2013-05-30, 10:13
Medlem
Minutvisarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spraykonst
detta ser inte ut att vara detaljer som finns på ödehuset va?

http://fuskbugg.se/dl/mBq5ec/tumblr_mmcdkmzA3G1qhmiblo1_500.jpg

edit,nä inget stämmer

Citat:
Ursprungligen postat av PDec
Det ser ut som en byggnad i betong bakom dem. Kan vara en bunker i närheten i det där området. Borde vara lätt att hitta om man skriver ut bilden och går runt och letar i området. Det kanske är styckningsplatsen? Fy fan vilka sjuka människor det här verkar vara. Någon annan skrev att även killen till höger ser ut att hålla i en kniv. Är det blodfläckar på dörrpanelerna som har ringats in?

Det framgår i flera inlägg i tråden igår kväll, vad det här är för en bild: http://www.lastfm.se/music/Death+in+June/+images/56623041

Death of June, wikipedia.
Citera
2013-05-30, 10:17
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12
Jag har inte snöat in på MB. KJ ligger högst upp på min lista fortfarande.

Men kombinationen mellan någon slags infekterad relation mellan AN och VB, den geografiska närheten mellan Flotilljvägen och Sävast, samt de uppgifter som finns om en uppkoppling mot Sävastmasten vid samma tid som KJ hävdar att VB lämnade bostaden - detta gör att jag tycker frågan är intressant.

Intressant iaf. Jag har ställt frågan tidigare, tydligen går det inte att hitta något, men kan det finnas en relation mellan KJ och MB, det perfekta radarparet. Jag är oerhört dålig på det tekniska kring mobiler och master, så jag väljer att tro på det som skrivs här, verkar vara kunniga personer. Då kan jag inte komma ifrån att undra varför mobilen kopplar upp mot Sävastmasten, vad skulle VB eller mobilen åt det hållet att göra. Enda i tråden kända koppling åt det hållet är ju MB samt AN facebookkonto, ofrånkomligt.
Citera
2013-05-30, 10:18
Medlem
piassavas avatar
Kan händerna vara försvunna för att någon inte vill t.ex. att man ska kunna jämföra händernas fingeravtryck med fingeravtrycken i passet?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det är sant, men någon bör ha sett något eftersom att ett vittne vallats på platsen, kan ju vara detta vittne som sett det jag beskriver, det vet vi dock inte.

Ingen behöver ha sett någonting! Har för mig att det inte fanns något vittne till den unga kvinnan i Norge som blev påkörd av en bil och sedemera dödad trots att det var mitt i ett villa område.

Kan vara så att VB råkade befinna sig på fel ställe vid fel tidpunkt.
Citera
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Spelar ingen roll. GPS-mottagare behövs inte heller på masterna.

Precis. GPS har inget med basstationer att göra.
Citera
2013-05-30, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plogbil
Jag är född där uppe så jag vet nog mer än dig om det verkar det som,har aldrig sett nån skotta ett sånt där garagetak.
Endast om det är risk för gående vid takras,men det är knappast någon gångväg runt det där lilla avsides garaget.
Hade det varit ett privat husgarage hade jag förstått om ägaren skottat det,men inte en hyresvärd!

Säger inte att spaden har med mordet att göra,men tveksamt att det är en snöskottarspade.

Gisses ett sådant tjat om snöskottning. Här kommer en länk till uppgifter om när vissa fastighetsägare, även Bodenbo, sätter igång med snöskottning an, gångvägar, stigar, trappor OCH TAK.

http://www.hemhyra.se:8080/vasterbotten/snodjupet-avgor-nar-du-far-skottat

Det är fastghetsägarens ansvar att skotta även uthyrda garagetak!!!
Citera
2013-05-30, 10:19
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Själva styckningen ingår i hans njutning han har styckat henne för att han njuter av det, detta är inte en transportstyckning.

Och då halkar man in på sexualsadism, glider vidare till ritualer och landar på en satanist. Om man har har lite fantasi, vill säga.
Citera
2013-05-30, 10:20
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ingen behöver ha sett någonting! Har för mig att det inte fanns något vittne till den unga kvinnan i Norge som blev påkörd av en bil och sedemera dödad trots att det var mitt i ett villa område.

Kan vara så att VB råkade befinna sig på fel ställe vid fel tidpunkt.

Varför vallas ett vittne kring fyndplatserna då?
Citera
2013-05-30, 10:22
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Själva styckningen ingår i hans njutning han har styckat henne för att han njuter av det, detta är inte en transportstyckning.

Man kan se på denna styckning på två sätt, antingen är det en transportstyckning och då finns det flera möjliga alternativ till gärningsmän.

Annars är kombinationen nio knivhugg och en våldsam styckning, utan några skäl till detta, ett tecken på att det är någon riktigt sjuk jävel, och då menar jag så jävla sjuk så att Asperbergs framstår som rena snuvan jämfört med vad den personen lider av.

Denna sjuka jävel finns just nu sist på min lista, där tre andra kategorier av möjliga GM ligger före, men det är inte uteslutet att det kan vara en riktigt vansinnesmord utförd av någon okänd.
Citera
2013-05-30, 10:23
Medlem
Fanns det uppgifter om att underbenen var fulla med rivmärken som indikerar på att hon kan ha blivit insläpad i händerna till fyndplatsen? Ingenting bekräftad antar jag?
Citera
2013-05-30, 10:23
Medlem
maryyys avatar
Frågor till er som bor i Boden angående Fp1 och Fp2;

Hur hårt "traffikerade" är dom två platserna? Många som joggar/går med hund/festar där?
Ett lik luktar helvete lång väg. Hade en granne som låg död 1 vecka en gång, och det gick inte att missa lukten
Kan hon ha legat där länge utan att någon märkt det pga lukten och fåglar som flygit omkring, utan att någon märkt det? Eller var hon ditlagd strax innan fyndet?
Citera
2013-05-30, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Varför vallas ett vittne kring fyndplatserna då?

Det kan jag inte svara på eftersom jag inte vet exakt vilka fynd poliserna arbetar med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in