Citat:
Ursprungligen postat av
IngenEinstein
*massa text*
Nu anklagar jag inte henne för det, men nog ska man syna dom närmaste först, LGWP Säger ju detsamma.. dom närmaste först.
Har Polisen hennes dator ? Kollat mammans Dator etc.
Ingen vet vad man kan vara kapabel till.Jag vill inte att det ska vara så..men allt ska undersökas tycker jag.Med tanke på Vad Bodenfolket säger..
Boden folket spekulerar och skvallrar precis på samma grunder som här inne. Jag har hört otaliga varianter och alla har framfört det som sanningar. "Jo den där pojken har ju ADHD vet du..." eller "Nä men alla säger ju att flickan stuckit frivilligt och håller sig gömd...". Det är en skvallerhåla där alla vill vara den som minsann "vet" en massa saker, men där de egentligen bara lyssnat på någon annans skvaller.
Citat:
Ursprungligen postat av
sauron1
Om det är så att KJ har Aspergers syndrom så talar det för att han är oskyldig. Personer med Aspergers har ingen som helst stresstålighet i alla fall inte de jag känner till.
Om man med stress menar "tryck eller spänning, som en sammanfattande benämning på tillstånd av psykisk och fysisk påfrestning orsakade av yttre omständigheter såsom tidspress, höga prestationskrav och konflikter.
Hade han varit gärningsmannen borde han vid det här laget ha brutit ihop och erkänt.
Nej det talar inte för något alls att han ev har apsergers. Det finns flera fall där personer med AS både kunnat planera, ljuga, undanröja bevis osv.
Här är en bra artikel i ämnet.
"Risken att begå brott verkar inte vara större än hos den övriga befolkningen, visar den begränsade forskning som finns på området.
- Men när personer med Aspergers i enstaka fall begår allvarliga brott kan dessa te sig udda och till och med bisarra, säger Niklas Långström."
Det är ju inte så att alla med AS har exakt samma svårigheter eller är stöpta i samma form.
Citat:
Ursprungligen postat av
sleipner8
Hon såg ut att inte orka nej!
Men jag är själv mamma å den reaktionen hon visade upp kändes väldigt mycket som spel för galleriet!
Jag tror faktiskt inte många föräldrar skulle vilja stå så där om det inte var så att det var uppmärksamheten de var ute efter!
Att du är mamma säger väl ingenting, du inser väl att alla inte är som du eller att just du skulle vara normen för hur en mamma ska bete sig i olika situationer? Hur många barn har du fått styckade? Hur reagerade du? Hur vet du att hon ville stå där,hon kanske ville visa sin tacksamhet att folk brydde sig och kände sig "manad" för att inte framstå som otacksam?