2013-06-01, 23:16
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av succubusan
Vet man vem som fick smset av VB och vad det var hon var irriterad över?
Nej, det är något som polisen håller inne med.
Citera
2013-06-01, 23:17
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Om det skulle vara flera inblandade så har man väl kommit överens om vad var och en ska säga, alt, att mt ska täcka upp för tiden fr o m hämtningen och framåt. - Mycket vore vunnet om innehållet i sms:et kring 18:40 var känt. - Befann sig mt då i VB:s sällskap? - Det är sagt att ungefär tio signaler från VB:s mobil har kunnat spåras; man har tagit in mobiler, osv. Här vore också intressant att veta vad dessa signaler stod för: samtal, sms... till vem?

Det brukar vara svårt nog för härdade kriminella att få ihop historierna utan att någon vinglar till det på något sätt, och både KJ eller de han umgås med verkar vara ganska omogna så jag har svårt att tänka att de skulle fixa en sån grej. Vi lär inte få veta något om sms:en/samtalen förrän fuppen är ute kan jag tro
Citera
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Citat:Ursprungligen postat av henkess
Så KJ "troligen" mördade VB. Och bette sig helt normalt då han var med sin farsa.
För att inte göra hans farsa misstänksam.
Verkar som en iskall kille i så fall.
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Likaså när han var med MPS och på spelen den 11/5,
Man kan ju undra hur KJ betedde sig under tiden han hade span på sig.
Jag skulle tro att de hade hopp om att han skulle leda dom till kroppen. Vilket han iofs gjorde när han besökte det gula huset. Men polisen verkar ha missat det.
Citera
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
Det är väl ganska vanligt att man ändrar sig under rättegången, men då får man väl hoppas att åklagaren är fiffig nog att ta upp att han sagt det i förhör annars är det väl det som sägs i rätten man ska utgå från? Alltså om åklagaren inte tar upp just att han sagt si eller så i förhör?

Nej det krävs att man lider av en allvarlig psykisk störning. Inte att man är psykiskt sjuk.

Nja, dom ändrar sig i förhör då det läggs fram bevis emot dom det är väl mest vanligt.
Och det är en sån sak som ökar misstanken om att personen är skyldig.
Det ska vara förhör utan minsta avvikelse och samma historia hela vägen då finns chansen om man tex inte har teknisk bevisning.

Sen MA han höll sig korrekt hela vägen även om dåren va helt sjuk i sin berättelse.
Schurrer valla bort sig helt.

Så börjar dom ändra sig ligger dom pyrt till. Åklagaren påpekar givetvis hur mycket ändringar som skett ifrån misstänkte.
Citera
2013-06-01, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av succubusan
Vet man vem som fick smset av VB och vad det var hon var irriterad över?
Nej, det är inte allmänt känt. Polisen vet. En snävare krets kring den det gäller vet, kanske - men inte tråden.
Rykten sprungna ur privata PM gör gällande att det handlar om MB
Citera
2013-06-01, 23:19
Medlem
succubusans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Nej, det är något som polisen håller inne med.

OK. Vore intressant att få veta innehållet och till vem osv.
Citera
2013-06-01, 23:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
Det är väl ganska vanligt att man ändrar sig under rättegången, men då får man väl hoppas att åklagaren är fiffig nog att ta upp att han sagt det i förhör annars är det väl det som sägs i rätten man ska utgå från? Alltså om åklagaren inte tar upp just att han sagt si eller så i förhör?

Nej det krävs att man lider av en allvarlig psykisk störning. Inte att man är psykiskt sjuk.

visst är fröken medveten om att ungefär 30 procent av dom som sitter på riksanstalt har en psykisk störning!! börja nu bara inte gorma om källa. jag kan fixa det, bara inte ikväll.
Citera
2013-06-01, 23:21
Medlem
Minutvisarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Likaså när han var med MPS och på spelen den 11/5,
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Jag skulle tro att de hade hopp om att han skulle leda dom till kroppen. Vilket han iofs gjorde när han besökte det gula huset. Men polisen verkar ha missat det.
När ska KJ ha besökt det gula huset? (förutom när han kan misstänkas ha placerat kroppsdelar där)
Citera
2013-06-01, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kattnatten
Fast om MGM säger att han är oskyldig så är det hans advokats jobb och skyldighet att också ha den ståndpunkten. Oavsett vad han kanske tror i det tysta. Vet du verkligen inte det eller spelar du?
Klart jag vet, men advokaten kan ju välja att hålla tyst mot media, men istället är han upprörd över yppandeförbudet och går ut och säger att han är riktigt säker att killen är oskyldig.
Citera
2013-06-01, 23:22
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa

Han passade väl på när det var helg och 90% av spanarna var hemma och deras övertid hade överskridit polisavtalets begränsningar. Antagligen utgick han/de från föräldrahemmet i Svartbyn där de inte hade någon fast spaning.
Citera
2013-06-01, 23:23
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Skulle en sommarstuga vara svårare att rengöra än en lägenhet? I ett annat inlägg pekar du ut körkortsinnehav som normaliserande. Du kanske skulle fundera på om ondska kan ha med brottet att göra, psykopater gör vad tusan som faller dem in. De funderar inte på om det är rätt och fel, smart eller dumt. Psykopater tar sig rätten att göra saker, tills de blir upptäckta.

Ja jag vill nog påstå att sommarstugor är svårare att rengöra, oftast pga deras beskaffenhet.
Eftersom de flesta plötsligt kan beskriva KJ som efterbliven, outbildad, MÖP, sjuk i huvudet mm. mm., får man påminna att det inte varit värre än han lyckats ta ett körkort, vilket faller inom normen för normalt.
Och psykopater är väldigt skärpta kring att inte bli upptäckta och avslöjade, oerhört manipulativa. Mästare på att få offret att framstå som den skyldige.
Citera
2013-06-01, 23:24
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sleipner8
Å där stannar vi bandet en liten stund!
ADHD ADD och vissa former av autism ÄR mycket ärftligt!
Så det inte helt osannolikt att någon av föräldrarna och evt syskon lider av en mildare form av autism!

Men du, autism med mera leder inte till sådana här brott. Det krävs något mer, typ psykopati, det tror jag. Vissa autister kan stalka, kidnappa i sämsta fall, men det här är ju ett styckmord... autister har svårt att förstå andra, ibland, och blir ledsna om de får förklarat för sig att rättframhet eller annat gör att andra tycker att de betett sig illa...

KJ är en iskall kille, tror jag, som kommer att erkänna först när han blir ställd mot väggen, och det delar han med andra styckmördare. De behöver förstå att nu är de avslöjade, vägen är stängd, de är körda. Psykopater bryr sig inte om vad andra tycker och tänker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in