2013-05-25, 23:39
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodnsare
Är det bara jag som tänker att polisen vet så mycket mer än de berättar?
Haft span på honom innan de tog in han? Samt att han skulle väl inte vara kvar där om det inte fanns mer än nån magkänsla?

Känns som att det kommer en bomb snart om allt, eller så är polisen desperat och gör bort sig så otroligt mycket för att verka duktiga.

Vilket som så fattas väldigt mycket information om tidigare händelser mellan GM och VB.
Antar att de haft kontakt tidigare, att GM inte är okänd för VB.

Alla rykten om rituellt eller inte är också nått som polisen vet konkret, vad som saknas eller inte och har experter som undersöker allt kring det, borde dyka upp ny information imorgon eller så får KJ åka hem och de har gjort världens tabbe.

Ja, jag funderar på hoten sen innan som är anmälda. Om det nu skulle vara av gärningsmannen vem det nu än är, så är det en skandal som kommer fram.
Då skulle det innebära att man skulle kunna stoppat det här mordet om det är så att man inte tagit anmälan på allvar. Det är många mord som trots allt kunnat förhindrats om man tagit anmälningar och signaler på allvar.
Citera
2013-05-25, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Ja AS är en form av autism. Det finns olika grader av den.
Tanke på psykopati "kommer då det nämns att KJ plågat djur". Ok. Nej du har rätt i att det inte kan fastställas endast pga det kriteriet.

Vidare vill jag påpeka att man INTE kan ställa diagnoser på någon man aldrig träffat. Man kan spekulera, absolut! MEN då är det bra om det framgår... att man spekulerar alltså. För att utdela diagnoser till höger och vänster känns sådär.

Nu är det kanske så att KJ har en diagnos, det vet jag inte. Men så länge det inte är bekräftat så tycker jag det är lågt att leverera sådana.

Du med din erfarenhet: Hur många med AS har du träffat på som har mördat någon?

Edit: Har du en källa (bortom skvaller) på att KJ HAR plågat djur?
Jag skrev ju att personer med AS inte är mer benägen att mörda än andra. Dock finns det en svårighet att förstå social samspel och sociala signaler som gör att beteendet kan vara avvikande. Det finns de med AS som mördat...nej jag har inte träffat på ngn med AS som mördat, men väl som haft aggressivt beteende
Citera
2013-05-25, 23:40
Moderator
OYs avatar
Vad kan det vara för personer polisen hämtar in till förhör, bl a har man förhört en person i VB bekantskapskrets, vad kan andra än KJ tillföra i det här läget om de inte är inblandade?
Citera
2013-05-25, 23:41
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanderseks
Användes en motorsåg för styckningen lär det finnas bevismatriel i mängder på brottsplatsen, det sprutar nog både hit och dit. Njä, jag tror nog i så fall på en slaktkniv, möjligtvis i kombination med en mindre handsåg.

Kan vi utgå från att VB själv skrev FB-inlägget?

Ja vi kan utgå ifrån det.

Den misstänkte hade lägenheten full med tuffa knivar förövrigt.
Citera
2013-05-25, 23:42
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Ja, jag funderar på hoten sen innan som är anmälda. Om det nu skulle vara av gärningsmannen vem det nu än är, så är det en skandal som kommer fram.
Då skulle det innebära att man skulle kunna stoppat det här mordet om det är så att man inte tagit anmälan på allvar. Det är många mord som trots allt kunnat förhindrats om man tagit anmälningar och signaler på allvar.
Källa på att man hade kunnat stoppa det här mordet om man hade tagit anmälan på allvar?
Citera
2013-05-25, 23:42
Medlem
kattnattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vad kan det vara för personer polisen hämtar in till förhör, bl a har man förhört en person i VB bekantskapskrets, vad kan andra än KJ tillföra i det här läget om de inte är inblandade?

Några kompisar hade hon väl som hon kanske pratat med om ev hot etc. Det fanns ju någon äldre man som sa sig vara hennes "andra pappa" som hon ofta kom till och lättade sitt hjärta för, han påstod iaf i TV att hon sa allt till honom. Fast det kanske han bara trodde.
Citera
2013-05-25, 23:44
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Tror du fortfarande på påsen? Ja fast vart skulle han varit med den motorsågen under natten? Det låter ju som fan!

Påsen hittades bakom Mjösjöberget. Nu tar jag paus för i kväll och hoppas att de hittar/redovisar nya bevis i morgon.
Citera
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Var har man konstaterat detta och av vem då?
På rättsmedicinska i Umeå antar jag. Man har haft flera dagar på sig, nog tror jag att man kommit fram till om huvudet satt fast eller ej.
Senast redigerad av Ull-Strumpa 2013-05-26 kl. 00:01. Anledning: ett a
Citera
Medlem
En motorsåg delar en kropp utan att kasta om man har erfarenhet av att köra. Utan problem.
Men den låter alldeles för mycket, tror själv på såg och kniv.
Citera
2013-05-25, 23:47
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Konstaterarat har man nog gjort vid det här laget, dock inte bekräftat.

Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
På rättsmedicinsk i Umeå antar jag. Man har haft flera dagar på sig, nog tror jag att man kommit fram till om huvudet satt fast eller ej.

Så man konstaterar på rättsmedicin men bekräftar det inte?
Det va en märkligt förklaring. Men du hade inget konkret på hur det ligger till med huvudet om det satt kvar eller va avdelat. Då är det så att det inte är verifierat av polisen i några uppgifter som når allmänheten. Det va liksom poängen i det hela om det inte framgick menar jag.
Citera
2013-05-25, 23:47
Medlem
Citat:

Jag hade inte tänkt på anmälningar, det är ju verkligen en faktor som kan avgöra för en skandal och därför lite information har gått ut angående dem, KJ har blivit anmäld och polisen vill inte lämna ut information om detta innan bevis eller kropp finns. Kroppen dyker upp och KJ åker in på grund av tidigare hot och kasst alibi. Kanske räcker för att anhålla honom?

Känns som ett alternativ.
Citera
2013-05-25, 23:48
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodnsare
En motorsåg delar en kropp utan att kasta om man har erfarenhet av att köra. Utan problem.
Men den låter alldeles för mycket, tror själv på såg och kniv.

Det finns ju knivar som har sågar. KJ kan ju haft tillgång till en sådan, fast frågan är om en sådan kniv hade varit särskilt effektiv? Men tror faktiskt att det räcker med en bra kniv...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in