Citera
Medlem
fingercuffss avatar
Jag har svårt att tro att någon annan än KJ har gjort detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in