2013-05-31, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Just_A_thieF
Att som polis inte höra personer som fäller sådana uttalanden innan den saknade är funnen mördad, och har en relation (tid. tränare) skulle vara direkt tjänstefel, alltså hade AN & MB saker att förklara.
Sedan är jag säker på att MB kunde berätta saker som förmodligen var av intresse för resten av utredningen, men det är av mindre betydelse i nuläget...

Hur vet du/ni att Polisen INTE har hört henne och hennes familj?
Citera
2013-05-31, 13:46
Medlem
Beatass avatar
Polisen " Analyssvar från SKL har lett till att misstankarna mot honom skärpts och han omhäktades på fredagen på sannolika skäl. Det handlar bland annat om fynd som gjorts i samband med en husrannsakan i mannens bostad och i fordon han haft tillgång till"
http://www.dn.se/nyheter/sverige/polisen-om-styckmordet-boden
Senast redigerad av Beatas 2013-05-31 kl. 13:50.
Citera
2013-05-31, 13:48
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Knepigt trams.

Polisen arbetade på bred front fram tills dna-analyserna kom. Det gjorde även blomkvistarna i tråden. Helt riktigt.
Senast redigerad av Cinnabar 2013-05-31 kl. 13:52.
Citera
2013-05-31, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Efter förhandlingen kommer man uttala sig från åklagarsidans håll.
Vad ska mediaadvokaten säga nu tro? Min klient är oskyldig eller man har inga bevis.
Nåväl som tur är har han yppandeförbud så man slipper ha försvarstalen i media.

det råder ju alltid delade meningar om försvarsadvokater men likförbannat så ingår ett försvar oavsett brott i vårt rättssystem. som sagt, tycka vad man vill men personligen brukar jag vela höra ALLAS versioner innan jag dömer någon hur uppenbart o logiskt det än må vara.
det kallas rättssäkerhet. oavsett vad alla TYCKER.
Citera
2013-05-31, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robinhoodson
Dom gör vad som behövs för att hålla den misstänkte..dom avslöjar inte mer än vad som är nödvändigt..När bevis kejan är klar så läggs det fram..allt för att hindra rykten som det blir på fb.
Är utb inom juridik...så jag vet en hel del..så jag vet varför åklagarna agerar som dom gör i detta fall..Men det verkar många muppar på fb inte fatta..
Spekulera vidare i fantasierna..

Hade de haft någon form av bevis vid den första häktningsförhandlingen hade de såklart lagt fram de bevis för åklagaren yrkade på sannolika skäl men fick inte genom det. Eller menar du på fullaste allvar att åklagaren yrkade på sannolika skäl men nöjde sig med skälig misstanke?
Citera
2013-05-31, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zebulah
Hur vet du/ni att Polisen INTE har hört henne och hennes familj?

Det var just det jag försökte få MB's lilla skyddsängel att förstå...

Självklart måste polisen ha hört både MB & AN, dock inte nödvändigtvis som misstänkta.
Citera
2013-05-31, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasse555
ditt sätt att försvara MB å co på gör mig misstänksam... vad vet du som inte vi andra vet? känns som att du döljer något om honom...

Vänd på frågan - vad vet Ni som vill att det skall vara MB som inte vi andra vet. Observera att trådsanningar är fullkomligt ointressanta
Citera
2013-05-31, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zebulah
Hade de haft någon form av bevis vid den första häktningsförhandlingen hade de såklart lagt fram de bevis för åklagaren yrkade på sannolika skäl men fick inte genom det. Eller menar du på fullaste allvar att åklagaren yrkade på sannolika skäl men nöjde sig med skälig misstanke?

Tror du bör ignorera allt robinhoddson skriver, ingen åklagare i Sverige skulle sätta sig under onödig tidspress ifall man hade bevis som gör att man kunde häkta på sannolika skäl på en gång...
Citera
2013-05-31, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klimatis
Jovisst, men en jävligt stor skillnad är att vi alla här gömmer oss bakom anonymitet. Tror inte att folk, även jag, skulle skriva en bråkdel under rätt identitet. AN skrev helt öppet.

Spelar ingen roll om man skriver öppet - att tycka illa om någon är fortfarande inta att hota någon och absolut inte straffbart på något sätt om än lite klumpigt och elakt. Det senare är inte heller straffbart i de allra flesta fall.
Citera
2013-05-31, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klimatis
Jovisst, men en jävligt stor skillnad är att vi alla här gömmer oss bakom anonymitet. Tror inte att folk, även jag, skulle skriva en bråkdel under rätt identitet. AN skrev helt öppet.

Fast du har väldigt rätt i en sak - hon vågade stå för vad hon tyckte vilket inte vi gör för det vi tycker här på Flashback
Citera
2013-05-31, 13:59
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Polisen arbetade på bred front fram tills dna-analyserna kom. Det gjorde även blomkvistarna i tråden. Helt riktigt.

Jämför du ditt eget flummande med polisens arbete? På fullt allvar? Kan du inte bemöta argument på annat vis än att fjolla dig med att skriva "knepigt trams" istället för att invända i sak?
Citera
2013-05-31, 14:00
Medlem
MrFolds avatar
Förhandling avslutad! Rätten har dragit sig tillbaka för överläggning. Blev alltså inte mer än knappa 30 minuters förhandling.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in