2013-06-03, 22:47
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
KJ är huvudman och inte hans föräldrar. De kan inte söka god man. Det måste han själv göra då han är myndig. God mannen är endast rådgivande i ekonomiska frågor samt sörja för person. Huvudmannen bestämmer sjäkv om han vill ta rådet eller ej. God mannen har ingenting med försvarare att göra.

Har du däremot förvaltare så är det den som är ansvarig för ekonomin och sörjande för person. Kan dock inte besluta om försvarare. Det avgör tingsrätten

Suck!!

Tror du att KJ är så pass klar i skallen att han kan skilja på fantasi och verklighet?

Det finns skäl till varför man som förälder agerar i vissa lägen och jag skulle inte ens komma på tanken att lägga in en ansökan om att bli god man för något av mina barn om det inte fanns allvarliga brister i dennes sätt att hantera sitt förhållande till samhället.

Uppenbarligen har KJ,s föräldrar haft den oron att han inte fullt ut fungerar som vi andra.
Citera
2013-06-03, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Om presenningen har med fallet att göra kan jag tänka mig att den använts i huset, på golvet, VB kropp hängande i taket.

EDIT;Har vi några uppgifter på att KJ har jagat, pappan kanske gör, kanske har KJ sett hur man gör med älg och annat när man styckar.

benen var ju uppspikade nyss? hänger de i taket igen?
Citera
2013-06-03, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kan man inte skicka ett anonymt brev i så fall, varför riskera att upptäckas, nej, det där tror jag inte på, för korkat.
Du får väl brevväxla med GM den dagen han blir dömd och fråga hur han tänkt med allt detta..
Varför inte strypa offret och sätta en sandsäck runt foten och släppa kroppen i den djupa kraftverks dammen..hade aldrig hittats då.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robinhoodson
Anhöriga kan söka som godman till sina barn/föräldrar och TR gör utredning om det är motiverat och ska beviljas

Inte utan personens samtycke ( underskrift) .. Om personen i fråga är myndig ålder

Läkarintyg ska bifogas.

På samma ansökan kan man skriva in förslag på VEM man vill ska bli ens
godman.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
De sju huggen/rispningarna var nog en skiss på hur han skulle stycka VB

Huvud med torso, två armar, två händer, två ben.

var det inte 9 hugg?
Citera
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zzzzz99999
Vad menar du
med resande ??
elitidrottare ?? ((kanske en sammanblandning http://www.eliteprospects.com/player.php?player=54 ))

Han fungerar som simtränare numera. Bl a varit Sundsvall och Älvsbyn.
Citera
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
Det mesta talar ju för att rätt man sitter häktad, inte så mkt att säga där. Nu med blod funnet i hans bil.
En sak jag funderar lite på är ändå varför gömma vissa kroppsdelar så öppet , en anledning är just för att de ska hittas. Men inte händerna för de kan bära spår från mördaren, det är nåt som han tänkt på tydligen eller bara ren tur att de inte funnits.

Men om vi säger att han tänkt på att de inte får hittas varför har han då vart klumpig och lämna spår i bilen? Jag vet ren spekulation från min sida , men ändå intreesant att fundera på.

Det finns skrymslen i ett fordon som är svåra att tvätta rent: blodspår kan finnas vid skruvfästen, i plåtveck, i textilmattor etc. Dessutom kan det ha varit en transportsäck man varit omedveten om att den läckt.

GM kan ha varit mycket noggrann i precis allt men ändå missat just detta.
Citera
2013-06-03, 22:50
Medlem
niczs avatar
Har sökt men kan inte hitta vars informationen om att han sitter på rättspsyk i Öjebyn kommer ifrån. Någon som vet vem som delgett tidningarna detta?
Citera
2013-06-03, 22:50
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsbabykills
benen var ju uppspikade nyss? hänger de i taket igen?

Vem har sagt att benen var uppspikade, det har jag missat i så fall?
Citera
2013-06-03, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Inte utan personens samtycke ( underskrift) .. Om personen i fråga är myndig ålder

Läkarintyg ska bifogas.

På samma ansökan kan man skriva in förslag på VEM man vill ska bli ens
godman.
Min polares farsa blev dement..kunde inte sköta ekonomin. Min polar kontaktade kommunen om råd och fick veta att han skulle kontakta TR som senare gjorde bedömningen att en godman skulle utses för att sköta polarens farsas ekonomi.
HUR har du tänkt att en dement person ska kunna godkänna något som han inte begriper??
Citera
2013-06-03, 22:52
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Om jag postar detta..kan vi sluta diskutera om God mans rättigheter eller inte?

God man och förvaltare
/.../

http://www.domstol.se/Familj/God-man-och-forvaltare/
I det aktuella fallet gäller följande:
https://www.flashback.org/sp43596082
Senast redigerad av letsdoit 2013-06-03 kl. 23:03.
Citera
2013-06-03, 22:53
Medlem
Myztifys avatar
Vad det beträffar styckningen är det ju ganska intressant om den är gjord på ett anatomiskt sätt eller bara med kniv/såg eller yxa på chansartade ställen. Det är ju inte omöjligt att stycka utan såg om man tar varje del vid leder. Tror inte att någon som inte varit med och skurit ner ett djur (läs jakt) klarar att dela en kropp vid lederna. Detta skulle i så fall tyda på ganska mycket mer blod/vätska när muskler delas än när man tar det i naturliga hinnor. Så som någon var inne på, har denna häktade gentleman någon erfarenhet av jakt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in