2013-06-01, 22:22
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Källa tack och ett svenskt styckmord blir bra här. Ta nu så många fall du hittar om familjer som hjälpt till i ett mord som det här. Du kan ta den tiden du behöver jag är mycket intresserad av detta.

Det är OT, vill du kan jag skapa tråd om det. jag är intresserad av detta fall. Med Styckmord tänker jag generellt då menar jag inte bara Sverige som du kanske förstår. Att det händer att anhöriga hjälper till i efterhand i grova brott, är som jag skrev inte ovanligt. Vill du tro på nått annat är det upp till dig.
Citera
2013-06-01, 22:22
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Har nån i tråden KJs vänlista från Facebook?
Citera
2013-06-01, 22:23
Moderator
OYs avatar
Jag tycker att det är misstänkt att KJ bil stod i ett garage hos föräldrarna. Varför ställa den där, borde inte föräldrarnas bild står där? En gammal skruttbil är inget att skydda mot väder och vind, jag tror att den var parkerad så därför att KJ behövde en dold plats att arbeta på. Jag tror att han städat bilen i det garaget.
Citera
2013-06-01, 22:24
Medlem
KJ har väl inte haft god man de senaste året/åren vad jag förstått av tidigare inlägg, han hade tydligen lärt sig att sköta sin ekonomi, dessförinnan var det hans pappa sägs det
Citera
2013-06-01, 22:24
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag tycker att det är misstänkt att KJ bil stod i ett garage hos föräldrarna. Varför ställa den där, borde inte föräldrarnas bild står där? En gammal skruttbil är inget att skydda mot väder och vind, jag tror att den var parkerad så därför att KJ behövde en dold plats att arbeta på. Jag tror att han städat bilen i det garaget.
Förklaringen kan vara att han höll sig undan från media och andra nyfikna.
Citera
2013-06-01, 22:25
Medlem
Var föräldrarna bortresta då brottet ägde rum?
Citera
2013-06-01, 22:25
Bannlyst
[quote=kattnatten|43725558]
Citat:
Ursprungligen postat av Money22

Nej, självklart inte. Ingen vet det, inte ens de själva. Det trodde jag sa sig själv. Men att anklaga folk, helt urskillningslöst och påstå att de inte gjort ett skit etc är bara löjligt. Det tycket jag också säger sig själv. Då är det inte längre spekulationer utan bs. De kan ha gjort för lite, de kan ha gjort allt de kunnat. Men att skriva som den andra personen gjorde, det var nog t o m fel av mig att bemöta, nivån var bottenskrap.

fakta är att deras son (som dom har haft extremt tight kontakt med, det har framkommit på denna tråd på flera sätt) är häktad på högsta sannolikhetsgrad för ett av det mest uppseendeväckande brotten sen , ja ja vet inte vad jag skall jämföra med....både stureplan och falun var annorlunda...jag anser nog att detta är det grovsta mordet sen tidigt nittiotal iaf...kanske ännu längre tillbaka...att du och andra katthoror inte köper det,,hmmm sorry..
Citera
2013-06-01, 22:26
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Var föräldrarna bortresta då brottet ägde rum?
KJ:s, ja, enligt en av mina fåglar.
Citera
2013-06-01, 22:27
Medlem
[quote=kattnatten|43725558]
Citat:

Nej, självklart inte. Ingen vet det, inte ens de själva. Det trodde jag sa sig själv. Men att anklaga folk, helt urskillningslöst och påstå att de inte gjort ett skit etc är bara löjligt. Det tycket jag också säger sig själv. Då är det inte längre spekulationer utan bs. De kan ha gjort för lite, de kan ha gjort allt de kunnat. Men att skriva som den andra personen gjorde, det var nog t o m fel av mig att bemöta, nivån var bottenskrap.

Alltså, jag kan inte släppa det här med hunden för jag kan inte förstå pappans agerande. Om han nu vet att sonen knappast är kapabel att klara sig själv, han har plågat djur sen barnsben, han är sjukligt intresserad av knivar och vapen osv. Det måste väl ringa en klocka??
Han kommer dit när KJ har dödat och styckat hunden och då tar han istället och städar undan. Han måste då ha insett att sonen var ordentligt sjuk. Då kontaktar man psykvården, hur gammal sonen nu än är.

Jag tycker det är ett väldigt arrogant beteende som tyder på kass empati med andra människor. Inklusive sonen. Fy!
Citera
2013-06-01, 22:28
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:

Alltså, jag kan inte släppa det här med hunden för jag kan inte förstå pappans agerande. Om han nu vet att sonen knappast är kapabel att klara sig själv, han har plågat djur sen barnsben, han är sjukligt intresserad av knivar och vapen osv. Det måste väl ringa en klocka??
Han kommer dit när KJ har dödat och styckat hunden och då tar han istället och städar undan. Han måste då ha insett att sonen var ordentligt sjuk. Då kontaktar man psykvården, hur gammal sonen nu än är.

Jag tycker det är väldigt
Åter igen. Källa på det fetade?
Senast redigerad av CattasBubbla 2013-06-01 kl. 22:36.
Citera
2013-06-01, 22:28
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Källa tack och ett svenskt styckmord blir bra här. Ta nu så många fall du hittar om familjer som hjälpt till i ett mord som det här. Du kan ta den tiden du behöver jag är mycket intresserad av detta.

Här, varsågod, läs och begrunda. Jag är inte insatt i fallet och känner således inte till hur det slutade, dock handlar det om misstanke om medhjälp till styckning, kompisar till den mordmisstänkte. Så lägg nu av med ditt fruktansvärda nonsenspladder.

Varför är det fel att misstänka det i fallet VB när man har misstänkt det i ett annat fall, svara nu, och tänk efter noga innan du harplar ur dig fler grodor.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article214799.ab
Citera
2013-06-01, 22:29
Medlem
sleipner8s avatar
[quote=pikespeak11|43725660]
Citat:
Ursprungligen postat av kattnatten

fakta är att deras son (som dom har haft extremt tight kontakt med, det har framkommit på denna tråd på flera sätt) är häktad på högsta sannolikhetsgrad för ett av det mest uppseendeväckande brotten sen , ja ja vet inte vad jag skall jämföra med....både stureplan och falun var annorlunda...jag anser nog att detta är det grovsta mordet sen tidigt nittiotal iaf...kanske ännu längre tillbaka...att du och andra katthoror inte köper det,,hmmm sorry..
Du låter otroligt bitter
Försök att vara lugn å saklig så får du bra svar tillbaka!
Du vet FB älskar när folk kommer med fakta och kan bevisa att faktat stämmer!
Så berätta gärna lugnt å sakligt vad du vet och hur du vet det!

EDIT: va är de för skit bugg när man ska citera???
Senast redigerad av sleipner8 2013-06-01 kl. 22:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in